اجرای آبیاری تحت فشار در ۱۰ درصد باغات آبی خراسان رضوی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در مجموع در سراسر استان در سطح ۳۲ هزارو ۷۲۳ هکتا ر(معادل ۱۰ درصد باغات آبی) سامانه های آبیاری تحت فشار اجرا شده است

به گزارش خبرآنلاین، محمد میری با اعلام این خبر افزود: این سطح شامل بابلر ۴ هزارو ۲۴۲ هکتار، زیر سطحی یکهزارو ۱۰ هکتار، قطره ای سطحی ۱۱ هزارو ۵۶۶ هکتار، بارانی ۲ هزارو ۷۳۲ هکتار، تیپ ۲۲۱ هکتار، کم فشار با لوله پلیکا ۹ هزارو ۳۴۲ هکتار و سایر موارد سه هزارو ۶۱۰ هکتار می باشد.

وی گفت: بر اساس نیاز سنجی که به تفکیک شهرستان، نفر، محصول و شخص، صورت گرفته در حدود ۹ هزار هکتار از باغات خراسان رضوی، مکان یابی اولیه انجام شده که در این راستا  نیاز مند توسعه سامانه های آبیاری هستیم  . 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: عمده این سطح تقاضا نیز حول محورآبیاری زیر سطحی محصول پسته است که میزان مصرف  آب را به یکهزارو ۸۵۰ متر مکعب در واحد کاهش افزایش می دهد.

محمد میری عنوان نمود: البته درکنار تجهیز باغات به سیستمهای آبیاری تحت فشار، موضوع  استفاده از سایبان برای کاهش سطح تبخیر و جلوگیری از مخاطرات و افزایش بهره وری در واحد سطح، رعایت الگوی کشت، انتخاب گونه های متحمل به خشکی و  انتخاب نوع محصولی که از تراز اقتصادی بالاتر برخوردار است، به باغداران استان توصیه شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =