رعایت نکات ایمنی در فصل زمستان را جدی بگیریم

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با رعایت توصیه های ایمنی در آغاز فصل سرما، انشاءالله زمستانی بدون حادثه را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سردار اسماعیلی با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا و آغاز فصول سرد بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز تاکید کرد و گفت: اگر اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز رعایت شود تا حد زیادی از حوادث مرتبط با گاز جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به اصول ایمنی نصب و استفاده از وسایل گرمایشی می‌تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد، در رابطه با استفاده صحیح و اصولی از وسایل گازسوز از مشترکین درخواست نمود تا در هنگام نصب و استفاده حتما نکات ذیل را رعایت کنند.

-       شهروندان باید در نصب وسایل گاز سوز دقت کافی را داشته و قبل از استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش مطمین باشند.

-       هر وسیله گاز سوز باید یک دودکش مجزا و ویژه و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

-       نصب کلاهک H مانند در مبادی خروجی دودکش ها برای ممانعت از فشار جریان باد و خروج گازهای سوخت الزامی است.

-       در نصب بخاری باید از دودکش های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.

-       به هیچ وجه بخاری و شومینه بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و .... نباید نصب شود.

-       برای گرم کردن اطاق هرگز از اجاق گاز و یا سایر وسایل غیر مجاز استفاده نکنید.

-       نصب هرگونه وسیله گازسوز نظیر بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و غیره در حمام مغایر اصول ایمنی و ممنوع است.

-       هرگونه تغییر در سیستم لوله کشی گاز ساختمان، باید با هماهنگی شرکت گاز استان اردبیل و ادارات تابعه این شرکت و تائید مهندس ناظر و از سوی افراد یا شرکت‌های مجاز انجام شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =