جلد دوم و سوم اطلس بیماری‌های نادر منتشر شد

جلد دوم و سوم اطلس بیماری‌های نادر با عنوان «اطلس بیماری‌های داخلی نادر» و «اطلس بیماری‌های متابولیک نادر» منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد بیماری‌های نادر، این دو کتاب با کمک متخصصان حوزه‌های مختلف پزشکی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران تالیف شده‌اند.
هدف عمده انتشار این کتب؛ آگاهی‌سازی و آشنا کردن متخصصان و محققان با این نوع بیماری‌ها و فراهم کردن زمینه‌های تحقیق و پژوهش در این حوزه است.
جلد دوم اطلس بیماری‌های نادر ایران در قالب ۸ بخش تالیف شده است که شامل مباحث هماتولوژی، روماتولوژی، غدد، ایمونولوژی، گوارش، نفرولوژی، ریه و عفونی  در ۷۶ فصل است.
جلد سوم نیز با مشتمل بر ۵ بخش و ۴۴ فصل ‌بوده که به ترتیب شامل مبحث اختلالات متابولیسم آمینو اسیدها، اختلالات متابولیسم کربوهیدرات، اختلالات متابولیسم چربی، اختلالات مرتبط با ارگانل های سلولی و مبحث اختلالات متابولیسمی غیر طبقه بندی شده است.
گفتنی است این مجموعه اطلس در چهار جلد طراحی شده است  که جلد اول آن با عنوان «بیماری‌های نادر ژنتیکی و مادرزادی» منتشر شده بود و جلد چهارم نیز باعنوان «بیماری‌های نادر مغز واعصاب» در حال تالیف است.
بر اساس آمار سامانه ثبت پرونده الکترونیک بیماران نادر «سبنا» تا کنون ۳۶۱ نوع بیماری نادر توسط کمیسیون پزشکی بنیاد بیماری‌های نادر در کشور شناسایی و تایید شده است و پیش بینی می‌شود با توجه شاخص‌های جمعیتی و تعریف بیماری‌های نادر حدود ۳ میلیون بیمار نادر در کشور وجود داشته باشد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1582987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =