نماینده زنجان: مردم بدانند اگر مذاکرات به نتیجه نرسد مشکل جدیدی نداریم

فارس نوشت: نماینده زنجان و طارم در مجلس با تاکید بر پیگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: هر چند امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد ولی امور کشور به هیچ وجه به این مذاکرات گره نخورده است.

حجت‌الاسلام مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در زنجان با تاکید بر اینکه دولت طبق تکلیفی که دارد به دنبال شکل‌گیری ارتباطات خارجی است، اظهار کرد: این تلاش‌ها در راستای حل مشکلات موجود در ارتباطات بین‌المللی انجام می‌شود که همین مسیر در مورد برجام هم پیگیری می‌شود که نقطه عطف آن احترام طرف مقابل به خط قرمزهای کشور است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر مذاکره‌ای که به نفع مردم ایران و برای حل مشکلات انجام شود از نظر ایران ممدوح محسوب می‌شود، افزود: متاسفانه در دولت گذشته برخی خطوط قرمز رعایت نشد و به همین دلیل کشور ما از این بابت متضرر شد، اما دولت فعلی با توجه به اینکه خطوط قرمز را رعایت می‌کند پیگیری‌های سازنده‌ای را برای حل مشکلات از طریق مذاکره انجام داده است.

وی با بیان اینکه چندین مورد خبر خوش از مذاکرات رفع تحریم‌ها به گوش رسیده است هر چند در حد حرف بوده، تصریح کرد: در هر شرایطی مذاکرات وین در حال انجام است که بیانگر تکاپوی موجود برای به نتیجه رساندن این مذاکرات است.

دولت برای بعد از توافق ،برنامه و آمادگی اجرایی دارد؟ /  مرعشی: رئیسی در پسابرجام ۲ از درس های پسابرجام روحانی استفاده کند

بیشتر بخوانید:

باقری با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکرات وین هر چه باشد در تلاش دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور تاثیری ندارد، ادامه داد: گرفتن نتیجه مثبت از مذاکرات وین البته به شرط حل مسائل جدی مد نظر کشور ما بدون شک در کمک به حل مشکلات موثر خواهد بود اما دولت و مجلس به هیچ وجه کشور را معطل این مذاکرات نکرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت قبل در مذاکرات از برخی از منافع کشور چشم‌پوشی کرده است، افزود: در حال حاضر در دغدغه ما به نتیجه رساندن مذاکرات به هر قیمتی نیست هرچند همه تلاش ما برای رفع تحریم ها ادامه خواهد داشت، چرا که به هر صورت این تحریم‌ها در مشکلات به وجود آمده برای کشور از جمله سرمایه‌گذاری خارجی و جذب منابع تاثیرگذار بوده بنابراین رفع تحریم‌ها به کاهش مشکلات در این حوزه‌ها کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات ناشی از تحریم کشور موفق به ایجاد ارتباطات خاص برای کسب منابع ناشی از فروش نفت شده است، ادامه داد: مردم باید مطمئن باشند که اگر مذاکرات به نتیجه هم نرسند مشکل جدیدی در این رابطه بروز نخواهد کرد هرچند باز هم تکرار می‌کنم امیدوارم این مذاکرات به نتیجه برسد منتهی کشور خیلی هم به این مذاکرات وابسته نیست.

باقری تاکید کرد: دولت و مجلس به فکر حل مشکلات کشور است و در اداره کشور بن بستی وجود ندارد ولی مسوولان مربوطه پیگیر مذاکرات رفع تحریم‌ها هستند ولی امور کشور به هیچ عنوان به نتیجه مذاکرات گره نخورده است.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1609321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =