۹ نفر
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴
پاسخ به 6 پرسش درباره واکسن کرونا

فریبرز ناطقی الهی، استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران معتقد است:« سوالات مهم و اساسی درباره واکس کرونا وجود دارد که پزشکان می بایستی برای مردم مطرح می کردند که متاسفانه نکردند و بنده مهندس ناچیزم دنبال کنم»

دکتر فریبرز ناطقی الهی در آخرین یادداشت خود در گروه نخبگان خبرآنلاین با عنوان « ناگفته‌های علم موجود درباره واکسن کرونا !» پرسش هایی را برای آگاه سازی مردم مطرح کرده است.
وی تاکید دارد که باید به چند سوال اساسی قبل از تمام داستانهای واکس کرونا پاسخ داده می شد و نوشته است: «... دوباره عرض می کنم اول باید پاسخ این سوالات را بدانیم بدون انها اصلا خرید، یا نخریدن واکسن، تزریق یا نزدن واکسن، ایمنی قابل انتظار یا تبعات حاصله و ... مطرح نیست»

این پرسش ها عبارتند از:
1- چند نوع واکسن در دنیا با درصد های متفاوت معرفی شده است، آیا وقتی می گویند ٩٥ درصد؜  یعنی ایمنی برای ٩٥ نفر از ١٠٠ نفر که واکسن استفاده کرده اند ؟ پاسخ نه

2-  آیا این واکسن ها گارانتی می کند که چند نفر علی رغم زدن واکسن بیمار نخواهند شد ؟ پاسخ نه

3- آیا با زدن این واکسن می توان عملا حدثی از نحوه کاهش بیماری در کشور داشت ؟ پاسخ نه

4 - آیا راندمان و کار ایی ۹۵٪ واکسن با تاثیر پذیری آن یکی است؟ پاسخ نه

5- آیا تزریق واکسن یعنی ایمنی؟ پاسخ نه

٤- آیا واکسیناسیون بیماری را کاهش خواهد داد؟  پاسخ نه

٥- در صورت واکسیناسیون ایا تا چه زمان ایمنی خواهیم داشت ؟ پاسخ نه

٦- آیا تبعات زدن واکسن مشخص است؟ به هیچ وجه

مطمئنم سوالات مهم و اساسی دیگری هم در این زمینه وجود دارد که پزشکان حاذق این مرز و بوم می بایستی برای مردم مطرح می کردند که متاسفانه نکردند و بنده مهندس بناچار با بضاعت ناچیزم دنبال کردم تا کشور حداقل نادانسته به بیراهه نرود.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    2 1
    اقای نا کارشناس که تعریف و تمجید های بچگانه از خود با چاشنی فرومایگی و کوچک کردن های تو ذوق زن خودتان همیشه هم منتقد کم سوادی از خودتان نشان میدهید که بلکه خواننده رو به این نتیجه برسونید که خیر خواه مردم هستید باب توجه شما و همفکران شما که حتی ساخت واکسن داخلی رو با تمسخر های ابله هانه به سخره گرفتن که امکان نداره ایران و ایرانی بتونه واکسن بسازه چه برسه که بتونه ماهواره تو مدار بزاره و همیشه توهم نتونستن ایرانی رو داد میزنید قابل توجه شما چند نکته عرض می کنم که امیدوارم جواب منو به رای دیگران بزارید اول در کجای عالم و ودر چه کشور هایی به این سوالات شما جواب درست داده شده که در ایران جواب داده شود دوم شما یا نمیدونید کرونا چیه یا بلانسبت خودتان رو به اون راه زدین سوم این بیماری انقدر قدرت کشندگی داره که حتی واکسنی به مراتب پایین تر هم ارجحیت داره که سریع تر در چرخه واکسناسیون مردم قرار بگیره نمونه ببینید مردم چی به سرشون اومد که برای ایمنی در برابر این بیماری حاضر به دوطلبی در ازمون تست واکسن شدن و باقی ماجرا