۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۱

ششمین دوره بازی‌های بین‌المللی مکعب ریوبیک در دانشگاه استنفورد برگزار شد و برندگان نوجوان خود را به جهان معرفی کرد.

علیرضا نورایی: بازی‌های بین‌المللی مکعب ریوبیک، معروف به یو.اس.نشنالز که از سال 2004 / 1383 به طور سالانه برگزار می‌شود، امسال برای ششمین دوره در دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیا تا رقابت میان بازیکنانی از 12 کشور دنیا را پذیرا باشد.
این رقابت شامل 18 رشته است که مهارت‌هایی نظیر سرعت حل پازل، تعداد کمتر حرکات و حتی توانایی حل پازل با چشمان بسته و از روی حافظه را محک می‌زند. البته به موازات آن، رقابت‌هایی هم برای دیگر انواع پازل مثل جادوی ریوبیک، مگامیکس، پیرامینکس و ساعت ریوبیک برگزار می‌شود.

در اینجا، جیمسون اکونور از آمریکا پیش از رقابت در رشته 3×3×3 چشم‌بسته، حواسش را جمع‌و‌جور می‌کند. او رکورد شخصی بهترین زمان 7.23 ثانیه را پیش از این به خود اختصاص داده است. در این رشته مکعب ریوبیک با 3 ردیف در هر طرف باید با چشمانی بسته کامل شود. بازیکنان باید از فنون حافظه‌ای برای به‌یاد آوردن محل صحیح و حرکت لازم برای کامل کردن پازل بهره می‌گیرند.

دیوید کالوو که در رقابت با چشمان بسته حاضر شده، راهی دوری را از اسپانیا آمده تا در مسابقات بین‌المللی مکعب ریوبیک آمریکا شرکت کند.

تاچ‌کیوب یا مکعب لمسی، بازی جدیدی از مکعب ریوبیک است؛ یک نسخه الکترونیکی از پازل کلاسیک که رنگ‌ها با لمس بازیکن جابجا می‌شوند.

پس از رسیدن موفقیت آمیز به مرحله 5*5*5 چشم‌بسته، یک داور نتایج را مشخص می‌کند.

برای رقابت در بخش چشم‌بسته بازیکنان از انواع روش‌ها استفاده می‌کنند تا فنون بازخوانی حافظه را به ریاضیات تعبیر کنند و با موفقیت پازل را تکمیل کنند.

رقبا حتی یادداشت‌ها و تکنیک‌هایشان را با یکدیگر ردوبدل می‌کنند، البته پیش از راند امتیازدهی در تالار اجتماعات دینکل‌سپیل در دانشگاه استنفورد.

وستون میزوموتو از آمریکا آخرین فرصتش پیش از شروع رقابت، برای نگاه کردن به مکعبش را استفاده می‌کند. بعد از 6 بار تلاش در راند اول، زمان متوسط او برا ی رشته حل سریع 18.59 ثانیه بود که او را در جایگاه پنجاه‌وهشتم قرار داد.

در حالی که بازیکنان به شدت تمرکز کرده‌اند، تالار سرشار از سکوت است و به انتظار شنیدن صدای جابجا شدن سریع مکعب‌ها است.

بنا به اظهارات تایسون مائو، مسئول برگزاری مسابقات، رقبای پیشتاز در رقابت‌های مکعب ریوبیک نوعا دارای سنینی بین 14 تا 16 سال هستند. به نظر او علاقمندان به مکعب ریوبیک می‌توانند با حدود 200 ساعت تمرین به جمع بازیکنان بین‌المللی بپیوندند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۷
    0 0
    این که کاری ندارد. من در ایران جوانانی را سراغ دارم که میتوانند با استفاده از یک پلک زدن پلیس راهنمایی همه دور میدان را خلاف بروند و یا از محل دور زدن ممنوع چنان بپیچند که حتی دوربین های لیزری هم قادر نباشند عکسش را بگیرند.