چالش جدی دانش آموزان اصفهانی با ادبیات و ریاضی!

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: حدود نیمی از دانش آموزان پایه اول اصفهان در یادگیری ریاضی و ادبیات با مشکل روبرو هستند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، لیلا سادات ابطحی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس برر سی‌های انجام شده هشت درصد دانش آموزان دیرآموز هستند اما در رده استثنایی قرار نمی گیرند و در مدارس عادی آموزش می بینند.

وی افزود: همچنین ۵۵ درصد پسران و ۴۵ درصد دختران نسبت به آموزش‌های پایه اول در دروس ادبیات و ریاضی دچار مشکلات یادگیری بودند و نیاز به تلاش بیشتری دارند.

معاون آموزش ابتدایی  اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: ۵۵ درصد کودکانی که مشکلات یادگیری دارند جزو دیرآموزان هستند و ۴۲ درصد از افت کودکان پایه اول نیز مربوط به عدم دسترسی به فضای مجازی بوده است.

وی ابراز داشت: استفاده از امکانات شبکه آموزش صدا و سیما از  مهم ترین فضاهای آموزشی در دسترس برای کودکان است و در ادامه بسته به تشخیص معلم با رعایت پروتکلها در ادامه معلمان می‌توانند وضعیت کودکان را با دریافت مجوز رصد کنند.

فعالیت ۵۵ راهور آموزشی در مناطق محروم سمیرم و دهاقان

ابطحی ادامه داد: در مناطق خاصی از استان ماند سیرم و دهاقان که کودکان عشایر تحصیل می کنند و از امکانات بی بهره هستند ۵۵ راهور فعال درسنامه‌ها را به شکل فعال به دست کودکان می رسانند.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین در ارتباط با فرایند ارزیابی دانش آموزان پایه او ، گفت: باید دقت کنیم که ما در پایه ابتدایی چیزی به اسم امتحان به معنای محنت کشیدن نداریم چراکه امتحان گرفتن از کودکی که قرار است آموزش و یادگیری وی همراه لذت باشد بی معنی است.

وی افزود: در واقع ما با ارزشیابی از کودکان پایه اول این امر را رصد می کنیم  که آیا یادگیری درست بوده است و آیا دانش آموز در مسیر رشد قرار دارد یا خیر.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: از ۱۵ شهریور این فرایند از تاکنون مورد ارزیابی و مشاهده قرار گرفته است و این رصد برای تصیم گیری در ادامه راه است.

ابطحی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اجرای طرح مدرسه خوانا در اصفهان گفت: نتایج آموزه های بین المللی به ویژه «پرز» حاکی از این است که دانش آموزان ایرانی به روخوانی اتکا دارند و در درک مطلب و خواندن مشکل دارند، بر این اساس بسته تحولی مدارس خوانا ابلاغ شد که در پنج درصد مدارس اصفهان در تمام پایه ها شامل  ۱۴۸ مدرسه از ابتدای دیماه در حال اجراست.

وی ادامه داد: نتایج مورد انتظار این طرح ایجاد محیط امن روانی برای ادنش آموز در زبان آموزی، تقویت مهارتهای زبان آموزی  پرورش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان و  ‏پرورش دانش آموزانی نقاد و پرسشگر پاسخگوست.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به راه اندازی دبیرخانه استانی گفت: کارگاه های آموزشی برگزار و بسته های آموزشی برای معلمان تدوین وطراحی و ‏بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری این طرح اجرا شده است.

استفاده از بسته تحولی خوانا در همه مدارس، شاید بزودی!

 وی ادامه داد: بسته تحولی خوانا بعدها با شناسایی و رفع مشکلات احتمالی درهمه مدارس مورد استفاده قرار می گیرد و مدارسی که اعلام آمادگی کنند نیز می توانند علواه بر پنج درصد مدارس کنونی در این طرح وارد شوند. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =