خطر تضعیف سیستم ایمنی بدن در روزه‌داری چقدر است؟

فارس نوشت: یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: روزه‌داری در صورتی‌که با رعایت شیوه تغذیه سالم باشد هیچ عارضه‌ای در افراد سالم ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی و کاهش پاسخ‌های التهابی در بدن شود.

در این روزهای همه‌گیری کرونا و ماه مبارک رمضان سوال‌هایی در ذهن همه افراد ایجاد شده مبنی بر اینکه نکند روزه گرفتن باعث ضعیف شدن بدن شده و  خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد که در این زمینه سمیه صمدی متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی، اظهار کرد: روزه‌داری در صورتی‌که با رعایت شیوه تغذیه سالم باشد هیچ عارضه‌ای در افراد سالم ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی و کاهش پاسخ‌های التهابی در بدن شود.

وی با اعلام اینکه همه افراد سالم با رعایت موارد تغذیه‌ای برای تقویت سیستم ایمنی می‌توانند روزه بگیرند، افزود: از طرفی با توجه به همزمان شدن شیوع کرونا با ایام روزه‌داری نیز باید گفت  براساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی هیچ ارتباطی مبنی بر افزایش خطر احتمال ابتلا کرونا در دوران روزه‌داری دیده نشده است.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی تصریح کرد: در این ماه مبارک مصرف منابع ویتامین آ شامل سبزیجات، هویج، کدو حلوایی، موز، شیر، لبنیات، منابع ویتامین دی شامل ماهی، لبنیات، تخم‌مرغ، منابع ویتامین سی انواع میوه‌ها و سبزیجات، منابع ویتامین ب مثل نان‌های سبوس‌دار، حبوبات، آجیل و مغزها و مصرف منابع آهن و روی مثل انواع گوشت در وعده‌های افطار و سحر توصیه می‌شود.

صمدی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان بهتر است از انواع گروه‌های مختلف مواد مغذی به صورت متعادل استفاده شود، خاطرنشان کرد: موضوع مهم اینکه از خوردن غذاهای خیلی چرب یا خیلی شیرین یا خیلی شور پرهیز شود و سعی شود پس از افطار فعالیت فیزیکی با شدت متوسط انجام شود.

وی گفت: نکته پایانی اینکه لازم است به مصرف منابع کافی پروتئین‌ها برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از بیماری کرونا  توجه شود.

بیشتر بخوانید:

سفره افطار آب رفت

غذاهایی که باید در سفره‌های سحر و افطار از آن‌ها اجتناب کرد

۲۳۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1619630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =