۱.۵ میلیون نفر در اصفهان واکسن کرونا دریافت نکردند/واکسیناسیون تنها راه مقابله با بیماری

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یک ونیم میلیون نفر در اصفهان نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکردند؛ این در حالی است که برای پایان کرونا چاره ای جز تسریع روند واکسیناسیون نیست و بهترین واکسن در دسترس‌ترین است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان،  نورالدین سلطانیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعامل سازنده نظام سلامت با رسانه ها می تواند در عبور از شرایط کرونا موثر باشد. چراکه امروزه پاندمی کووید۱۹ یکی از معضلات جوامع بشری است و اطلاع رسانی دقیق، شفاف و موثر می تواند به آگاهی رسانی صحیح شهروندان بیانجامد.متاسفانه با شیوع کرونا تعداد بسیاری از هموطنان و کادر بهداشت و درمان جان باختند و التیام فضای روانی جامعه ناشی از تبعات کرونا از وظایف خطیر رسانه است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استانهای کشور پیک ششم آغاز شده است، گفت: تجربه پنج پیک گذشته ثابت کرده است که هرگاه استانهای همجوار ما درگیر موج جدید شده اند، درگیری استان اجتناب ناپذیر خواهد شد بنابراین آمادگی مواجهه با موج ششم فراهم شده است و از شهروندان تقاضا می کنیم نسبت به واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی جدیت داشته باشند.

سلطانیان با اعلام اینکه تعداد شهرهای نارنجی کشور افزایش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر چاره ای جز تسریع روند واکسیناسیون نیست. خوشبختانه با تامین واکسن و تقویت زیرساختهای واکسیناسیون آمادگی استان برای شتاب بخشی به واکسیناسیون فراهم است و برای پیشگیری از عوارض شدید کرونا و مرگ و میرها، از شهروندان تقاضا می کنیم نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه عده ای واکسن هراسی را رواج می دهند و نسبت به اجباری بودن واکسن معترض هستند. صحبت ما به این افراد همواره این است که همه کشتی نشستگانیم و قطعا برای رسیدن به ایمنی ۸۰ درصدی جامعه در مقابله با این ویروس ناگزیریم به داده های علمی اتکا کنیم و به توصیه مراجع تقلید و ائمه جماعت گوش بسپاریم.

ذخیره ۷۵۰ هزار دز واکسن کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ذخیره ۷۵۰ هزار دز واکسن کرونا در اصفهان تاکید کرد: بهترین واکسن، در دسترس ترین است. توصیه ما به آن عده که نوع واکسن را بهانه برای عدم دریافت واکسن می آورند این است که سبد واکسیناسیون کشور و بالتبع اصفهان مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و در همه کشورها از همین واکسن ها استفاده می شود بنابراین بهانه تراشی نکنند و نسبت به دریافت واکسن مبادرت ورزند.

وی گفت: در استان اصفهان تاکنون ۶۹.۳۶ درصد دز نخست واکسن و ۴۳.۲درصد هم موفق به دریافت هر دو دز واکسن کرونا شده اند و جمعیت واکسینه شده ۱۲ تا ۱۸ سال ۵۸.۴۸ درصد است و متاسفانه تاکنون یک و نیم میلیون نفر در اصفهان برای دریافت واکسن اقدام نکردند.

سلطانیان خاطرنشان کرد: تزریق واکسن مانع از بروز کرونا نمی شود بلکه مانع از عواقب شدید این بیماری و کاهش آمار مرگ و میر می شود.

وی به بدهی یک میلیارد و ۴۰۵ میلیون تومانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سایر بخش ها اشاره کرد و گفت: به رغم تمام مسائل و مشکلات ترجیح دادیم دکتر پژمان عقدک را به عنوان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنیم تا در تعامل هدفمند و سازنده با رسانه ها بتوانیم از بحران کرونا عبور کنیم.

گفتنی است در این جلسه دکتر پژمان عقدک به عنوان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی معارفه شدند و از زحمات دکتر آرش نجیمی مدیر روابط عمومی سابق دانشگاه علوم پزشکی تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =