برترین‌های سومین دوره مسابقات «نماچینی آجر» در اصفهان

اصفهان - برترین‌های سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر اعلام شد؛ حضور تعدادی از زندانیان که از سوی بنیاد اشتغال زندانیان برای این مسابقات شرکت کرده بودند قابل توجه بود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان،سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر در اصفهان از ۶ آبان ماه آغاز به کار کرد. این دوره از مسابقات با حضور ۵۲ شرکت کننده از ۱۲ استان کشور و شرکت کنندگانی از کشور افغانستان برگزار شد.

حضور برخی از شرکت کنندگان به صورت خانوادگی و همچنین حضور تعدادی از زندانیان که از سوی بنیاد اشتغال زندانیان برای این مسابقات شرکت کرده بودند قابل توجه بود، ضمن اینکه تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این مسابقات فارغ التحصیلان و اساتید رشته های معماری  از دانشگاه‌های مختلف کشور بودند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، در آئین اختتامیه سومین دوره مسابقات نماچینی آجر در اصفهان با بیان اینکه انرژی در همه انواع آن از جمله گاز، سوخت مایع و برق برای کشور دارای اهمیت ویژه‌ای است، اظهار داشت: این امر باید در همه صنایع مورد توجه قرار گیرد و همه برنامه‌های خود را در راستای کاهش مصرف انرژی تدوین کنند.

وی با بیان اینکه تولید آجر نمای خشک می تواند به کاهش چشمگیر مصرف انرژی در ساختمان‌ها کمک کند، تصریح کرد: این امر باید در کشور به عنوان یک الزام تعریف شود تا در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت مصرف انرژی و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی باشیم.

همه صنایع باید به علم روز تجهیز شوند
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه صنایع باید به علم روز تجهیز شوند، اضافه کرد:  این امر منجر به توسعه کیفیت و کمیت محصولات تولیدی در صنایع و ایجاد فضای رقابتی در بازارهای جهانی خواهد شد.

کارشناس مسئول سومین دوره مسابقات نماچینی آجر در خصوص این مسابقات اظهار داشت: مسابقات در سال جاری با توجه به استفاده از نمای خشک بسیار عالی بود، حدود چهار تیم تنها برای آموزش در این مسابقات حضور یافتند و این امر برای ما بسیار ارزشمند بود.

وحیدرضا مشکات روحانی، با بیان اینکه ضروری است برای آموزش مهارت به دانشگاهیان مراکز جوار دانشگاهی ایجاد شود، اضافه کرد: این امر می‌تواند در کاهش بیکاری در کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

۷۰ درصد مهندسان کشور حتی یکبار کار اجرایی را تجربه نکرده‌اند
کارشناس مسئول سومین دوره مسابقات نماچینی آجر با بیان اینکه با ایجاد مراکز جوار دانشگاهی می‌توان نسبت به نظارت درست مهندسان بر روند ساخت و ساز در کشور امیدوار بود، تصریح کرد: باید باور کنیم که امروز بیش از ۷۰ درصد از مهندسان  کشور حتی یکبار هم کار اجرایی را تجربه نکرده‌اند و از این رو نتایج خوبی را نیز به همراه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان ملزم به گذراندن دوره ۲۴۰ ساعته آموزش عملی هستند، گفت: این در حالی است که چنانچه ارزیابی درستی داشته باشیم متوجه می‌شویم که بیش از ۹۰ درصد دانشجویان با زد و بند با شرکت‌ها از حضور در این مراکز خودداری می‌کنند و بدون انجام کار تائیدیه دریافت می‌کنند.

مشکات روحانی ادامه داد: چنانچه مراکز جوار دانشگاهی راه‌اندازی شود می‌توان خروجی بهتری را از آموزش‌ها داشت.

گفتنی است آئین اختتامیه سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی صبح امروز یکشنبه ۹ آبان برگزار شد و  بر اساس ارزیابی صورت گرفته سوی کارشناسان عرصه نماچینی آجر و فنی و حرفه‌ای نفرات اول تا سوم این مسابقات معرفی شدند.

بر این اساس رسول گل محمدی و سید مهدی سجادی از استان اصفهان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند که علاوه‌ بر لوح تقدیر و تندیس مسابقات به هر یک از این افراد یک عدد سکه تمام بهار آزادی اهدا شد.

همچنین محمدصدیق آذری و علیرضا سالاری از استان خراسان جنوبی به عنوان نفرات این مسابقات معرفی شدند که علاوه بر لوح تقدیر و تندیس مسابقات به هرکدام از برندگان نیم سکه بهارآزادی هدیه شد.

علیرضا علی آبادی و عباسعلی اکبری از استان اصفهان نیز به عنوان نفرات سوم این دوره از مسابقات معرفی شدند که این دو برگزیده نیز ضمن دریافت تندیس و لوح مسابقات هر کدام یک ربع سکه را نیز دریافت کردند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =