۰ نفر
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۴
بایدن و ترامپ؛ اشتراک راهبردی، تفاوت راهبری!

سرانجام ماراتن نفس‌گیر انتخابات آمریکا به نقطه پایان رسید و نام ترامپ به عنوان نخستین رئیس جمهور یک دوره ای آمریکا در قرن بیست و یکم ثبت شد.

اگرچه معمار"فشار حداکثری" هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته وخود تحت شدیدترین "فشار حداکثری"ازسوی مردم این کشور است، ولی شتاب رهبران جهان- به ویژه اروپا_در تبریک به پیروز انتخابات، بیانگر این واقعیت است که جامعه جهانی برای اخراج فاسدترین، دروغگوترین ومنفورترین رئیس‌جمهور آمریکا از کاخ سفید لحظه‌شماری می‌کند.

در اردوگاه مقاومت نیز سقوط قاتل قهرمان بین المللی مقاومت ،اسطوره مبارزه با تروریسم سردار شهید سلیمانی ،رخدادی شیرین است.
اگرچه در ساختار سیاسی آمریکاروسای جمهور_از جمله ترامپ و بایدن _در سیاست های استراتژیک و راهبردی مشترک هستند ،اما روش ها در راهبری این سیاست ها متفاوت است و اکنون شاهد "نه" بزرگ مردم آمریکا و جهان به روش‌های مبتنی بر عوام‌فریبی، دروغ ،قلدری و نفرت پراکنی ترامپ  هستیم.
 مقاومت ملت ایران نیز" فشار حداکثری" ترامپ -که با هدف نابودی اقتصاد ایران و به زانو درآوردن ملت ایران طراحی شده بود-را محکوم به شکست کرد و رویای تماس از ایران، یک هفته پس از پیروزی را بر باد داد و نشان داد که سیاست تهدید و تحریم علیه ایران محکوم به شکست است.

جمهوری اسلامی ایران دارای سیاست های استراتژیک و راهبردی مشخص درابعادملی ،منطقه‌ای و بین‌المللی است و رفت وآمد روسای جمهورآمریکا در این سیاستها تاثیری ندارد. اما برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود در مقاطع مختلف و متناسب با شرایط و واقعیت‌ها، تاکتیک‌ها و روش راهبری متفاوتی را طراحی و اجرا می‌کند.

 قطعاً پیشرفت و آبادانی ایران و حل مشکلات اقتصادی کشور در خارج از مرزها رقم نمی خورد،  بلکه با تدبیرمسئولان وقوای کشور و بهره گیری از صاحب‌نظران داخلی، سرمایه عظیم انسانی و امکانات و منابع ملی و البته ارتباطات و تعامل سازنده بین المللی تحقق می یابد.
 اکنون و با توجه به برنامه‌های اعلام شده از سوی رئیس جمهور منتخب آمریکا مبنی بر بازگشت به برجام، از آنجا که ایران برجام را-با همه نقاط قوت و ضعف- پذیرفته است و در سه سال پس از خروج آمریکا از این معاهده بین‌المللی  نیز به آن پایبند بوده و روند کاهش تعهدات را نیز در چارچوب برجام پیش برده است، انتظار می‌رود دولت در چارچوب سیاست‌های کلی نظام برای لغو تحریم‌ها و بهره‌مندی از منافع اقتصادی برجام و گسترش تعامل های بین المللی تلاش کند و همزمان با برنامه‌ریزی برای بهبود اقتصاد کشور با تکیه بر منابع داخلی با دیپلماسی فعال موانع ناشی از تحریم های غیرقانونی واقدامات ظالمانه  ترامپ را از پیش پای اقتصاد ایران بردارد.

دراین میان جریانهای سیاسی رقیب درکشور نیز به جای ایجاد دوقطبی "ترامپ-بایدن " با انسجام‌ وهم افزایی،امکانات و دستگاه های در اختیار خودرا برای تبدیل پیامدهای اقتصادی ناشی از شکست"فشار حداکثری ترامپ"به فرصتی برای حل مشکلات مردم به خدمت گرفته  وبا برنامه ریزی دقیق و حساب شده روندافزایش ارزش پول ملی را برای دستیابی به گشایش اقتصادی استمرار بخشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =