شما نظر دادید/ پیشگیری از موج سوم کرونا با اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی

با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا در فصل پاییز و از سویی هم زمانی آن با پاندمی کووید-۱۹، بسیاری از کارشناسان نسبت به شروع موج سوم کرونا در فصل پاییز در ایران هشدار داده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، حتی علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، پاییز امسال را  «سخت‌ترین پاییز معاصر» خواند و گفت احتمال دارد شرایط نگران‌کننده‌ای به وجود بیاید.

بر این اساس خبرآنلاین طی یک نظرخواهی از مخاطبان خود پرسید برای کاهش شدت موج سوم کرونا چه راهکارهایی پیشنهاد می‌کنید؟

یکی از مخاطبان نوشت: «طرح ترافیک در شهرها لغو شود.حضور در مدارس برای دانش آموزان ابتدایی ممنوع و برای دیگر دانش آموزان و دانشجویان فقط برای رفع اشکال باشد .در مترو و اتوبوس های شهری اجازه سوار شدن بیشتر مسافر داده نشود.»

مخاطب دیگری پیشنهاد داد:« مشکلات اقتصادی و فشارهای تورمی و گرانیها باعث می‌شود مردم برای کار و درآمد بیشتر به بیرون از خانه برای تا مین معیشت باشند و این باعث گسترش بیشتر ویروس کرونا می شود.»

خیلی از مخاطبان خواستار بازگشت قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی اعمال شده طی اسفند و فروردین ماه شدند.

مخاطبی نوشت:« بهتر است مردم روشن شوند که کرونا بسیار بسیار خطرناک است و می تواند منجر به مرگ دهها و یا صدها نفر شود. در این صورت مردم رعایت می کنند. اگر مردم روشن نشوند ممکن است سهل انگاری کنند.»

یکی از کاربران هم با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی معتقد بود:« اول باید صورت مسئله ثابت شود تا بعد دنبال راه حل بود. شواهد زیادی وجود دارد که در رابطه با کرونا بزرگنمایی می‌شود. بنظر می‌رسد اهداف اقتصادی و سیاسی زیادی پشت این قضیه وجود دارد. پاییز سال گذشته با گسترش شدید و همزمان آنفلونزای H۱N۱ و آنفلونزای نوع B بدترین پاییز بود. علیرغم وجود درمان‌هایی برای آن تلفات بالایی هم بجا گذاشت. از تیرماه همان سال با شروع آنفلونزا در استرالیا اخطار جهانی صادر شده بود. سیستم پزشکی ما تا توانست لاپوشانی کرد. چه شده است که الان می‌خواهند تمام کشور را تعطیل کنند؟ بر اساس آمار خود وزارت بهداشت روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا می‌میرند؟ بیش از ۷۰ نفر هر روز در تصادفات کشته می‌شوند و نزدیک ۱۰۰۰ نفر معلول. چرا کسی بفکر محدود کردن حرکت ماشین‌ها نیست؟ وضعیت بیماری‌های عفونی دیگر مثل هپاتیت و ایدز و سل مقاوم هم دست کمی ندارد. چرا وزارت بهداشت نگران افت مصرف سرانه شیر به زیر ۵۰ کیلوگرم (کمتر از یک پنجم میانگین کشورهای مشابه) نیست؟ مشکلات روحی و روانی جامعه که با این محدودیت‌ها تشدید می‌شود چه؟ چرا با دیکتاتوری تمام اجازه طرح نظرات مخالف داده نمی‌شود؟»

یکی از کاربران با نام عباس هم نوشت: «مقابله واقعی با این ویروس نه اینکه طرحها در حد حرف باقی بماند و زیاد شدن انجام آزمایش برای شناسایی این ویروس و تغییر ساعت شروع کار ادارها به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =