رئیس​جمهور که با لحنی گلایه آمیز می​گفت ناچار از اجرای مصوبه مجلس در تشکیل وزارت ورزش است، افزود: هفته بعد وزیر ورزش را به مجلس معرفی می​کنم.

به گزارش خبرآنلاین، خبرنگاری از رئیس​جمهور پرسید که آیا ایران طرحی برای بهبود وضعیت بحرین دارد یا نه؟ رئیس جمهور هم در پاسخ گفت: ما قصد دخالت در امور هیچ کشوری را نداریم و توصیه می​کنیم که کشورها خودشان مشکلات داخلی​اشان را حل کنند تا نیازی به ورود کشورهای بیگانه در منطقه نباشد.

وی افزود: آنها که مدعی دخالت ایران در امور منطقه هستند، بروند نگاهی به نقشه بکنند و ببینند که ایران از چه وسعتی برخوردار است. ایران اگر بخواهد دخالت کند،می​تواند کل منطقه را تحت الشعاع قرار دهد.

احمدی​نژاد با بیان اینکه بحرینی​ها دیگر نخواهند توانست آمریکا را از کشورشان بیرون کنند، گفت: ما هم طرحی برای بحرین داریم که در زمان خودش آن را مطرح می​کنیم.

خبرنگار دیگری از رئیس​جمهور درباره المپیک لندن و زمان معرفی وزیر ورزش پرسید و پاسخ شنید: مجلس طرحی را برای تشکیل وزارت ورزش تصویب کرد که ما درباره آن ابهاماتی داشت و معتقد بود که در اجرا دچار مشکل با نهادهای نظارتی خواهد شد و وزارت قدرتمندی تشکیل نخواهد شد.

وی از مذاکرات و گفت​وگوهایی با مجلس خبر داد و افزود: اما آنچه که می​خواستیم نشد و ما گویا ناچار به اجرای این مصوبه هستیم. به همین دلیل پس از پایان تعطیلی مجلس، وزیر ورزش را معرفی خواهم کرد.

احمدی نژاد حاضر نشد که نام وزیر پیشنهادیش را اعلام کند.

رئیس​جمهور در پاسخ به سوال ایرنا که به نامه​های رئیس​مجلس در خصوص غیرقانونی بودن مصوبات دولت اشاره داشت و آن را نوعی صف آرایی در مقابل دولت می​خواند، گفت: شما خودتان پاسخ را هم در سوالتان دادید. ما معتقدیم که این دولت قانونمندترین دولت پس از انقلاب است.قانون برای رفاه وسعادت ملت است و مجری برداشت خودش از قانون را اجرا می​کند نه برداشت دیگریان را.

وی انتصاب جرم به دولت را یک خلاف و جرم خواند و گفت که انشالله پاسخ مجلس را به زودی می​دهیم.

وی از نامه​ای سری​ای از مجلس به دولت سخن گفت که محتوای آن از تریبون علنی مجلس خوانده شد و ادامه داد: برخی فکر می کنند که وقتی به دولت می​رسند دیگر نباید حریم​ها را رعایت کنند. اما اشکالی ندارد.

رئیس​جمهور در حالی از قانونمداری دولت دفاع می​کرد که قانون وضع شده در این نشست خبری دال بر طرح یک سوال از سوی هر خبرنگار را شکست و به ایرنا اجازه داد تا سوال دیگری هم بپرسد و باز هم از سوال وی تعریف کرد.

سوال دوم ایرنا درباره رابطه دولت با مقام معظم رهبری وتوفیقات دولت بود که احمدی نژاد گفت: خودتان پاسخ را هم در زمینه توفیقات دولت دادید. من بارها در این باره حرف زده​ام. روابطمان هم مستحکم تر از این است که برخی تصور کنند می​توانند آن را سست کنند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    چرا دروغ میگید.دیگران هم بودند که دو سوال کردند