۰ نفر
۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
آیا وجود خون در ادرار مهم است؟

شاید مهمترین مساله در بیماری‌های سیستم ادراری خون در ادرار باشد. فرقی نمی‌کند که بطور اتفاقی در آزمایش ادرار رویت شود یا اینکه خود فرد بطور واضح ببیند.

رویت خون واضح ۵۰ درصد یک پاتولوژی را در سیستم ادراری پیش‌بینی می‌کند و ۲۵ درصد با یک بدخیمی همراه است .پس فقط یکبار  خون در ادرار کافی است که شما به ارولوژیست مراجعه کنید.

از التهاب پروستات،سنگ کلیه و  عفونت ادراری ساده تا یک بدخیمی می‌تواند علت باشد .پزشک ارولوژیست برای شما تصویر برداری مناسب مثل سونوگرافی سی تی اسکن ،آزمایشات تکمیلی‌تر مثل سیتولوژی ادرار و psa(برای آقایان) و سیستوسکوپی (رویت مجرا و مثانه بصورت اندوسکوپی)در خواست می‌کند و براساس این بررسی ها تشخیص بیماری داده خواهد شد .

درمانهای گیاهی بجز در موارد عفونت و التهاب های ساده ، قبل از تشخیص قطعی و رد بدخیمی ها اصلا جایگاهی ندارد و بیماران عزیز به هیچ عنوان خود درمانی انجام ندهند و مراجعه به موقع می‌تواند جان شما را نجات دهد.

سوال دوم در مورد کیست‌های کلیه است که بسیار رایج است بخصوص در افراد مسن ...همراهان بیمار گاهی برای یک کیست ساده در کلیه بسیار نگران و مضطرب به پزشک کلیه مراجعه می‌کنند .پس اگر کیستی در سونوگرافی بطور اتفاقی رویت کردید نیازی به نگرانی نیست به ارولوژیست مراجعه کنید .در این موارد همکاران من برای شما سی تی اسکن درخواست خواهند کرد.

کیست‌ها در این تصویر برداری به چهار دسته تقسیم می‌شوند کیست ساده نوع یک حتی پیگیری هم نمی‌خواهد. کیست های نوع دو که دیواره‌های داخلی و ضخیم‌تری دارند بصورت سالیانه پیگیری می‌شود ولی اگر کیست نوع سه و چهار باشد یعنی ماده حاجب وارد آن شود یا قسمت جامد داشته باشد حتما با شک بدخیمی نیاز به مداخله جراحی دارند.کیست‌های ساده هم اگر باعث فشار به کلیه شود یا خونریزی کند، ممکن است به تشخیص ارولوژیست  بصورت لاپاروسکوپی خارج شود .

*اورولوژیست

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =