کاربران خبرآنلاین: دیپلماسی بیانیه دادن نیست بلکه امتیاز دادن و امتیاز گرفتن است

کاربران خبرآنلاین با شرکت در یک نظرسنجی به بررسی این سوال پرداختند که آیا انتصابات دولت بایدن تغییری در سیاست های این کشور در قبال ایران خواهد داشت یا خیر.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و ورودش به کاخ سفید، وی ترکیبی از نام آشناترین افراد و دیپلمات ها را برای دولت خود انتخاب کرد. از انتخاب تیم سیاست خارجی و مشاور امنیت ملی گرفته تا انتصاب رابرت مالی به عنوان نماینده آمریکا در امور ایران. کارشناسان با این ترکیب می گویند که انتخاب این افراد حاکی از عزم دولت جدید آمریکا برای ورود به عرصه دیپلماسی با ایران و از همه مهمتر ورود به برجام و احیای این توافق است و همین موضوع می تواند مسیر را برای گفتگوهای دیگر فراهم کند. این که دولت جدید آمریکا چه سیاستی را در قبال ایران در پیش خواهد گرفت موضوع سوال خبرگزاری خبرآنلاین از کاربرانش بود که در ادامه برخی از آنها را می خوانید:

علی نوشت: مدام پیام می دهند امریکا به برجام برمی گردد خوب این گو و میدان، ای بابا با حلو حلو کردن که دهان شیرین نمی شود.

کاربر دیگری نوشت: تا زمانی که تغییر اساسی در در سیاست کشور ما صورت نگیرد هیچ کدام مشکلات اقتصادی که حل نمیشه روز به روز از نظر رانت تورم اختلاس خیلی وضع بدتر می شود.

کاربر دیگر نوشت: هشت سال پیش هم روحانی و تیم خبره سیاست خارجیش خواست تغییر ایجاد کنه همونایی که اون موقع نزاشتن تغییر ایجاد شه همچنان هم اجازه تغییر نخواهند داد و اسمان ایران همیشه همین رنگ است.

مخاطب دیگری نوشت: موز با دلار 23 هزارتومنی وارد کشور میشه ولی داره با قیمت 60 تومن به فروش میره.آیا اینهم تقصیر آمریکاست؟اینهم تقصیر تحریمه؟مشکل اینه که اداره کشور رها شده به حال خودش.وگرنه ما توی تحریمهای شورای امنیت هم اینقدر گرونی نداشتیم.

کاربر دیگر اینگونه نظر داد: تغییر در دیپلماسی یک مسیر دو طرفه است. همان چیزی که ولایتی در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به سعید جلیلی گفت و او را به خاطر اینکه هیچ دستاوردی نداشت جز عکس گرفتن با کاترین اشتون نکوهش کرد. حتی ولایتی هم تأیید می کند دیپلماسی بیانیه دادن نیست بلکه امتیاز دادن و امتیاز گرفتن است. مسأله این است که بخش های حاکمیت در این ماجرا یک صدا نیستند و به جز بخش کوچکی از حاکمیت بقیه گرفتار شعارزدگی و بی خبری از وضع مردم هستند که زیر فشار تورم ناشی از تحریمها فرسوده شده اند.

یک مخاطب دیگر این گونه پاسخ داد:با سلام. اول اینکه در کشور صدای واحد وجود ندارد. با توجه به اینکه اکثریت مردم به روحانی بخاطر برنامه هاش در خصوص برجام رای دادند لذا صلاحیت مذاکره و سیاست خارجی با دولت است. دوم، فرانسه شروع کرده به سباست پلیس بد و امتیاز گیری از ایران و عربستان. قبلا عرض کردم باید با خود آمریکا مذاکره کرد بقیه نوچه آمریکا هستند و در تحریمها دیدیم. سوم بایدن فروش سلاح به سعودی و امارت را متوقف کرده فرصت خوبیست برای اینکه برای جلو گیری از تنش بیشتر در منطقه از این سیاست آمریکا حمایت و تشویق کرد. چهارم. انتظار داریم که تمامی کشورها تغییر کنند اما خودمان نه. اگر با مقتضیات جهان امروز خودمان را تطبیق ندهیم آینده روشنی اصلا در انتظار ما نیست.

مخاطب دیگر نوشت: ایران بدبخت شده این وسط کارت بازی یه عده از کشورها، چین یه مدل داره نفع میبره، روسیه یه مدل داره سود میکنه ، سعودی یه مدل داره بهره برداری می کنه حتی ترکیه هم داره با کارت ما با اسرائیل و امریکا بازی میکنه و ما یه مشت رعیت همچنان باید در قامت رعیت بمانیم و مقاومت کنیم.
علی نیز نوشت: اگر جمهوری اسلامی در سیاست ادامه غنی سازی و حمایت از نیروهای مقاومت پافشاری نماید فرقی بین بایدن و ترامپ نیست و تغییری در سیاست آمریکا نسبت به ایران رخ نخواهد داد حتی احتمال حمله نظامی آمریکا و متحدانش بیشتر هم خواهد شد. چون انها به دنبال قطع این حمایت هستند.
 
محسن نیز نوشت: از رئیس جمهور جدید آمریکا انتظار معجزه نباید داشت. با وجود برخی دوستان در کشور، احتیاجی به هیچ دشمن خارجی نداریم و تا زمانی که تعامل با بقیه دنیا در دستور کار حضرات وجود ندارد، همین آش است و همین کاسه.
علیرضا نیز نوشت: اقایان مسئول لطفا کمی به فکر مردم باشید والله اصحاب پیغمبر هم تو صدر اسلام 40 سال تحریم نبودن اخه تا کی یک عده از مردم باید نونشون رو از توی سطل زباله پیدا کنند و دارا و ندار توی این مملکت با استرس زندگی کنه به خدا این ملت حقشون رهبرانی بهتر از شماست.

شما می‌توانید برای شرکت در این بحث به این لینک مراجعه کنید.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =