کرونا در قزوین نزولی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: وضعیت بستری و مرگ و میر در کشور و استان ما سیر نزولی دارد و بعد از چند هفته دوره سخت، از قله پیک عبور کردیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در هفتاد و هفتمین نشست استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان که با حضور اعضا و به ریاست استاندار، برگزار شد؛ ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و تعداد بیماران کرونایی در استان، پذیرش های جدید، بستری ها و همچنین ترخیصی ها و بیماران بدحال، آخرین  آمار و مراحل واکسیناسیون را برای شرکت کنندگان تشریح کرد.

رئیس دانشگاه با ابراز امیدواری از سیر نزولی فراگیری کرونا در استان قزوین گفت: خوشبختانه وضعیت بستری و مرگ و میر در کشور و استان ما سیر نزولی دارد و بعد از چند هفته دوره سخت، از قله پیک عبور کردیم، با این حال هنوز خطر رفع نشده است و باید مراقبت ها و محدودیت ها همچون هفته های پیش رعایت شود.

دبیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در بخش دیگری با اشاره به آمار فوتی ها افزود: در استان از اوج 74فوتی در هفته به 58فوتی رسیده ایم و امیدواریم این رقم کاهش یابد، اما پذیرش های بیمارستان ها هنوز کاهش محسوسی نداشته و این شرایط مناسبی نیست. این درحالی است که در بیمارستان ها، خدمات به بیماران کووید و غیر کووید ارائه می شود.

نامدار ادامه داد: در موج چهارم بیشتر مبتلایان خانوادگی بودند و این یکی از ویژگی های سوش انگلیسی بود که درگیری ها در خانواده بیشتر بود و تقریبا با ابتلای یکی از اعضای خانواده، دیگران نیز مبتلا می شدند.

رئیس دانشگاه با اشاره به انجام یک طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی با موضوع واکسیناسیون، گفت: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی قزوین روی ده هزار نفر از هم استانی ها یک کار پژوهشی انجام دادند که 79درصد افراد مورد مطالعه تمایل به دریافت واکسن داشتند و تنها 19درصد اعلام کرده اند که واکسن نمی زنند و بیشتر افراد مورد مطالعه تمایل به دریافت واکسن ایرانی داشته اند.

هدایت الله جمالی پور، استاندار و رئیس ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا نیز در سخنانی کوتاه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران، از همه اعضای ستاد و فرمانداران دستگاه های اجرایی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و تشکر کرد و افزود: امیدوارم که با اقدامات خوب شرایط استان را تغییر دهیم. پروتکل ها باید با دقت رعایت شود. اجرای مصوبات و گزارش دهی و همچنین علل عدم اجرای مصوبان پیگیری و بررسی شود و در این ستاد گزارش شود تا اگر نیاز باشد در تصمیمات و مصوبات تغییرات لازم اعمال شود.

اینکه در ستاد بندی مصوب شود و سپس اجرا نشود،خوب نیست. اگر دستگاهی تعلل کرده باشد باید به کمیته انضباطی معرفی و برخورد شود.

استاندار ادامه داد: ما دوره سختی را پشت سر گذاشتیم و نباید اجازه دهیم که به این دوره سخت برگردیم، انتظارم از همه اعضای ستاد، توجه جدی به مصوبات است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =