آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار گذشت

در پی همه گیری ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا شمار مبتلایان به آن از مرز ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار عبور کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون۲۷,۲۱۸,۴۰۸  تن مبتلا و۸۸۵,۹۵۴ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن ایــــــنــــــجــــــــا کلیک کنید.
 

جدول زیر نگاهی به آمار ۳۰ کشور آلوده دنیا دارد:

طبق گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان آغاز سال تحصیلی در آمریکا دردسرهای تازه ای ایجاد کرده است و در همین راستا برخی از دانشگاه ها و کالج های آمریکا ناچار شده اند تا خود دستورالعمل هایی برای حضور دانشجویان بر سرکلاس ها برای مقابله با این ویروس اتخاذ کنند. گفته می شود در دانشگاه آلاباما ۱۲۰۰ دانشجو به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند. همچنین کارشناسان پیش بینی می کنند که شمار جان باختگان به ویروس کرونا در آمریکا تا پایان سال جاری میلادی به بیش از ۳۰۰هزار نفر خواهد رسید، اما چنانچه محدودیت های اجتماعی و رعایت پروتکل های پزشکی از سوی شهروندان آمریکایی صورت نگیرد این رقم می تواند به دوبرابر شمار اعلام شده برسد.

همزمان فشارهای دولت ترامپ برای تولید واکسن کرونا ادامه دارد. در این راستا کاملا هریس معاون جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه به گفته های ترامپ در مورد ایمن بودن و کارایی واکسن کرونا اعتمادی ندارد، تاکید کرد که به سخنان دانشمندان و کارشناسان بهداشت عمومی در این زمینه اعتماد می کند. 

وی افزود: جو بایدن (نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) و من برای توزیع واکسن، برنامه داریم، اما ترامپ برنامه ای در این زمینه ندارد.

لازم به ذکر است که ترامپ روز جمعه گفت که اعتقاد دارد واکسن کرونا احتمالا در ماه اکتبر  آماده می شود، اما کارشناسان توافق دارند که واکسن به احتمال زیاد بعد از این زمان تهیه و توزیع خواهد شد.

رتبه دوم آلوده ترین کشور دنیا که پیش از این به برزیل اختصاص داشت حالا به هند رسیده است و مشکلات ناشی از بحران اقتصادی و بیکاری بر این کشور سایه افکنده است.  در هند همه بیماران ملزم به انجام تست کرونا به منظور اطمینان یافتن از بهبود بیماری نیستند. در واقع بیمارانی با علائم خفیف پس از گذشت ۱۰ روز از زمان شروع علائم و در صورت برخورداری از برخی شرایط، ملزم به انجام تست مجدد نیستند اما بیماران مبتلا به نوع شدید کووید ۱۹، تنها پس از منفی شدن تست کروناویروس از بیمارستان مرخص می‌شوند.

برزیل نیز که در رتبه سوم قرار داد در هفته های اخیر شاهد روند کاهشی ابتلا و مرگ و میر بوده است. سائو پائولو مرکز مالی پرجنب و جوش ۴۶ میلیون نفری برزیل، آسیب دیده و آلوده ترین ناحیه این کشور به شمار می رود. طبق اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، برخی از کشورهای منطقه لاتین تبار همچون برزیل، پرو، کلمبیا، مکزیک و آرژانتین از نظر شمار بالای مبتلایان به کووید ۱۹، جزء ۱۰ کشور اول جهان محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید:

تکنولوژی روس‌ها برای تشخیص کرونا/آلاباما کانون شیوع ویروس شد

انگلیس  و آمریکا بدترین به لحاظ عملکرد/سرایت کووید ـ۱۹ از شهرها به روستاهای هند

آغاز سال تحصیلی خطرناک در آمریکا/پوتین از ثبت دومین واکسن خبر داد

۳۱۰۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =