24 سال از بمباران شیمیایی منطقه «سردشت» می‌گذرد. یکی از زیباترین شهرهای ایران که البته شهرتش را مدیون دیکتاتور دیوانه‌ای‌ است که تصمیم گرفت برای شکستن عزم و اراده زنان و مردانی که نمی‌خواستند تسلیم اهداف شوم و شیطانی‌اش شوند آن منطقه را بمباران شیمیایی کند.

تا این‌جای داستان چندان غمبار نیست، به هر حال کشور ما با دیوانه خون‌آشامی دست و پنجه نرم می‌کرد که به حکم «از کوزه همان برون تراود که در اوست» توقع دیگری از او نمی‌رفت.
اگر جز این می‌کرد باید در شناختمان از طبع و طبیعت او شک می‌کردیم. جنگ تمام شد، ما به ساختن کشور تحت لوای شعار سازندگی مشغول شدیم.
هشت سال بعد از آن توسعه سیاسی و اصلاحات را سرلوحه شعارهایمان قرار دادیم.
بعد از این سرگرمی هشت ساله، شش سالی را تا به امروز با شعار عدالت و مهرورزی سپری کردیم. اینکه این شعارها تا چه اندازه تحقق پیدا کرده‌اند حرف و سخنی است که باید در جای و فرصتی دیگر بدان پرداخت.

اما می‌دانیم که مردم مظلوم و بی‌پناه «سردشت» از این شعارها نصیبی نبرده‌اند. اگر از من نمی‌پذیرید روزنامه «روزگار» را بخوانید و گزارشی که خبرنگاران اعزامی به منطقه ارائه داده‌اند.
اگر هم همکاران مرا همانند من به سیاه‌نمایی متهم می‌کنید به پیامی که رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت بیست‌وچهارمین سالگرد بمباران سردشت منتشر کرده، رجوع کنید تا ببینید چه اندازه در حق مظلوم‌ترین بندگان خدا ستم روا داشته‌ایم. سردشتی‌ها از کوچک‌ترین امکانات درمانی محرومند و برای دریافت ساده‌ترین داروهایی که درد و آلام آنها را تسکین می‌دهد باید تا پایتخت جهنمی سفر کنند.
بیمارستان دارند اما از دکتری که دردهای بی‌شمارشان را تشخیص دهد و برای آنها دارو تجویز کند خبری نیست. علاوه بر این هنوز بسیاری از آنها به عنوان مجروح شیمیایی به رسمیت شناخته نشده‌اند.
من نمی‌دانم علت این همه بی‌مهری و بی‌اعتنایی به مردم مهربان و دوست‌داشتنی و زخم‌خورده سردشت چیست؟ همان‌طور که نمی‌فهمم چرا باید آبادانی‌ها و خرمشهری‌ها که بیشترین بلایا و مصایب جنگ متوجه آنها بوده از آب آشامیدنی سالم محروم باشند؟ این ماجرا هر علتی داشته باشد مسئول مستقیم آن کسانی هستند که در رأس قوه مجریه قرار داشته‌اند و دارند. هرچند این ماجرا به تک‌تک آنهایی که در این سرزمین نفس می‌کشند و تا پای تیم‌ملی فوتبال و جام‌جهانی به میان می‌آید یادشان می‌آید که ایرانی هستند هم مربوط می‌شود.
راستی آنها که برای کوروش بزرگداشت می‌گیرند و به منشور حقوق بشر او فخر می‌فروشند و می‌خواهند عید نوروز را به همه جهان صادر کنند تا به حال به سردشت سفر کرده‌اند؟!

24

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    1 0
    حالا این وسط تو به کوروش چی کار داری آخه!!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    1 0
    با سلام جناب اقای عبدالجواد نباید با پایین کشیدن ارزشی ارزش دیگری را بالا برد.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    کاک سید خیلی مردی کاکه گیان که این طور از هم وطن های ما دفاع کردی هر چند که برای من آبادانی و خرمشهری و سردشتی یکی است و از این که برادران ام در آبادان آب آشامیدنی ندارند ناراحت ام اما به واقع نفس نکشیدن هم خیلی دردناک بیشترین مردم شهر سردشت نمی توانند نفس بکشند آن وقت مسوولان راحت نشسته اند و ...
  • محمدرضا IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    نفست گرم سید.
  • کوروش IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    1 0
    من نفهمیدم حال این وسط کوروش کبیر چی کاره بیده !!!
  • امیر IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    1 0
    چه ربطی به کوروش داشت؟
  • مجتبی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    1 0
    آقای عبدلجواد نیت خوبی داشتی و ممنون اما به نظرم از ابزار درستی استفاده نکردی. کوروش و نوروز برای یک ایرانی واقعی یه ارزشه که می شه گفت با آلوده شدن به این آقایان داره صدمه هم می بینه. اما دلیل نمیشه شما این ارزش و پله ای بکنی برای ارزش و دغدغه ای که تو ذهنته
  • احسان از شاهین شهر اصفهان IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    من هم از این نا برابریها در تقسیم بودجه برای نقاط مختلف کشور نارا حتم ولی لزومی ندارد که برای فراهم کردن شرایط انتقاد از اسطوره ها و باورهای باستانی مردم هزینه کنید و حتی با طنز وکنایه این باورهارو به استهزا بگیرید.این چندیمن باری است که برای لوندی کردن از این شیوه نا درست بهره میگیرید.
  • خواجه شمس الدین IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    اونا يه سري موجود سياست باز هستن، نه حتي سياست مدار كه ميخوان از هر آب گل آلودي ماهي بگيرن و اين هيچ ربطي به ارزش هاي نوروز و كوروش براي ايرانيان واقعي نداره
  • ساناز IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    عجب ها! والا تو این مملکت هزار جور کار بیهوده انجام می شه، چه گیری به کوروش دادید، زنده باد نام کوروش کبیر
  • یک ایرانی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    چه ربطی به کوروش داره؟؟؟؟ خب اگه میخوای مردم مطلبتو بخونن عیب نداره از اسم کوروش استفاده کنی وگرنه که خیلی بی ربط بود. مظلومیت هموطنان ما در جای جای ایران بر کسی پوشیده نیست خصوصا اونهایی که به خاطر مرزنشینی توی جنگ صدمه های جبران ناپذیری دیدند اما شما هم حتی واسه نوشتن دردنامه شون از درد اونها استفاده نکردی و رفتی سراغ کوروش . متاسفم مظلومیت تا چه حد حتی در اینجا هم ....
  • سهيل IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    اينقدر با عواطف ملي اين مرز و بوم بازي نكنيد. اون از مجسمه آريو برزن در ياسوج اين هم از مقالاتي كه پاي كوروش كبير را وسط مي كشه .
  • بدون نام CH ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    اخرش و خراب کردی اینجوری نبودیا
  • saeed DE ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    شما در حدی نیستی که در مورد کوروش کبیر حرف بزنی
  • نسرین IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اگر اسم کوروش از تاریخ ایران پاک بشه خیالتون راحت میشه؟