رئیسی در سفر به ارومیه: هیچ بانکی نباید واحد تولیدی را بعد از تملک، تعطیل کند

رئیس دستگاه قضا در ادامه سفر خود به آذربایجان‌غربی گفت: هیچ بانکی اجازه ندارد پس از تملک یک واحد تولیدی، موجبات تعطیلی آن را فراهم آورد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به این استان با نمایندگان اقشار استان دیدار و به آنها گفت: سازمان‌ها و ادارات ما باید جلوه کارآمدی و گره گشایی از زندگی مردم باشند و چنانچه این سازمان ها خود گرفتار فساد شوند، در کار مردم گره خواهند انداخت و بدین ترتیب برای آنها مشکل مضاعف ایجاد می شود.

رئیسی افزود: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید نسبت به سلامت اداری حساس باشند و بدانند که کوچکترین ناسلامتی در یک مجموعه به کل سازمان آسیب می‌رساند.

رئیس قوه قضاییه با اثرگذار دانستن نقش آفرینی مردم در حوزه های مختلف گفت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز حضور و نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد بسیار تعیین کننده است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما به عنوان سرباز نظام، مصمم هستیم که با فساد در هرکجا که باشد مبارزه کنیم و اجازه ندهیم فساد در هیچ کجای نظام اداری لانه کند، گفت: پرچم مبارزه با فساد در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ما به عنوان سربازان ایشان و سربازان این نظام، مبارزه مجدانه با فساد را دنبال می کنیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به موضوع اخلال در روند تولید آن دسته از کارخانه هایی که در تملک بانک ها قرار گرفته اند، گفت: به هیچ عنوان بانکی اجازه ندارد پس از تملک یک واحد تولیدی، موجبات تعطیلی آن را فراهم آورد و ما با جدیت موضوع کارخانه هایی را که پس از تملک از سوی بانک ها تعطیل شده اند دنبال می کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم رونق تولید به خصوص در حوزه کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد و گفت: باید شرایط برای رونق هرچه بیشتر کشاورزی در استان آذربایجان غربی فراهم شود و این استان به قطب کشاورزی در کشور تبدیل شود؛ همچنین باید در زنجیزه تولید، تامین و توزیع تا مصرف محصولات کشاورزی، دست دلالان قطع شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین توسعه اقتصادی را در پرتو امنیت اقتصادی دانست و گفت: امنیت اقتصادی مرهون مبارزه با فساد اقتصادی است.

رئیسی سپس در دیدار با قضات و کارکنان قضای آذربایجان‌غربی گفت: اگر کوچکترین تنزلی در عدالت و تقوای قضات وجود داشته باشد، آن قاضی از مقام قضاوت منعزل است. قاضی باید خود را در همه حال تحت سلطه پروردگار متعال بداند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گاهی تفاوت نظریات کارشناسی در پرونده های حقوقی بسیار سوال برانگیز است، گفت: کارشناسان دادگستری باید توجه کنند که نظریات آنها زمینه ساز داوری و قضاوت قضات است؛ لذا باید در ارائه نظرات کارشناسی خود، نهایت دقت، مطالعه و تشخیص را به کار برند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مشاهده برخی انحرافات در اقدامات صورت گرفته از سوی وکلا گفت: وکیلی که از باطل دفاع می کند، باید بداند هر آنچه در قبال این دفاع دریافت کرده، اکل مال به باطل بوده است.

رئیسی در ادامه به همه دادیاران، بازپرس ها و روسای دادگاه ها تاکید کرد که صدور حکم بازداشت را بر مبنای ادّله متقن و قطعی انجام دهند و توجه داشته باشند که هرگونه خدشه ای در دلایل ناظر بر بازداشت یک فرد به هیچ وجه قابل قبول نیست و فارغ از موضوع تضمین قانونی برای جبران خسارت مادی فرد بازداشت شده، بُعد معنوی قضیه و خسارت وارده به آبرو و روحیه فرد بازداشت شده نیز مدنظر است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =