۵ نفر
۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
یوگا و سه تأثیر شگفت‌انگیز آن بر ذهن

شاید شما از مزایای فیزیکی یوگا ازجمله: افزایش انعطاف پذیری، ایجاد قدرت و استقامت آگاه باشید. اما وقت آن رسیده که بدانید این تأثیرات محدود به جسم نیست و انجام تمرینات یوگا ذهن شما را نیز تقویت می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، یوگا در بدن و ذهن شما تعادل ایجاد کرده و همچنین ارتباط بین آنها را تقویت می‌کند که این مسئله باعث کاهش اضطراب و بهبود کیفیت زندگی می‌شود. طبق گزارش یوگا ژورنال، بیش از ۲۰ میلیون نفر تنها در ایالات متحده یوگا تمرین می‌کنند!

از بین بردن استرس، آرام کردن سیستم عصبی و بهبود خلق و خو، تنها نمونه‌هایی از معجزات یوگا هستند. برای آشنا شدن با دیگر تأثیرات فوق‌العاده یوگا، این مطلب را بخوانید.

۱)مبارزه با احساسات منفی

استرس، اغلب احساسات منفی را با خود به همراه دارد که منجر به اضطراب، نگرانی و حتی افسردگی می‌شود. یوگا به افزایش گردش خون و ترشح هورمون‌های مثبت مغز (مانند دوپامین) کمک می‌کند تا احساس شادی بیشتری داشته باشید و ذهنیت مثبت‌تری به دست آورید.

۲)بهبود تمرکز و افزایش وضوح ذهنی

وقتی در دنیای پر از استرس امروز به آرامش درونی برسیم، قطعاً می‌توانیم در مواقع دشوارتر نیز تمرکز خود را حفظ کنیم. یوگا تمرکز و وضوح ذهنی ما را بهبود می بخشد؛ که این فرایند سبب می‌شود عملکرد بهتری داشته باشیم. یوگا به ما کمک می‌کند تا هرگونه افکار و احساسات غیر ضروری را کنار بگذاریم و تمرکز خود را بر موارد ضروری‌تر معطوف کنیم.

۳)مهار تشویش ذهنی

یوگا و مدیتیشن هر دو تمریناتی هستند که تمرکز ذهن را افزایش می‌دهند و با آرام کردن سیستم عصبی، موجب کاهش استرس می‌شوند. وقتی ذهن را آرام می‌کنیم، در واقع میلیون‌ها اندیشه‌ای که دائماً در سر ما ترافیک ایجاد می‌کنند را کاهش می‌دهیم؛ در نتیجه، بلافاصله احساس آرامش و مرکزیت بیشتری در ذهن حاکم می‌شود.

در کنار  فواید ذهنی، حرکات فیزیکی یوگا (تمرینات تنفسی و مدیتیشن) به کاهش فشار خون و ضربان قلب و کنترل سطح کورتیزول (هورمون استرس) در بدن کمک می‌کنند که این موارد نیز به نوبه خود به نفع ذهن است.

منبع: yogiapproved / مترجم: الهه جعفرزاده

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =