پیشنهاد به رئیسی: شخصا خودتان با امریکا وارد مذاکره شوید/ شما باور می کنید امریکا بدون همراهی روسیه،سردارسلیمانی را شهید کرده باشد؟

فیاض زاهد در آستانه سفر رئیسی به مسکو نوشت:جناب رییسی!آنها از زمان پطرکبیر تا امروز، سیاست خود را درباره ایران عوض نکرده‌اند. از نظر آنها: ایران نباید آنقدر ضعیف باشد که به دامن غرب بیفتد. از سویی نباید آنقدر قدرتمند شود که به تهدیدی علیه روسیه بدل شود. این دوخط؛ کل استراتژی روسیه در 200 سال گذشته است.

این سیاست تزاری بود، سپس لنین و استالین و دوستانش ادامه‌اش دادند. ولادیمیر پوتین هم وارث همین نگرش استراتژیک است! در داستان هسته‌ای ایران، روسیه همچنان این استراتژی را دنبال می‌کند.

مراقب باشید همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد آنها نگذارید. نه اینکه در این میان فرانسه یا انگلستان، یا امریکا بهترند! نه. من حتی نمی‌گویم با روس‌ها کار نکنید آنها همسایه قدرتمند ما هستند، می‌گویم به‌طور کامل پشت‌تان را به آنها نکنید. اگر روایتی که از شهید قاسم سلیمانی در برخی محافل مطرح شده درست باشد؛ اینکه نباید به این جماعت اعتماد کرد، صحت این توصیه‌ها را متضمن می‌شود.

من نسبت به شیوه ترور این قهرمان ملی تردیدهایی داشته‌ام. به راستی آیا شما باور می‌کنید که امریکا بدون هماهنگی با سرویس روسیه و موساد و ام‌ای‌سیکس دست به این جنایت زده باشد؟ به مزدوران اسراییلی کاری ندارم که قطعا از سفله‌گان همراه بوده‌اند اما به راستی می‌توان پذیرفت سرویس روسیه در جریان ترور فرزند ایران نبوده است؟


امروز شاید محل تانی بر این پرسش نباشد، اما فراموش نکنید روسیه یکی از باثبات‌ترین ارتباطات و میثاق‌های امنیتی با رژیم اشغالگر را دارد.
ایران هسته‌ای برای روسیه تهدید است. فراتر از اروپا و امریکا. به سابقه رفتاری این کشور در داستان تحریم‌ها بنگرید. از سویی اجازه ندهید شیوه رفتار تیم مذاکره‌کننده ما حس تحقیرشدگی و سرافکندگی را متبادر سازد.

می‌دانیم که جنگ روانی بخشی از این پازل حساس است. اما افکار عمومی را دریابید و مراقبت کنید. ایران تا امروز به دلایل حقوقی و پرستیژ سیاسی از مذاکره مستقیم با امریکا پرهیز کرده است. می گوییم این کار تا اینجای کار درست! اما از این به بعد که به مراحل پایانی و حساس آن نزدیک می‌شویم، خودتان با امریکایی‌ها ملاقات و گفت‌وگو کنید. رهبری قبلا هم اجازه این کار را داده‌اند. چه معنایی دارد که مهم‌ترین تصمیم و مذاکرات کشور طی ده‌ها سال گذشته به دست واسطه‌های ناامن و غیرقابل اعتماد سپرده شود.

‌شما که بهتر از رفتار روسیه در سوریه باخبرید. شما که می‌دانید نه روسیه و نه غرب و نه چین به فکر منافع ما نیستند. این امر کاملا عقلانی است. پس به این گونه مذاکره پایان داده به منشأ اصلی فتنه رجوع کنید تا مبادا ایران وجه‌المصالحه تنش‌های روسیه در داستان اوکراین و چین در ماجرای تایوان باشد. من و هم شما می‌دانیم که بدون گفت‌وگوی مستقیم، هیچ‌گونه تفاهمی محقق نخواهد شد. نهایتا این امریکا و ایران هستند که باید توافق کنند. پس نقش بازیگران حاشیه‌ای را کم کنید یا از آنها در راستای تامین منافع خود بهره ببرید.

شنیدن اخباری مبنی بر مذاکره نماینده روسیه از سوی ایران با نماینده امریکا و انتشار عکس‌های این ملاقات‌ها، سودی که ندارد هیچ، خشم افکار عمومی را علیه شما و دولت‌تان برمی‌انگیزد. خیرخواهانه عرض می‌کنم جلوی این فرآیند را بگیرید. شما به قرآن قسم خورده‌اید تا پاسدار حقوق مردم ایران باشید. به عهد خود وفا کنید. هرچه این ماجرا طول بکشد، روس‌ها و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها و... ثمره خود را می‌برند.
این سفر اما شاید محل این چالش‌ها نباشد. ولی اعلام تصمیم ایران برای مذاکره مستقیم می‌تواند دست شما را در مذاکرات و اخذ تضمین‌ها و امتیازات، بالاتر ببرد. روسیه نباید در زمینه‌های مربوط به قفقاز، منازعه با آذربایجان، روابط اقتصادی با ترکیه، مناقشه با اسراییل، موضوع نفت و گاز تنها از کارت ما بهره برده و هیچ نقشی برای ما قائل نباشد. ژاپن در سال 1905 به روسیه و به همه کشورها نشان داد که چگونه می‌توان ابرقدرتی را به زانو درآورد و تسلیم کرد. همیشه آن کسی که زور بیشتری دارد برنده نیست. ما ملت باهوشی هستیم. میراث تاریخی‌مان گواه این امر است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1590275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 259
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    درود
    • ارش GB ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      126 8
      در بحث منافع ملی ایران نباید شرقی غربی فکر کنیم باید مستقل باشیم و نباید اجازه بدهیم دیگران قیم ما باشند .ار جو منافع ملی ما حکم می کند باید خودمان رو در رو بشینیم مذاکره کنیم و تصمیم بگیریم و دست از لجبازی و توهم و شعار بر داریم که کشورو خواهد سوزاند .نارضایتی گسترده بدترین است که کشورو فرا گرفته
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      مگه بلده؟
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      اتفاقا برخلاف همه نظرات و کامنتها ، من فکر میکنم نماینده روسیه مذاکره کنه بهتره ، لااقل این دولت فعلی ادااطوارهای دولت قبلی رو نداره و خودنمایی نمیکنه ، حالا که روسها در پشت پرده همه کاره اند ، بزار جلوی پرده هم خودشون رونشون بدن ...
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 1
      حالا اینا رو ولش کن ، یه مدتیه خبری از اردوغان و الهام نمیزارید ، یه چارتا دری وری بهشون بگیم ، دلمون خنک شه ...
    • گلادیاتور IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      فقط گفتگوی مستقیم - واسطه ها و دلال ها رو بزارید کنار -
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    سالهاست مردم و افکار عمومی بهتر از سیاستمداران خطر روسیه را گوشزد کرده اند. اما به راستی چرا سیاسیون خود را به خواب زده اند؟؟
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      72 12
      واقعا چرا
    • کرار IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      میشه چندتا خطر روس رو بشماری؟ منم چندتا ظلم های آمریکا واروپارو میشمارم جنایات آمریکا:سرنگونی دولت مصدق،زدن هواپیمای مسافربری،۴۲سال تحریم ظالمانه،تحریم دارو برای سرطانی ها،کمک همه جانبه به صدام جهت نابودی مردم ایران،ترور سرداربزرگ مبارزه باتروریست و... اروپا: دادن خون های آلوده به ایدز و ایدزی کردن مردم بیگناه ایران توسط فرانسه دردولت اصلاح طلب خاتمی، دادن سلاح شیمیایی به صدام وکشتن زن وبچه وجوانان کشور توسط آلمان و..
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      خود را به خواب نزدند ، بلکه همگی دست نشانده روسیه هستند
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 2
      بعضی از دوستان فکر می‌کنن اگه می‌گیم روسیه برای ایران خطرناکه منظورمون اینه که باید مستعمره‌ی آمریکا بشیم. به نظر شما هیچ گزینه‌ی دیگه‌ای وجود نداره؟ نمی‌شه طوری زندگی کرد که آویزون بقیه نبود؟ ما برای استقلال و آزادی انقلاب کردیم. چهل سال از عمر این شعار می‌گذره چطور هنوز متوجه نشدید؟
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 1
      موضوع دست نشانده روسیه بودن نیست موضوع بهاء امریکا ستیزیه که به جیب دیگران میره تنها کشور امریکا ستیز دنیا.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 1
      کرار! چند گرفتی جیره خور روسها شدی؟ تو جنگ ۸ ساله ، سیل سلاحهای روسی به عراق سرازیر شد ، که یاد آوری آن از حوصله خارج است در کودتای ۲۸ مرداد هم حزب توده به نمایندگی از روسها یک ضلع کودتا بود وهمچنین با امتناع از تحویل طلاهای ایران به سرنگونی مصدق کمک کرد
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 1
      کسی منکر خیانتهای آمریکا و خصوصا انگلیس در طول تاریخ به ملت ایران نیست. اما واقعیت اینه که شوروی و همین روسیه هم همواره به ایران خیانت کرده اند. کمی تاریخ مطالعه فرمایید. از آمریکا و انگلیس بدترند. اصل اساسی در سیاست خارجی حفظ منافع ملی و اقتدار کشور است و لا غیر.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 0
      آقای کرار شما ایرانی هستید یا عرب ؟
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      همه ما داریم آب در هاونگ میکوبیم
    • افشین IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      کدام افکار عمومي؟؟ سمتهایی که با یک دلاری و هزار تومانی در خیابان برای تقریبا هیچ رقصيديد؟؟؟ مشکل شما این هستکه دنبال قیم برای خودتان ميگرديد و بین اینکه چه کسی قیم شما باشد دعوا دارید. ما اصلا نیازی به قیم نداریم. آنقدر قدرت و نعمت داریم که بجای قیم با دیگران دوست باشیم مشروط بر احترام متقابل. غربگداها بدانند دوران زانو زدن تمام شده.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    اگه سیاستمداران ما کمی مستقل بودند تا حالا از زیر چتر روسیه خارج می شدند ولی شاید چیزهای دیگه ای هست که نمی خواهند متوجه شوند
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    مبادا ایران وجه‌المصالحه تنش‌های روسیه در داستان اوکراین و چین در ماجرای تایوان باشد... حذف بازیگران حاشیه ای در واقع بستن مجاری فتنه.. می باشد اگه این مذاکره مستقیم خوب مدیریت بشود که به هرحال بدون مقصده های پشت اهداف سیاسی بازیگران حاشیه ای بهتر جواب می دهد..
    • افشین IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 1
      واقعا تا این حد ساده هستيد؟؟ مذاکره مستقیم با آمریکا در توافقی که از آن خارج شده چه معنایی دارد؟؟ جز دادن فرصت به دشمن برای فعال کردن سیستم ماشه در توافقی که در آن نيست؟؟
  • صادق IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    این درست است اعتماد به هیچ کشور قدرتمندی صحیح نیست خواه آمریکا باشد یا روسیه و چین و دول اروپایی
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    240 3
    بله همان یک اصل «نه شرق نه غربی فقط منافع ملی» پایبند باشید
    • ناشناس IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      48 64
      بهترین شعار هست بر منکرش لعنت نه شرقی نه غربی فقط جمهوری مقدس اسلامی
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    113 5
    چون پرده برافتد... مادردنیا بیشتر مواقع اطلاعات ناقص،سانسورشده،تحریف شده،بزرگنمایی ویا کوچکنمایی شده،وارونه شده و.. رورا تازه بر اساس احساسات وعقاید وتعصبات،علم وتجربیات و.. خویس آنالیز میکنیم ( چـــــــــــه شـــــــــــــــود !) بنابراین درهیچ زمان ومکانی نباید وابسته به گروه وجریان خاص بود وفقط فقط درراستای آبادانی وپیشرفت ورفاه وآزادی واستقلال و... حقیقتاً واقعی وماندگار کشورکوشا بود حالا درهرسطح ورتبه ای که باشیم
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    مذاکره ی مستقیم از جهات گوناگون به نفع ایران و کار درست و روش منطقی است و می تواند ثمرات مثبت و سازنده ای را به دنبال داشته و به بار بیاورد.
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 0
      نتیجه قدم زدن وتضمینی که جان کری داد چی شد بفرمایید ما هم یاد بگیریم
    • افشین IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      مذاکره مستقیم در بحث فرجام فقط دادن فرصت به آمریکا برای ورود به توافقی هستکه از ان خارج شده. البته فهم این مطلب از کسانیکه در جریانی خاص مسبب وضعييت فعلی هستند انتظاری بیهوده هست. مذاکره مستقیم یعنی همان که ترامپ جنایتکار برایش التماس میکرد تا به مقاصد بعديش برسد.
  • علی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    210 4
    البته که آمریکا از دیر باز پدرسوخته ترین بوده ولیکن روسیه هم دست کمی از آمریکا ندارد بلکه خیلی وقتها آمریکا را تو جیب عقبشان میگذارند و یقیناً هم اطلاع داشته اند . مهم سیاست ماست که متاسفانه تا کنون سیاست تک روی داشتیم و این غلط است که قطع رابط کلی با آمریکا داشته باشیم و به همراهی روسیه را امیدوار باشیم . باید هر دو را بازی بدهیم درست مثل خودشان .
    • افشین IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      ما زمین بازی دیگران نیستیم. احتمالا شما منظورتان ایجاد رقابت هست.؟ اما در چه جهتی؟ با دشمنی که از ابتدای انقلاب دستش به خون این ملت آلوده هست و با کمال وقاحت به آن اعتراف دارد چه بازی باید کرد که برایش رقیب تراشید.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    126 5
    دقیقا همینطوره عالی بود ولی افسوس که ....
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    146 4
    احسنت دقیقا وگر قرار به پایبندی به شعار انقلاب باشیم نه شرقی و نه غربی بوده.روسیه و غارتهایش و تجاوزاتش به ایران در تاریخ ماندگار است .وتاریخ برای درست گرفتنه نگذارید تاریخ تکرار شود
    • افشین IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      شما جماعت غربگدا چی شده یاد شعار نه شرقی نه غربي افتاديد؟؟ در هشت سال گذشته که غرب گذاشت تو کاستون این شعار یادتون نبود؟؟ این شعار به معنی دشمنی و ماندن در تاریخ نیست. آنچه مهم هست رفتار فعلی کشورهاست.باید دید کدامیک خصمانه ترین رفتار داشته اند. ضمنا از دیگران انتظار فدا کردن منافع ملی خودشان را نداشته باشید. همانطوریکه ما منافع ملی خود را نباید فدا دیگرا ن کنیم. اما الان کدام پدر سوخته ای خصمانه رفتار ميکند؟؟؟
  • بهلول IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    جنگ ایران عراق را نگفتی عزیز روسیه چطور با عراق همکاری میکرد سیاستش در سوریه گواه است مذاکره مستقیم با امریکا کوتاه کردن دست لاشخورها این آمریکاست که ایران را تحریم کرده نه ملتهای دیگر
    • محسن IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      من فقط موندم این چندتا منفی برا چیه؟اینها که مثبت دادند یعنی حرفشان همین است اینها که منفی دادند حتما معتقدند بخاطر ایران،۵کشور دیگه هم تحریم هستند ،نه؟؟
    • افشین IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      اون شوروی بود و نه روسیه. اما در جنگ هشتاد کشور دیگر هم پشت صدام بودند و در راس آنها آمریکا. در سوریه هم روسیه کمک ایران بود نه مقابل ایران. اما اینکه توقع دارید بخاطر ما با تمام دنیا بجنگند هم عجیب هست. مذاکره مستقیم با آمریکا فقط بعد از اجرای تعهدات برجام و دادن تضمينها باید باشد.وگرنه دوباره گل بخود زدیم.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    برادر ژاپن 1905 کجا و ما کجا آقا. ژاپن در آن زمان تفوق تکنولوژیک داشت که توانست نیروی دریایی روسیه را شکست دهد. ما عملا" تبدیل به مستعمره روسیه شده ایم آقای رئیسی برای ابلاغ ارادت به روسیه میرود، او مهره قابل اعتنایی نیست پشتوانه ای ندارد. در مورد سلیمانی هم داستان، داستان کوبانی است. مهلت استفاده به پایان رسید و شاخ باید از بین میرفت. روسیه دقیقا" اطلاع داشته است. بخشی از حاکمیت هم مطلع بودند تاریخ در آینده خیلی چیزها را مشخص میکند!
  • حسنی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    141 9
    برادر ارجمند جناب آقای فیاض زاهد، مطالب چکیده خیلی موثری را بیان فرمودید، انشالله دولت فعلی با درایت و ملحوظ داشتن منافع ملی قدم برخواهد داشت.اما از نظر بنده حقیر، روس ها به مراتب بدتر از آمریکائیها بوده و خواهد بود (با نگاه اجمالی به تعهدات و حمایتهای اینها از شرکا). ما هیچ وقت نفعی از روس ها ندیدیم، مثل انگل خونخوارند و بس! حداقل آمریکاییها میزبان خود را در شریط بد رها نمی کنند!
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      15 2
      دقیقا درست گفتید مثل افغانستان بحث این نیست چون هر دو بد هستند بحث این هست که چقدر بدتر هستند بحث این هست که عامل زمان در این بدی تعیین کننده به نظر زمان حال خیلی تعیین کننده تر است تا دویست سال پیش و جمعبندی این که به نظر کارنامه امریکا نسبت به روسیه فاجعه است
    • افشین IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      آمریکا و روسیه هیچکدام قیم ما نیستند.اما دوستی با روسیه به مراتب بهتر از آمریکاست. اینکه در دویست سال پیش بخاطر ضعف در حکومت چه اتفاقی افتاده را مقایسه کنید با رفتار خصمانه آمریکا و غربیها.حتی آمریکاییها به دولت غربزده در ایران هم رحم نکرد.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    59 19
    سیاست نه سواد می خواهد نه مدرک. سیاست یک نگرش جهانی است .
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    103 5
    وای به روزی که حقایق برملا شود
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    88 17
    موضوع ما مثلا" با کره ی شمالی خیلی فرق می کند، کره ی شمالی به بمب هسته ای رسیده و به فکر توسعه ی آن برا ی خود است، اما ما روی فناوری صلح آمیز هسته ای کار می کنیم، مقداری بدبینی وجود دارد که باید آن را رفع و به مخاصمات بی نتیجه پایان بدهیم، در مذاکرات مستقیم خیلی می توانیم در این جهت گام برداریم و نظر مثبت آنها را با سمت خود جلب کنیم. این به نفع حال و راه آینده ی ماست.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      30 2
      اینقدر اصرار و صدها میلیارد دلار هزینه و ضرر مستقیم و غیر مستقیم برای انرژی هسته ای عاقلانه است؟سیاستمداران پاسخ دهند این هزینه به چه حدی برسد دیگر به صرفه نیست؟
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    93 6
    عالی بود ودل سوزانه ومتهورانه پیشنهاد عاقلانه ای هست خواهش میکنم توجه کنید.
  • حسین IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    67 5
    عالی بود
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    67 4
    احسنت افففففففففرین
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    فرصت طلبان غرب گرا این همه اعتماد به اروپا و آمریکا کردند چه نتیجه ای گرفتند که حالا نصحیت میکنند اگر علی ساربان است میداند شتر را کجا بخواباند
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      28 10
      ساربان رو خوب اومدی
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      62 7
      یکم تاریخ بخونی بد نیست هر چند امثال شماست که ننگ های تاریخی میسازید
    • حمیدو IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      70 2
      فعلا که گاومون زاییده وضع مملکت داغونه طلبکارم هستید صد رحمت به سنگ پا
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      53 7
      کاش میشد امثال تو رو خفه کرد .البته اونروز زیاد دور نیست
    • محمد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      45 4
      شما که این همه به چین و روسیه اعتماد کردین به کجا رسیدین ؟؟
    • کرار IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      8 65
      شمارو به خدا از آمریکاواروپا بدنگید آخه غربزده ها ناراحت میش آخه آمریکا واروپا تا این جماعت رو درایران داره نیازی به سربازنداره آمریکا واروپا هربلایی سرما درمیارن عده ای به روس فحش میدن ازاین بهترکجامیشه پیداکرد؟ تحریم ۴۲ساله،نابودی دولت مصدق،ترورسردارسلیمانی،کمک همه جانبه به صدام درحمله به ایران،ندادن دارو به سرطانی ها،دادن خون های آلوده به ایدز وبیمارکردن مردم بیگناه ایران،دادن سلاح شیمیایی به صدام و... خب آمریکا واروپا این همه بلاسرمون آوردن میبینن بعضیهانمیفهمن وبه روس فحش میدن ازاین بهترمگه داریم؟
    • بزرگمهر IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      9 3
      دورمش خان، کوتاه بیا...... جناب فیاض درست گفتند.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    تنها راه نجات از این وضعیت مذاکره مستقیم و حل کردن مشکلات با امریکا است هیچ را دیگه نیست کاش اینکار بکنید و از هزینه بیشتر جلوگیری کنید
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      36 2
      نه آقا نمیشه.موشکهامون داره نم میکشه چندتا باید در کنیم.مذاکره چیه.خدا بده برکت.از همین تحریم میدونی چقدر آدم نما که از گشنگی دهنشکن بو گند میداد از فرش به عرش رسیدن.؟
    • آشتیانی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      همه شدن سیاستمدار و نشستن بالی گود و میگن خفتش کن.. برید عمو دنبال زندگیتون یه لقمه نون دربیارین بخورین و کشکتونو بسابین... توهم سیاستمداری زدن که باورشونم شده که یه چیزی حالیشونه.. عمو شما چه میدونید کجا چه خبره که هی ور ور الکی میکنید.. نه هیچکدومتون روسیه ی قبل و الان رو میشناسین... نه آمریکای قبل و الان رو... فقط دو سه نفر اطلاعاتشون تو این زمینه بالا بود بقیه دیگه زیر صفر... فقط کپی شنیده های بی سند.. والسلام.
    • افشین IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      فقط آدم نادان برای بار دوم از یک سوراخ گزیده میشود.
  • حسین IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    58 6
    عالی بود
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    بردگان هم گاهی از فرمان ارباب خود سرپیچی میکردند ولی مسئولان ما از فرمان روسیه سرپیچی نمیکنند و نخواهند توانست !!!!!!
  • احسان IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    141 7
    روسیه دوست ما نیست‌.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    62 4
    والله دیگه نه تخم مرغی مونده و نه سبدی..یه سری خورده ریزه که دیگه هرجا بخوانش ، آقای رییس میذاره دیگه..اون دوره ها تموم شد
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    56 38
    ماموریت سردار تمام شده بود و محبوبیت بالا. دیگه فایده نداشت بمونه. دخترش هم چون داره خودی نشون میده هدف پروژه‌ی تخریب قرار گرفته
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    62 6
    مقاله زیبا و درستی بود. امیدوارم فشار افکار عمومی با این نوع مقالات بیشتر شود.
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    44 8
    من شهروند همواره گفتم که ما باید از تندرویها بر حذر باشیم، تندرویهایی که وضعیت را بدتر و به ضرر ماست و ریشه اش نسنجیدگی و عدم فکر منطقی و رفتار درست هست که اینها به ضرر کشور تمام می شود، بیشتر و شاید کل گرفتاری ما و دردسرها و دشمنیها و اقدامات متخاصم و ضربه زننده ای که به وجود آمده از این جهته، دوستانی هم که در عرصه ی بین المللی داریم آن چنان نظر مثبتی به کشور ما ندارند و اگر جایی همراهی می کنند به خاطر این هست که خودشان هم زخم خورده ی طرف مقابل مشترکمان هستند و جایی هم که منافعشان اقتضا کند همه چیز را زیر پا می گذارند. ولی کلا" دوستیها ثمرات خوبی دارد و به مخاصمات بی فایده و رفتارهای غیر منطقی باید پایان داد. ژاپن نمونه ی خوبی است که از شرایط بهترین بهره را می برد. حداقل آن وقت می توانی خودی نشان دهی که زیر پایت محکم شده باشد، نه این که محکم نشده کارهایی کنی که ضربه بخوری و فایده ای نبرده، به ضررت باشد.
  • حسن IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    93 7
    اول از روسیه و چین اجازه بگیرید بعد
  • زهرا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    44 4
    کاملا موافقم
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    68 5
    واقعادرسته خودتون برید مزاکره کنید تاماهم کشورپیشرفته ای باشیم
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    55 2
    این نظر خیلی عالیه،،ما باید با هسته ای کردن خودمان کاری کنیم بقیه به سراغمان بیایند،،حرف ایشون در مورد روسیه هم کاملا درسته
  • 4322979300 IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    38 3
    احسن
  • ناشناس IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    37 1
    موافق نظر شما هستم.
  • US ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    90 6
    آخه اینارتا روسیه اجازه نده حق مذاکره ندارند حرف اول و آخر رو پوتین میزنه و بس. از طرفی هم تندروها نونشون تو تحریم و پول درآوردن از طریق دور زدن تحریم ها و سرمایه کشور رو هاپولی کردنه
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    36 1
    صحیح است
  • رسول IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    76 7
    اگردست روس یاهمان شوروی سابق راقطع کنیم والله والله والله مملکت رانجات دادیم نمیگم سرسپرده غرب یشیم نه،اماشر روس راهم ازسرمان کم کنیدتاعاقبت بخیرباشین.
  • دیده بان IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    35 1
    حرف منطق جوابی ندارد 🙏
  • دهقانی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 4
    از این تحلیل ها به تعابیر مختلف در این سال‌ها زیاد شنیدیم
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 24
    این تذکر دادن مخواد؟! هر ادم عاقلی میدونه باید روسیه متوجه باشه ایران جای مانور بیشتری داره گر چه همه ما میدونیم از زمان ریاست جمهوری خاتمی ایران خیلی تلاش کرده امریکا با ایران مقتدر کنار بیاید و قدرت ایران را به رسمیت بشناسد ولی همه شماها خوب میدونید غرب نه در حرف بلکه در عمل نپذیرفته!!!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    63 3
    خدا رو شکر در این دولت با مذاکرات نماینده روسیه به جای خودمون، معنی مذاکره عزتمندانه رو فهمیدیم
  • حبیب IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    26 2
    احسنت منافع ملی
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 0
    آفرین آفرین احسنت دقیقا همینه
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    51 2
    زیبا بود شوروی همان روسیه روسیه همان شوروی که همیشه خیانت کار بوده
  • سیدمحمد IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    28 2
    احسنت عالی بودموافقم.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    42 3
    روسیاه ( روسیه) هر کار سخیفی که ازدستش برآید برعلیه کسور عزیزمان برای اینکه نه قدرتمند شود ونه ضعیف، انجام می دهد.
  • صادق IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    32 3
    شیری که خوردی حلال حلالت
  • غلامحسینی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    48 5
    چون عرضه مذاکره مستقیم با آمریکا را نداریم خودمان را با این گروه های اروپایی معطل کرده ایم چون منافع جمعی در حل نشدن مشکلات مردم است و بس
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    35 1
    نصیحت منطقی و عقلانی است لطفا آقای ریسی بیشتر فکر کنید نسبت به این هشدار
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    30 2
    سید برو با امریکاییها مداکره کن ولی سر جدت برکرد نری وبمونی!!
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    34 1
    گفتگو،ضرر ندارد
  • حبیب شاهی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    26 2
    سلام...پیشنهاد بجا و زیبایی است،لطفا به هر طریق ممکن به ریاست محترم جمهور ارائه بشه....امید به سرفرازی ایران و مردم مظلومش...
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    45 2
    بدون شک این پوتین نجاست خوار ..با ترامپ قمار باز باهم سردار عزیزمان را ترور کردند
  • 4284383620 IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 46
    جالب اینه که همه تو این برهه شدن سیاست مدار و دلسوز مردم ،جالب تر اینکه در دوران روحانی همه این سیاست مداراها در خواب بودند، برای هر اتفاقی به به و چهچه راه می انداختند
  • جلالی TR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    38 2
    دلالهای داخلی وخارجی روسیه مگر میذاره
  • سلام IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 57
    شما چرا ناراحت میشید شماها که همه تخم مرغ هاتون رو در چهار دهه در سبد غرب گذاشتید. دیگ به دیگ میگه روت سیاه
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      16 2
      چهار دهه ؟ در این چهار دهه هشت سالش رو رهبر انقلاب رئیس دولت بودند یعنی ایشون هم غربگرا بودند ؟ البته تقصیری نداری می بینی هر کی میاد کامنت میذاره و در مورد چیزی که سرش نمیشه از سیاست دم میزنه تو هم گفتی خودی نشون بدی از قافله عقب نمونی
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      3 2
      اشتباهی مثبت دادم
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    45 2
    روسیه از اول انقلاب هر کسی که در ایران مخالفش بوده شهید کرده من خوب می دانم که اواخر سردار از رفتار روسیه در سوریه ناخشنود بوده این کشور نجس باید روزی تاوان نفوذ جاسوسیش در ایران را بپردازد
  • عدالت IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    63 1
    حرف حسابه که روسیه دو رو تشریف داره و به قولی روش همیشه سیاه بوده
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 33
    آقا اندکی دگر صبر کنییید.روزه بگیرید.آینده درخشان عست.ینی چه مستقیم مذاکره کنید با آمریکای جنایتکار؟
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 2
    آقای مرعشی هم به صورت ضمنی همین را گفت.
  • محمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    30 1
    احسنت به شما جناب فیاض زاهد،مسلما مذاکره رو در رو و مستقیم پس از تنبیهات در نظر گرفته شده برای آمریکا،به نفع ملت ایران خواهد بود و باب هرگونه سو استفاده را خواهد بست،متاسفانه در تاریخ خوانده ایم که همیشه قدرت‌های بزرگ سعی داشته اند با حمایت کشورهایی مثل ایران یکی پس از دیگری به آمال و اهداف خود بپردازند و به ظاهر ما را حمایت کرده اند،انشااله که این کلام شما به قول حضرت حافظ علیه الرحمه قبول افتد و در نظر آید.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 0
    احسنت
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    42 3
    اول انقلاب میگفتن امربکا از انگلیس بدتر انگلیس از امریکا بدتر و روسیه از هر دو بدتر اما بعدش روسبه که از هر دو بدتر بود شد دوست جون جونی
  • فرهاد IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    32 1
    اگر نظر ملت ملاک باشد کاملا دقیق اشاره کردین ماباید بدون واسطه با امریکا مذاکره کنیم.البته اگر افراطیون منافعشان به خطر نیفتد
  • الحق IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    24 0
    این مقاله ویا توصیه نامه بسیار دقیق وعالی بود
  • حسین IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    38 0
    احسسسسسنت ، به قول نقی معمولی حقا که وکیلی خیلی جااااااالب بود و درست و با درایت
  • علی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    50 2
    روسیه هیچ وقت دوست ما نبوده یک شریک نامرد وتوزرد
    • کرار IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 10
      عوضش آمریکا واروپا دوستان خوب ما هستند لااقدامات زیر:با۴۲سال تحریم همه جانبه،تحریم داروبرای سرطانی ها،زدن هواپیمای ماسفری،ترور سردارمبارزه باتروریست،سرنگونی دولت مصدق،کمک به صدام جهت حمله به ایران،دادن خون های آلوده و ایدزی شدن تعدادی ازهموطنان،دادن سلاح شیمیایی به صدام جهت کشتن مردم بیگناه و... عجب مردمی داریم
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    21 3
    رییسی مرد این روزها نیست کار هر کس نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن ..جای هاشمی عزیز خالیه
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 0
    فقط بگو چطور ملت باهوشی هستیم که از ۲۰۰ سال قبل تا حالا فقط بازنده قراردادها و جلسات بودیم و مثال هم فراوان است همیشه بازنده بودیم و مثل الان الکی جار برنده شدن زدیم ،خیلی کوچکش اب هیرمند ،جنگ عراق و .......
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    17 1
    باشما موافق هستم روس همیشه طول تاریخ خیانتکار بوده وهست
  • ع.ش IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 0
    بخدا خیلی حرف راست و حقیقت رو گوشزد کرده است. روسیه و چین عمرا اجازه دهند مذاکرات نتیجه دهد. چرا که در صورت نتیجه دادن مذاکرات، دست روسیه و چین از ایران و منافع ایران کوتاهتر شده و نمی توانند سیاست های استکباری و کثیف خور را در استثمار منافع این ملت ادامه دهند.
  • TR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 0
    صد در صد درست گفته اند ولی کو گوش شنوا؟
  • حامد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 1
    کلا نظام حاکم کشور ما نافعشون رو با روسیه بستن و از بعداز جنگ تا حالا نیروگاه اتمی بوشهر دست روس ها هست و همچنان تکمیل نکردن و همسایه جنوبی کشور ما چند سال بعداز کشور ما شروع کرد و تمام کرد و راه اندازی کرد ولی کشور ما همچنان تو پیچ و خم مذاکره هستش و تو ترور سردار سلیمانی بی شک عامل داخلی و خارجی دخیل بودن الخصوص روسیه که قطعا تو این ترور سهم داشته و سهم خودشو از این ترور از امریکا و اسراییل گرفته
  • مجید IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 0
    اینها واقعا دارند ایران را بازی میدهند از یه طرف حمایت میکنند از طرف دیگر خنجر میزنند چرا شما با سهامت وشجاعت مستقیم وارد مذاکره نمیشوید که حرفها بدون واسط زده سود وواقعیت مشخص شود در هرکاری خرابی وانجام نسدن کار به خاطر خرابکاری واسطه ها هستند
  • US ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 3
    احسنت! بعد از مدتها یک تحلیل میهن پرستانه و انسانی دیدیم و خواندیم. دقیقا روسیه نه می خواهد ایران انقدر ضعیف شود که له دامن غرب بیافتد و نه انقدر قدرتمند که تهدیدی برای این کشور استعمار گر عقب مانده باشد. اخیرا انقدر گستاخ شده اند از بی کیاستی ما که کارشناسشان به وزیر خارجه وقت ما توهین می کند! وااسفا.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    22 0
    این روزها مردم باسوادتر از مسولان و سیاست مداران بی سیاست هستن و همه میدونن که تنها راه خروج از بن بست مذاکره مستقیم فقط با امریکا هست و بس نه روسیه و نه چین دوست ما نیستن خود پوتین گفته تنها دوستش جنگده ها و ناوهاش هست و تا بوده روسیه ایران رو دوشیده و سو استفاده کرده وقتشه یکم مسولین عقل خودشون رو بکار ببرن و یکبار هم شده به حرف مردم گوش بدن
  • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 0
    با سلام آنقدر انفعال نسبت به مذاکره مستقیم با آمریکا با این علم که آنها از نظر سیاسی نامطمئن هستند تاخیر داشته باشید که کار از کار گذشته باشد و روزی فرا برسد که برای آرام کردن مردم در تهران و شهر های دیگر از سربازان روس استفاده شود، تو را به خدا با همه اندوخته چهل سال دیپلماسی این گره را طوری باز کنید که ایران من ،ایران من و ایمان من ایمانم باقی بمانند
  • ابراهیم رضوانی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 0
    باسلام.کاش دلسوزان شجاع‌ودلیرومدبربرمسند قدرت بودند
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 0
    تحلیل بسیار عالی و درراستای تحقق شعار نه شرقی نه غربی.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 18
    خدا را شکر دشمنان مات ایران و همراهان ان دشمنان یعنی اصلاح طلبان بی چشم رو از احمق ها هستند هزاران بار شکر
  • RU ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    22 0
    دیگه کار گذشته از این حرفا ایران بین روسیه و چین تقسیم شده و حرف اول و آخر را پوتین میزنه
  • مرتضی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 0
    احسنت،تذکری عالی وبجا،متاسفانه پنبه ای که دست روسهاست خیلی تیزترازخنجری است که دست امریکاییهاست،باج روسیه به غرب وامریکا سره اوکراین قربانی کردن ایرانه وبس لطفادقت کنید
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 14
    زیاده خواهی کشورهای استعمار گر بر کسی پوشیده نیست با توجه به مطلب بالا پس باید با عراق هم رابطه ای چون روسیه داشته باشیم و به او بدبین باشیم چون عراق هشت سال با ما جنگید و هزاران شهید و جانباز و جاوید الاثر نصیبمون شد کما اینکه چند مزدور عراقی در لو دادن اطلاعات حاج قاسم دست داشتند قصد تطهیر روسیه ندارم اما شما فکر کن یک درصد روسیه در این جنایت دست داشت آیا ترامپ برای فرار از مجازات این جنایت دست روسیه رو رو نمیکرد و شریک جرم برای خودش پیدا نمی کرد ؟
  • ارش GB ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 0
    اگر بخواهیم واقع گرا باشیم خودمان و مردم را گول نزنیم و از این‌بلبشو اقتصادی رهایی پیدا کنیم و کشورو به یک توسعه پایدار بر سانیم باید مستقیم با امریکا البته با قدرت سر یک میز بشینیم و مذاکره کنیم .و اجازه ندیم قیم ها از طرف ما بر اساس منافع شان با امریکا مذاکره کنند
  • مهدی DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    13 1
    یک واقعت تاریخی وملموس هیچوقت روسبه گامی درجهت منافع ما برنداسته درود یر شما
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 19
    این سخنان جمع بین حماقت و وقاحت است ۸ سال سر در آخور آمریکا کردید و نتیجه‌اش را داریم می‌بینیم
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 1
    جنایات و نسل کشی جیلو های روس در ایران و آزربایجان چی ی کمتر از داعش نیست ...روس ها همان مردم اند و ما همان مردم مظلوم تا حالا نسل کشی از سوی آمریکا در ایران رویت نشده هست
  • مقدم IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 14
    سلام.اقای زاهد عزیز متاسفانه دوستان دلواپس ودلسوز که به دنبال چرکین کردن این ارتباط هستند توجه داشته باشید که بیست چند سال هست که دوستان غرب گرا تموم میوه هاشون در سبد غرب گذاشتن ایا جوابی گرفتند چند بار مذاکره با امریکا مستقیم داشتین تو همین دولت قبل مگه مذاکره مستقیم نبود .ظریف وکری چی شد.خواهشند منطقی رفتار کنئد نه جناحی وحزبی .واما روسیه ،ما درک میکنیم نگرانی شما را ،اما همینقدر که شما عقلتون میرسه ایا مسئولین فعلی نمیرسه،اما تجربه سی سال اعتماد به غرب وامریکا ایجاب میکنه که مسیر دیگه ای رو انتخاب کنیم،منافع ملی ،از شخص گروه و..بالاتر هست،مطمئن باشید اگه سردار بود بهش میگفتن انار شما رو از سرویس روسیه دادن ،اما منافع ملی ایجاب میکند هیچی بروز ندهیم،چه میگفت؟؟؟؟ لطفا منطقی باشید ،ن دلواپس
  • اکبر سلیمانی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 1
    محمد رضا پهلوی بعد از انقلاب ۵۷ در کتاب پاسخ به تاریخ نوشته روس ها اگر به هدفی نرسند هدف را فراموش نمی کنند حتی اگر شده ۵۰ سال منتظر می مانند. _ روسیه با تصرف شبه جزیره کریمه می خواهد از دریای سیاه به مدیترانه آزادنه عبور کند هدفی که زمان شوروی داشت با ایجاد ۱۲ پایگاه سعی می کند با آب شدن یخ های قطب شمال نظم جدیدی شکل دهد و برتری نیروی دریای داشته باشد. پیامدهای عقب نشینی استراتژیک آمریکا از خاورمیانه ۴ مورد خواهد بود ۱_ به خطر افتادن امنیت انرژی ۲_گرایش ترکیه به نوعثمانی گرایی ۳_ تلاش چین برای سلطه بر خاورمیانه ۴_ سعی روسیه برای سلطه بر خاورمیانه. روسیه در خاورمیانه سعی دارد جای ایران را بگیرد به طوری که ایران انگار وجود خارجی ندارد و جمهوری اسلامی دقیق در همان مسیری حرکت می کنند که روسیه می خواهد در دریای خزر سهم ایران ۵۰ درصد بود اما با سیاست نگاه به شرق سهم ایران ۱۲ درصد شد .
  • فرشاد IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 1
    پس از مدت ها یک نوشته دقیق و کارشناسی شده و برآمده از درون اندیشه مردم ایران رو دیده و خواندم. بسیار عالی. امید است که ایران خود و بدون واسطه برای اهداف فراملی خود اقدام کند. حقیقتا نقش واسطه ها باید بسیار کم شوند. سپاس از آقای فیاض زاهد
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 2
    شخص آقای رئیسی فاقد دانش و بینش و مهارت و استراتژی و جسارت و ابتکار جهت تغییر دادن در روند بازی سیاست در این سطح هستند و خطاب نامه به سوی غلطی است ....
  • سیروس نصیری IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    خیلی دوست داشتم برای کشورم خدمت کنم اما زمان جنگ که بچه بودم نشد الان هم که
  • صدوقی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 0
    بسیار زیبا. ولی کو گوش شنوا... هستی ما را روسیه و چین نابود کرده اند وکاسبان تحریم آلت دست روسیه و چین هستند.
  • سیروس نصیری IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 4
    حیف که کاره ای نیستم وگرنه چنان کلاه گشادی سر پنج بعلاوه یک میذاشتم که تا دنیا برقرار هست در برابر ایران کرنش کنن در سیاست باید شطرنج باز بود سواد مهم نیست
  • emad IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    حرفت به نظر منطقی است و باید دید سیاست چه بازی کثیفی است و خیلی ها می دانند روسیه شریک دزد و رفیق قافله است و حتی بازی خطر ناکتری از چین در قبال ایران دنبال میکند باید در سیاست کمی به سمت آمریکا چرخید تا موازنه برقرار شود
  • سید حسینی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 0
    👌👌👌👌👌
  • HK ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 1
    باور کردنی نیست مقامات ایران بارها به مسکو می روند ولی حاضر نیستد رودرو با آمریکا مذاکره کنند بعد خیانت های روس ها به این سرزمین را با خیانت های آمریکا مقایسه کنید قطعا پرونده روس ها شوم تر است.
  • فراهانی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 12
    کنایه هایی که زده میشه برای نرفتن زیر سلطه روسیه دقیقا اشاره به تسلیم شدن در مقابل آمریکا هست الان ما کجا زیر سلطه روسیه هستیم چون انها مارا همراهی میکنند در جنگ سوریه و یا قطع نامه های آمریکارا وتو میکنند متحد با تعریف یعضی ها فرق داره
  • RO ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    13 0
    روس ها حتی سابقه حمله به مرقد مطهر امام هشتم شیعیان هم دارند ولی رابطه با آنها حرام نیست !
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 0
    این سیستم ناتوانتر از این است که بتواند تصمیم گیری های صحیح و عاقلانه داشته باشد
  • BB IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 0
    اگرصداوسیما یک مستندازخیانتهای روسیه وامریکا درست کنه،وبه قضاوت مردم بزاره تاببینندکدام یک خاک ایران رااشغال کرده،دریک دوره صدساله تحقیق کنند.
  • عباس IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    کاملا درست است مرحبا. آنهای که به ما نزدیک تر هستند لزوما دوستان ما نیستن
  • مهدی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 0
    سلام به همه ی دوستان عزیز و گرامی ، کاملاً صحیح است ، قطعاً تا جایی که ممکن باشد کشورهای زورگو ، به خالی کردن جیب ایران و فشار بر مردم و حکومت ما خواهند پرداخت . این مهم از رفتار و گفتار زورگویان معلوم است و ما باید به فکر منافع خود باشیم و اعتماد به دیگران نکنیم . به خودمان تلقین نکنیم که فلان کشورها خیلی بد و فلان کشورها بهتر هستند ، تا میتوانیم و صلاح هست از هر کشوری که امکان داشت استفاده نماییم ، خواه اینکه خلاف میل ما نیز باشد .
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    مشکل اینجاست که تواین مملکت یک عده رانت خوار اختلاسگر دلال فقط شرایط اینجوری بدرد چپاولشان می خورد و اصلا برایشان مهم نیست که این وضعیت زندگی اکثریت مردم نابود میکنه
  • امیر IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    الان در مرحله ای هستیم که مردم ایران از حاکمان کشور داناتر هستند
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 4
    به نظر من اکر توصیه ها از روی دلواپسی و دلسوزی به نظام ونگرانی محض برای منافع کشور و مردم باشد و کاملا تمام جوانب در نظر گرفته شده باشد و از طرق صحیح به استحضار فرد مخاطب برسد می تواند سازنده باشد ولی اگر هدف دو دسته کردن مردم در جانبداری از سیاستهای کشور و یا تأمین منافع حزب و گروه خاص و احساس شک و تردید و دو دلی و احیانا نا امیدی و یأس در مردم باشد محکوم به ابطال است و پیشنهاد مذاکره مستقیم با استکبار و دشمن اصلی ملت ایران آنهم در شرایطی که تقاص هیچگونه جنایات ارتکابی اعم از حمایت از صدام در دفاع مقدس، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و شهادت بیش از دویست نفر بیگناه و تشویق افسر ناو شلیک کننده و همچنین جنایت آمریکا در انهدام ناو های پیکان و سهند و سبلان و.... و شهادت سربازان این مرز و بوم و ابرجنایت آمریکا و ترامپ ملعون در شهادت سردار دلها و یاران با وفایش که شک و شبهه ای در آن نیست را نداده است منطقی به نظر نمی رسد و خیلی زود است که با جانی قبل از مجازات رر سر میز مذاکره نشست و پیروی محض از ولایت روشنگر راه ما در دشواریها و دو راهی ها خواهد بود
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    خیلی موافقم عالی بود
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    شما از روسها و دوستان ایرانیشان در راس حکومت بیخبرید و ساده لوحانه پیشنهاد میکنید. جنگ جنگ روسیه وچین در یک طرف و غرب در طرف دیگر میباشد. ...
  • یاغچی ابادی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 0
    وضعیت فعلی ایران به نفع روسیه و چین است روسیه و چین در این وضعیت هم از ایران به طور مرتب امتیاز می گیرند وهم از آمریکا دوست ندارند ایران کشور هسته‌ای قدر تمند ومستقل شود ضمن اینکه دوست ندارند رابطه‌اش با آمریکا و غرب عادی شود ولی ومسئولین ما یا نمی فهمند ویا خودشونو به نفهمی زدند
  • پرسپولیس IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    درودبرشرفت
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    چهل سال ضدیت با منافع ملی و سوزاندن فرصت ها با سیاست غلطی که حالا حاضر نیستند به ان اعتراف کنند چون اگر این کار را بکنند باید جوابگوی عملکرد اشتباه خود باشند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 0
    حاج مش حسین آقای کیهان یکبار به صراحت گفت که اگر با آمریکا مذاکره مستقیم کنیم روسیه و چین ناراحت میشوند
  • حمیدرضا IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    احسنت رحمت به اون شیری که تو خوردی ماشاالله به این قلم حرف حق و بجایی بود از خوندنش لذت بردم ولی همه میدونیم که این اتفاق نخواهد افتاد
  • US ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 0
    از روس جماعت خیری به هیچ کس در دنیا نرسیده بجز تجاوز، ویرانی و بدبختی و فلاکت، ،کوبا، کره شمالی،افغانستان، المان شرقی،، بوسنی هرزگوین و وسل کشی صربها،،، تاریخ ایران هم پر است از تجاوزات بیشنار این روسها،، جمهوری اسلامی از کسی حرف شنوی ندارد و باید عواقبش را ببیند
  • بازنشسته IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 0
    با کمال ادب دقیق تحلیل خوبی بود روسها هیچ اعتمادی ندارد پدران ما همیشه از روسها زمان زنگ جهانی می گفتن که دورغ گو هستند خیانت کار
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 1
    پوتین شخصی خودخواه میباشد از ایران بعنوان ابزار استفاده میکند کو گوش شنوا درقضیه شکست داعش پوتین وسردار سلیمانی نقش اول را داشتند مطمین باشید در قضیه حذف شهید سلیمانی پوتین نقش داشته
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    بسیار عالی به روسها نباید اعتماد کرد هیچ وقت روباه صفتن به قول شاعر چون شود هموار دشمن احتیاط از دست مده مکرها در پرده باشد اب زیر کاه را عشق مستغنیست از تدبی عقل حیله گر شیر کی سازد عصای خود دم روباه را
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    مرگ بر روسیه شما اصلا معلوم نیست از کجا خط می گیره!!!!!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    همیشه گفتیم حالا هم میگیم همه دنیا فقط منافع ملیشون مهمه چرا مانباشه.زیربنای کشورما اقتصادی نظام غربی بوده بعلاوه اینکه چین وروسیه هم مراوده خوب ودوطرفه باشه.
  • خسرو IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 7
    خوشبختانه با بودن رهبری ایران راه خودش را بدون وابستگی به شرق و غرب ادامه میدهد اما شما اصلاح طلبان چرا در هر موردی تو آغوش غرب غش میکنید
  • بابک IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    در طول تاریخ بیشترین ضربه رو از شوروی سابق و روسیه خوردیم آذربایجان ،ارمنستان،گرجستان،قزاقستان،ترکمنستان،تاجیکستان،وحتی افغانستان،بحرین،و...یا خود روسیه از ایران جدا کردن ویا با چراغ سبز به غربی ها،،در این اواخر هم دریای کاسپین،،دشمن قسم خورده ایران و ایرانی ،،روسیه کمونیستی
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    یک اصل و مهم در هرکاری دلال و واسطه قرار دهید مطمئن باشید ضررکردی چندین برابرباید هزینه کنید
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 1
    نظریه قابل قبولی ست . روسیه همواره دنبال منافع خودش هست شاید روسیه شاید امروز در انفال است وگرنه دلش هیچوقت برای ایران نسوخته . اگه دخالت و اطلاعات در مسئله سعادت حاج قاسم سلیمانی هم اثبات بشه که نشانه رذالت بی حد این کشور همسایه است ... رفتارهای دوگانه نماینده ی روسیه در وین کاملا مشخص است
  • حسین IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 0
    در جنگ 8 ساله عراق بیشترین تسلیحات را از روسیه خرید وبر علیه ما به کار برد صدام حتی یه فروند جنگنده امریکایی نداشت
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    این نظریه کاملاً ست است مانبایدازروسیه/غافل شویم وانقدرسرگرم مناقشه باامریکاباشیم که ازاهداف دشمن سابق خود(روسیه غافل شویم
  • علی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    خاک برسرماکه کشور رادود دستی تقدیم این روسهای کثیف وبی دین وایمان ازخدابی خبرکردیم که درطول تاریخ فقط وفقط بهملت شریف این آب وخاک صدمه زده اند وخاک این کشوررابه خاطربی لیاقتی عده مسول بی کفایت وبی سودابه تاراج برده اند
  • ع IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    اقایان‌درست‌تصمیم‌گیری‌کنید‌بیشتر‌از‌گذشته‌به‌دامن‌روسیه‌نرویم‌چون بیشترین‌ضربه‌از روسیه‌بوده
  • کرار IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 8
    سوال: آقایون اصلاح طلب میگید روس نه میخواد ما ضعیف بشیم نه قوی قبول حالا بفرماییدآمریکا و اروپا که ۴۲ ساله میخوان مانابودبشیم را باید چکارکنیم؟ بازدم روس گرم نمیخوادزیادضعیف بشیم اماآمریکا واروپا که ۴۲ساله کمربستن مارونابود کنند چرا شما همش دنبال دشمنی هستیدکه به فکرنابودی ماهستند؟نمونه بارزش برجام بود که کلی لب ولوچه هاتون آب افتاد که باآمریکامذاکره کردیم وبستیم و... ولی آخرش زد زیرش. حالا ۴۲سال تحریم همه جانبه حتی درزمینه داروبرای سرطانی ها جای خود
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 1
    درود اقا اما کو گوش شنوا حالا قرارداد ۲۵ ساله چین را چه کنیم که ایران با خاک و جاش به تاراج خواهد رفت و حالا هم رفته جنوب کشور مان از ماهی و ابزی تهی سده چه کسی جوابگو هستش
    • مهدی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      شما اصلاقراردادروخوندی کجاش این مفهوم به تاراج رفتن روتداعی میکنه اون فقط'یک قراردادهمکاری مشترک هست که منافع هردوطرف لحاظ شده
  • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 4
    در مذاکرات 1+5 ایران داشت مستقیم مذاکره می کرد ولی این ترامپ بود که یک دفعه زد زیر میز وبازی را خراب کرد حالا ایران نازکشی کند !!! دولت آمریکا در طول ۴۳ سال چه کار مثبتی برای ایران انجام داد جناب همه چیز دان !!!!!!!!!؟
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    احسنت به این سیاست مدار و کارشناس محترم
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    شما که به کشورهای دیگه اینقدر بد و بیراه میگید و اسمش را می‌گذارید وطن پرستی تا حالا شده از دید یک ناظر خارجی به ایران نگاه کنید؟ به نظرتون ایران خیلی کشور صادق و بی شیله پیله و مظلومیه؟
  • محسن IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 0
    برادر ارجمند درست میفرمایید و باور همه این است که روسیه و چین از ایران حیاط خلوتی ساخته اند برای تاراج منابع و در مورد شهادت سردار هم حتما ردپای روس های کثیف هست بارها در سوریه مواضع ما را همین روسها گرا دادند به اسراییل، حالا آقای رییسی رفتند که روسیه چه قدمی براژ ما بردارد مثلا این دبی و عربها هرچه سواری دادند به امریکا منافعشان بیشتر از دوستی روسیه و چین برای ما بوده واقعا سیاست خرجی ما باید از این ذلت دست بردارند و منافع خودمان را بدست کمونیست ها ندهیم واقعیت این ایت که دنیای سیاست هیچ دوست یا دشمن قطعی ندارد
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    شیر مادر،نان پدر حلالت
  • US ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 4
    از نظر این جماعت باید به آمریکا اعتماد کرد اما به دیگران نه و اصلا سیاست مستقل برای غربگرایان معنایی ندارد
  • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 4
    اگر نصایح امام بزرگوار را همیشه عمل کنیم نه در دام غرب ونه شرق گرفتار نخواهیم شد
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    رو در رو چشم تو چشم حدف حق را بزنید امروز هیچ کس تره مفت خورد نمی کند
  • حمید IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 1
    چقدر ایران اسلامی بعد از ۴۳ سال بی عزت شده... کشوری مونده که به پاش نیفتاده باشیم یا نیفتیم؟؟! این بود حق خون شهدای ۸ سال دفاع مظلومانه ؟؟ این بود جواب ایثار و فداکاری رزمنده هایی که تا آخرین قطره های خونشون روی خاک جوشید که ما بمونیم ؟؟ بعضا شکم گنده های از خدا و مردم بی خبر شدند تعیین کننده خط مشی برای حاکمیت و دولت و ملت خطا رفتیم، خطا
  • حمید US ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    جانا سخن از زبان ما می گویی
  • خسرو نوروزی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 4
    یعتی آمریکا اینقدر بی عقل است چنین جنایتی را قبل انجام با روسیه در میان می گذاشت. ؟ گیرم هم روسیه در جریان بود . در اصل قضیه چه فرقی می کرد. مگر قبلا بارها قصد ترور سردار را نداشتند که توسط سرویس روسیه مطلع شده بودند و فقط ساعت آن را نمی دانستند . خودت در رشت در ستاد انتخاباتی روحانی گفتی که :" انتخاب روحانی بهترین سرنوشتی بود که برای ایران رقم خورده است ". سرنوشتی نفرات کابینه آن رابراه گرای ورود و خروج سردار را به دشمن می دادند.
  • مرضیه IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    حرف حق می زنید
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    صد درصد وبدون هیچ شکی امریکا قبل از شهادت شهید سلیمانی روسیه را از عملیات ترور شهید سلیمانی مطلع کرده است.
  • US ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    کو حرف شنوا تو ایران همیشه گروه اقلیت بر گروه اکثریت ارجعیت داشته که مبادا ازاین که با امریکا وارد مذاکره شویم گروه مخالف امریکا راضی نباشه
  • خسرو نوروزی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 7
    مگر آمریکا در قضیه تبادل گروگانها به وعده خود در مورد آزادی چهار گروگان های دیپلمات های ایران حاج احمد متوسلیان و یاران او در لبنان عمل کردند . مگر در جنگ تحمیلی ما با عراق طرف جنگ بودیم آمریکا چرا از آن سر دنیا در منطقه سکوهای نفتی و کشتی های نفتی ایران را می زد.‌ آمریکا چرا سلاح های خریداری شده و پول های بلوکه شده ایران را پس نمی دهد . و سر آخر اینکه مگر در همین برجام جلو چشم جهانیان برجام ا تف مالی و بعد هم پاره نکرد. ؟ چه جوری با کدام آمریکا می خواهید مذاکره رودررو و مستقیم انجام دهید . حالا آمریکا مورد اعتماد است یا روسیه و یا هر دو کدامیک .؟
  • دبیر IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    با تمام،دنیا مذاکره،کنیم،اشکال نداره اروپا، روسیه چین هند،ژاپن .عرب ها،امریکا،،،،دیالوگ،بی ضرره،،،؟ما کشوز مستقلی هستسم جز هیچ طیف جهلنی نیستیم،،هر کشوری به نفع منافع ملی ماست ما با اختیار مذاکزه وتصمیم می گیریم،،،ما هیچ وقت مستعمره نیودیم
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 1
    احسنت ..زوسیه از درون با ما دشمنه چه کاری به واسته باج بدیم...حتما این کارانجام شود با فکر..
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    حرف دل میلونهاایرانی باغیرت
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 0
    درود
  • علی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 9
    بدبختها هنوز منتظر رابطه با آمریکا هستید تا کی غربزدگی
  • سیدوحید سجادی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    فقط منافع ملی رو مد نظر بگیرین هیچکدام از این کشورها دلسوز ما نیستند.
  • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    طراح اصلی ترور و شهادت سردار سلیمانی رژیم اشغالگر قدس و روسیه بودند که اجرای این کار را به ترامپ احمق که دست نشانده روسیه بود سپردند چون روسیه سردار سلیمانی را سدی برای خود در عراق و سوریه و منطقه می دید همانطور که در بمباران هفتگی مواضع ما در سوریه روسیه سکوت میکند مرگ بر روسیه
  • اردشیر IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    فیاض زاهد شیر مادرت حلال ، موشکافانه تحلیل کردی ولی متاسفانه کو گوش شنوا ، اگر این دلواپسان اجازه میدادن وهر روز چوب لای چرخ نمی گذاشتند روسیه الان مانور نمی داد .
  • محمد IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 5
    کاش شما هم بلایی رو که ادوارد پادراز سر هم نژادهای اسکاتلندی وایرلندی آورد مطالعه میکردی می فهمیدی اگه روسیه اونجوریه این غربیها فقط نوکر میخوان
  • بهروز IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    بهترین مذاکره روبرو شدن با خود امریکاس ابن واسطه گری نه به نفع ایرانه نه امریکا چون در این میان کشورهای هستن که دوست ندارن بر جام به سرلنجام برسد
  • سامان اهوازی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    کاملا با این آقا موافقم، واقعا گل گفتید
  • علی اسدنیا؛ دکترای جامعه شناسی اقتصادوتوسعه IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 2
    هوالخالق قادرمتعال؛ این دکترین ویانظریه های مرتبط میتونه ازسوی منتخبین خبره اعم ازاجرایی، علمی سطح قواوفراقواووارستگان قابل بررسی قرارگیردونتیجهٔ آن جهت اتخاذتصمیم نهایی به مرجع غایی(رهبری) ارائه گردد.
  • رزمنده IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    به تنها چیزی که دراین مذاکرات توجه نمی شود نظرافکارعمومی مردم ایران است تاریخ سیاسی 150 سال اخیر ایران رااگربررسی کنیم به وضوح درمی یابیم که روسهانه تنها قابل اعتماد نیست بلکه درخیلی موارد سیاست اسلاف خود لنین واستالین راادامه داده وبه منافع ملی ایران خیانت کرده اند.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    درود خداوند بر شما حرف دل مردم را زدید
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 0
    ما اگر ملت باهوشی بودیم الان وضع مان این نبود و حاکمان مان هم این ها نبودند
  • هامونی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    درود بر تحلیل شما در باره سیاست روسیه ، روسیه هم مترصد سیاست ماست، ولی روسیه خنجر را از رو نبسته. و مترصد موقعیتی است که ما دیگر به او نیازمند نباشیم.. روسیه خطرش برای ما بیش از آمریکاست، زیرا در همسایگی و در کمین ما میباشد
  • فیروز IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    شک نکنید که گرای مسیر حرکت سردار سلیمانی توسط اطلاعات روسیه و.....ازقبل به اطلاع آمریکا رسیده مو
  • ایرانی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    اقای رئیسی خودتون با امریکا مذاکره کنید
  • گشتاسپ IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 7
    ایران باید از اختلافات روسیه و چین با آمریکا بیشترین بهره برداری رو بعمل آورد.دشمن بالفعل ملت و کشوری قدرتمند ایران غرب و آمریکاست.چهل سال هست تحریمی اعمال کردند فقط ملت رو هدف قرار دادن دارو رو هم تحریم کردن .تو توی توهمی.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    روسیه هیچ وقت خیرش به ایران نرسیده اگر لطفی هم به ظاهر کرده تاریخ نشون داده در پس پرده نقشه بوده
  • صداق IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    خودتون وارد گود بشید.جامعه دارد نابود میشود زودتر جلوی نابودی خودتان و جامعه را بگیرید.مستقیم مذاکره کنید و حرفتونو رک بهم بزنید این خاله قایم موشک بازی فایده نداره
  • Bijan Parsa IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    متاسفانه دیگر سیاست ایران نه شرقی نه غربی نیست که هم شرقی وهم غربی است.علت دست داشتن بعضی از مسئولین داخلی در شهادت سردار قاسم سلیمانی همین است
  • حسین IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 3
    نه شرقی نه غربی .جمهوری اسلامی نیاز به قیم ندارد.مستقیماواردمذاکره شودوتمام خواسته های به حق خودراکه به تمام وکمال که متضمن اسقلال وآزادی جمهوری اسلامی بوده وبدون دادن امیتاز مطره نموده وراستی ازمایی کند.وازلحاظموشکی فضایی هسته ای مطقاعقب نشینی نکند.
  • صداق IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    این حضرات سیاسیون ما کجا تلمذ فرمودن که نمیداند خطر روسبه و چین از سایر کشورها کمتر نیس!اونا بفکر کشورگشای هستن بدون درگیری.اقای رییسی عزیز مستقیم بی واسطه تقاضای مذاکره رودرو و مسقیم بده یا رومی روم یا زنگی زنگ،
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    پیشنهاد خوبی است روسیه دوست ما از قدیم نبوده تمام سرزمین عزیز مارا قطعه قطعه کردند مارا وادار به قراردادهای نگین کردند هیچ گربه بدون رضا موش نمی گیره
  • سجاد IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 0
    پدربزرگم میگفت روسیه یه ادمی هست که تو دقیقه نود خیانت میکند روسیه هیچ وقت نمیخواهد ایران خوب وپرقدرت باشد
  • ابرام سیبیل IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    جناب فیاض ژاهد هیچگونه اطلاعی از مسائل سیاست جهانی ندارند و نمیدانند که در مورد مسئله ی اتمی ایران ارباب پوتین باید تصمیم نهائی را بگیرد و با غرب به توافق برسد
  • علیرضا IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 0
    تمام ژنرالهای ارتش توسط روسیه کشته شدن .
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 0
    ازوقتی روسها درسوریه پاگذاشتند نیروهای ایران اسیب بیشتری دیدند چون ذاتشون بایهودیهاست
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 7
    فرب که دشمن سرسخت جمهوری اسلامی است و شما مخواهید ما به جنگ شرق هم برویم وبه انتحار دست بزنیم این مطق شما غرب گرایان است
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 0
    سفارت امریکا را بهشون پس بدین.روابط را ایجاد کنید نه اینکه مخفیانه رابطه داشتع بدشید.ملت و مردم و کشور رر حال نابودی و ورشکستگی و بیکاری و فقر و کاهش جمعیت و از بین رفتن زیر ساختایی هست که اونا ۴۲ سال پیش ساختن.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 9
    شما مگر اثار امام خمینی را مطالعه نمیکنید که ایشان در سال۱۳۶۷ یا ۶۸ به ایندگان گسترش رابطه با شرق را توصیه می کند ودر سایه این هم پیمانی داعش شکست خورد وانوقت غرب زدگانی مثل شما خلاف توصیه امام خمینی که عارف واینده نگری بزگ بودند پیشنهاد می کنید
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    17 0
    باور کنید روسیه از امریکا نجس تر است
  • بی باک IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 2
    به نام خدا سلام. بیائید یکبار برای همیشه تمومش کنیم. امشب با رمز مقدس یا زهرا بریزیم .آمریکا رو فتح کنیم. هفته بعدش هم با رمز مقدس یا حسین. بریزیم روسیه رو فتح کنیم. حتما می پرسید روزهای هفته رو چکار کنیم. اون روزها مشغول آزاد سازی قدس شریف می شویم و برخی روزها مشغول تشرف سایر دوستان اروپایی به دین. اگر واقعا کار می خواهید انجام دهید ... بسم الله. یا علی
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 4
    درود برتجزیه وتحلیل کرار که خوب پرده از واقعیت بر میدارد وغرب زده ها را رسوا میکند کارهای ی که غربیان علیه جمهوری اسلامی انجام دادند ویا حامیانش کدام کشورهای مقابل انها ای کار را با ما کردند
  • یاس IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    رحمت بر اون شیری که خوردی..یکی حرف حق زد خداکنه بقیه هم گوش شنوا داشته باشن...
  • هم وطن IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 0
    نظرات ایشان خیلی جای تامل منطبق با واقعیت می باشد . با توجه به نظر نماینده روسیه مبنی بر ترور فخری زاده به علت عدم اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران
  • رمضانی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    17 1
    خیانت های روسها ۱- تحمیل دو قرارداد ننگین به ایران و تصرف یک سوم از خاک میهنمان ۲- تصرف آزربایجان و اعلام جمهوری توسط پیشه وری دست نشانده روسیه(اگه آمریکایی دخالت نکرده بودند روسهای خائن آذربایجان ایران رو هم بالا کشیده بود ۳- دخالت در امور جاری ایران در زمان قاجار به نحوی که ایران به نوعی تحت الحمایه روسها شده بود ۴- اعمال قدرت و کاهش سهم ۵۰ درصدی ایران به ۱۲ درصد ۵- امضاء ۷ قطعنامه اتمی بر ضد ملت ایران ۶- فروش رآکتور داغون اتمی به مبلغ ۵۰ میلیارد دلاز هزینه ۷- بازی با برگ ایران و گرفتن باج از غرب و....
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    مطمئنا روسیه دلسوز ملتها وکشورها نبوده و نیست و ما درآن حد مقتدر هستیم که احتیاجی به قیمی مثل روسیه نداشته باشیم.اتفافا امروز بیش از گذشته باید حواسمان به همسایگانی که ظاهراً دلسوز هستند باشد.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    از قدیم گفتن آدم زنده نیاز به وکیل وصی ندارد بهتر است مسئولین ما بدانند که روسیه دلش برای مانسوخته برای منابع ما ومنافع خودشان شور میزنند.همچنین چینی های چشم بادامی زیرک.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    مگرما کرولالیم که روسیه مترجم ماست تنم ترجمه ای که به نفع خودش ترجمه میکند
  • ایوب هیالا IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    باسلام به نطر این حقیر ایشان درست فرمودن جناب اقای ریس جمهور خودشان باید بروند جلو و مذاکرات را به پایان برسانند تا متافعه ملت به خطر نیفتتد امیدوارم که ایشان موفق وسر بلند باشند
  • فینا IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    احسنت چرا وقتی ما خودمان بهترین رجل سیاسی تو مملکت داریم منتظر نظر این و اون باشیم به چه دلیل نباید وارد گفت وگوی مستقیم نشیم اصلا چرا دشمنی چهل سال کدورت کم نیست والا دودش به چشم مردم رفته چه بسا که اگه ازدر دوستی دارد میشدیم الان ماهم مثل هندوپاکستان حتی بمب هسته‌ای هم داشتیم البته کشور ما کشوریست که راه سیاست ودیپلماسی را برگزیده واین را با ید به دنیا ثابت کند بااشتی ودپلماسی باکل دنیا این گونه ارامش واسایش به کشور باز خواهد گشت ومردم محکمتراز همیشه پشت نظام خواهد ایستاد
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    اگر این حاکمیت دمکراسی و نظراکثریت حرف اول و اخر می زند ببینید خواست اکثریت چه هست غیر از ان عمل کنید ضرر می کنید
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    سلام کاردرست مذاکره مستقیم بدون واسطه بهتره چرا باید بابت مذاکره هم به واسطه گران باج بدیم
  • علیرضا IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    همین روسیه بود که در دوره قاجار نصف مملکت رو مال خودش کرد همون قرارداد ترکمانچای رو میگم و موذی ترین کشوری هست که روی کره ی زمین وجود داره و قابل پیش بینی نیست
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    اقای کرار:سالها دخالت در امور داخلی ایران تا زمان قاجار.حمله به ایران و جدا کردن بخش های شمالی ایران و گرفتن خسارت سنگین از ایران در زمان جنگ جهانی اول.ایجاد قحطی و ایجاد مرگ و میر هزاران ایرانی .حمله به ایران از شمال و قارت ایران در زمان جنگ جهانی دوم علی رقم بی طرفی ایران.کمک نظامی و تسلیحاتی و اطلاعاتی کامل در زمان جنگ ایران و عراق رو که نمیتونید کتمان کنید.از این همه شهیدان زمان جنگ کشورمون کدومشون با تسلیحات روسبی شهید نشده اند؟پرتاب صد ها موشک اسکاد روسی به خاک کشورمون.همه رو فراموش کردید؟نان ونمک بلشویک ها خوب بهتان مزه کرده جناب
  • رضا IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    ان شاالله شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی همواره سرلوحه مذاکره کنندگان باشد. با پبروی از رهبر انقلاب و عدم زاویه با فرامین و سیاستگذاریهای ایشان در سیاست خارجی نیز موفق خواهیم شد. به نظرم رمز موفقیت در امور سیاسب همفکری اتحاد همه ی جناحهای سیاسی است
  • گیلانه IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    چین و روسیه هرگز علیه مدل حکومتی که به سبک جمهوری اداره میشه موضع تندی نخواهند گرفت. اونایی که اخبار بیست سال و سی سال اخیر رو یادشون باشه می دونن چقدر مصوبه های بین المللی که با تهییج اروپا و آمریکا علیه ایران تصویب می شد به کمک روسیه و چین وتو شدند.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    ایران اسلامی به قدرت و وسعت هخامنشی
  • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام اقا کرار خوبی حرف شما دروست میشه بگید مشکلات مردم اقتصاد خراب مشکلات معیشت مردم یکی دروز یک ملیارد درامد داره یک درماه پنصد تومن نداره فقر بیکاری نداری گرسنگی نا امیدی به اینده امار طلاق امار پایین ازدواج چطوری حل کنیم
  • محمد ابراهیم IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    از نگارنده متن سوالی دارم اینکه احتمالا روسیه وموساد وبقیه در جریان ترور سردارعزیزمون بودن چرا کوچکترین اشاره به این نکردی که شاید عناصری در داخل هم در جریان بودن؟؟؟از چی ترسیدی که این شهامتو نداشتی؟
  • DE ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    مذاکره مستقیم با امریکا به نفع مردم است و می توان امتیازهای خوبی برای کشور و مردم از امریکا گرفت ، تمامی کشورهای که با روسیه ارتباط سیاسی و اقتصادی دارند را با کشورهای که با امریکا ارتباط سیاسی و اقتصادی دارند را مقایسه کنید ، تفاوت ها مشخص و بارز است ! نوع زندگی روسیه با کشورها انگلی است در صورتیکه امریکا با کشورها همزیستی می کند .
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    درود باید رو در رو ایران وآمریکا چه لزومی به واسطه و این چرندیات فقط فقط دو طرف اصلی
  • علی علی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    اگر قدرت ایران واقعی باشد .باید بتواند بدون رودر بایستی با اقتدار باامریکا وارد مذاکره شود.ما از کره شمالی کمتر که نیستیم .اگر هم اعتماد بنفس نباشد .حتما هیچ وقت وارد مذاکره نخواهیم شد .چون به مردممان در حمایت و اقتدارمان وگفتمان انقلابمان اطمینان نداریم.
  • حمید رضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    این مقاله خیلی جالب واموزنده بود،خدایا کمک مسئولین ماباش تا با موفقیت از این بحران رد شوند،واقتصاد کشور نجات یابد ،امین روس شریک مطمئنی نبوده ونیست.
  • رضا افضلی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    کاملا درست میگید. ولی آیا از دولت قبل هم خواستید که تمام تخم مرغ هایش را در یک سبد نچیند یا اینکه کدخدا کدخدا میکردید. کاش کمی صادق تر بودید
  • حسنعلی بابایی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    کاملا درست و صحیح است وماباید با امریکامستقیم واردمذاکره بشویم و تکلیف هردوکشور را به طور درست و منطقی حل فصل کنیم
  • حامد IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    جناب کرار نیروهای روسیه در قرن اخیر دو بار چکمه پوش تا بیخ گوش تهران اومدن.اگه نمیدونی بدون
  • جلال IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای زاهد گل گفتی گل گفتی ولی کیه که به حرف شما وما گوش کند
  • علی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    فایده مذاکرات مستقیم: 1.برطرف شدن بخشی از سوء تفاهماتی که به هر دلیلی می تواند بوجود آید 2.استفاده از قدرت و توانایی های آمریکا در پیش برد اهداف بلند مدت ایران همانند کره و ژاپن 3.جلوگیری از امتیازاتی در این بین، چین و روسیه و غرب و حتی عربستان و ترکیه از قبل این سردی رابطه برده اند. مثل جلوگیری ارسال گاز ایران به اروپا توسط روسیه، صادرات زیر قیمت واقعی به ترکیه و... 4.آزاد سازی پرداخت وجوه صادرات که حق الناس ایران می باشد 5.افزایش قدرت چانه زنی ایران در سازمان های بین المللی 6.عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و تسهیل و توسعه صادرات اگر واقعا دنبال احقاق حقوق مردم هستیم با دیگر جام زهر را باید نوشید اگر همه پرسی هم بشه قطعا با رای بالا پذیرش میشه تا کی ما باید با دنیا قهر باشیم شعب آبی طالب 3 سال بود نه 43 سال
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    دقیقا درست فرمودید.روسها جز ننگ و غارت چیزی برای ایران ندارند.
  • فدای وطن IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    استدلالی کاملا عقلانی. بخدا همه بدن اما روسیه و چین و اروپا خیلی بدتر از آمریکا هستن. کمتر امتیاز به اینا بدیم مستقیم با دشمن شماره چهار یا پنجم مذاکره کنیم
  • IN ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    ۱-تحمیل دو جنگ به ایران و کشتن تعداد زیادی از هموطنان در زمان قاجار ۲-تجزیه ایران و جدا کردن منطقه قفقاز از ایران ۳-ماجرای تحقیر آمیز گریبایدوف و بردن زنان ایرانی به داخل سفارت روسیه و تجاوز به انها ۴-حمله به میرزا کوچک خان و کشتن جنگلی ها و اشغال شمال ایران برای سال های طولانی ۵-اشغال آذربایجان ایران در‌همین قرن اخیر و کشتن پانصد زن و کودک ایرانی در تبریز ۶- به توپ بستن حرم امام رضا ۷-سنگ اندازی در مذاکرات هسته ای ۸-اجازه دادن به بمباران تاسیسات ایران در سوریه توسط اسراییل ۹-ندادن هیچ نقشی به ایران در ماجرای جنگ قفقاز و بستن قرارداد صلح که مسیر ایران به اروپا مسدود شود ۱۰-تقسیم دریای خزر به بدترین شکل برای ایران ۱۱-نود درصد تسلیحات ایران اعم از تانک و تفنگ و هواپیمای عراقی روسی بودن و.....
  • ایران IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    زتده باد جناب فیاض زاهد بنده بعنوان یه ایرانی،کاملا بدور از سیاست، از سایت محترم خبرآنلاین تقاضا دارم، یک کمپین در همین راستا به اجرا در آورند، تا حداقل خواسته به حق مردم به گوش ریاست محترم جمهور جناب رییسی برسد. لذا خواهشمندم دوستان و هموطنان عزیزی که با این خواسته موافق هستند با زدن دکمه سبز + مارا در این خواسته حمایت کنند. باتشکر از سردبیر و عوامل محترم خبرآنلاین من الله التوفیق
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    امیدوارم روسیه کمرنگ بشه واسمون. نمیگم غربی بشیم فقط میگم تعادل. همین
  • محمدرضا علی رحیمی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    درود بر شما واقعاً این همه چیز است،: ایران قوی و بزرگ احتیاج به کدخدا نداره! امریکا،انگلیس،روسیه،چین،و... همه اینا یکی هستند وقتی قرار باشه کشور دیگری واسه ما تعیین تکلیف کنه. این خون های با ارزش که در راه اقتدار ایران ریخته شده چی میشه پس؟؟؟!
  • محمد IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    احسنت
  • محمد IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    ای هموطن ای برادرحرفا نظرشما همه درست و الله ما تا زمانی که اسرائیل رابه رسمیت نشناسیم دست ازفلسطین نکشیم هیچی درست بشونیست
  • امین IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    با همه بازی ولی پیشبینی منافع بیشتر اعم از مالی بهربردارسیاسی با شاخص عزت ملی
  • محمدآِل حیدرمشهد US ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    آقای ریسی این آقایونی که میگن تحریم هاهیچ اثرنداردبیان ببینندچطورمن بیمارسرطانی دارم دربیماری سرطان میسوزم هرروز که میگذردبیشتربدنم میسوزه هرروزیک جای جدیددردوسوزش دارم الان یک ماه داروهای شیمی درمانی گیرنمادنمیخواهم ازشماانتقاد کنم ولی تاوقتی روحانی بودکمبوددارونداشتیم آقای ریسی مابیماران سرطانی داریم ازدست می‌رویم بخاطری مشتی چرت وخودخواهی آدم های که نمی‌دانم میشوداسم انسان را به به انها گفت خودشان درنازنعمت هستنداصلامریض نمیشوندکه بفکرتحریم ها یامابیمارهای سرطانی باشندلطفاحرف آدم های بی وجدان راگوش ندهیدکارخودرابکننیدبفکرزندگی ماهم باشیدمن با۴۳سال باهمسرودوفرزندکوچک دارم ازدست میروم کی بدادزن وبچه های من میرسد
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    به هیچ کشور خارجی نمیشه کاملا خوشبین بود اما کسانی که بعد اینهمه مذاکره با آمریکا و زیر برجام زدن هنوزم به آمریکا خوشبین هستند دیگه بعید می‌دونم دردشون دوایی داشته باشه!
  • علی IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    ما باید از احتلافات کشورهای ابرقدرت به نفع خودمون استفاده کنیم
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    فعلا برای حال گیری امریکا هم که شده لازمه با روسیه باشیم خواهشا نبش قبر نفرمایید. زمان جنگ ما کشتی روس را زدیم یا اصلا 8 سال در جنگ با عراق بودیم که چی؟ الانم بجنگیم