هزینه 45 میلیارد تومانی برای روکش آسفالت راه های مازندران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن و اهمیت حفظ و نگهداری از راه های موجود از ابتدای سال تاکنون 45 میلیارد تومان صرف روکش آسفالت راه های مازندران شد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، حسن جهانیان در خصوص نگهداری رویه راه ها اظهار داشت: مرمت و نگهداری رویه راه ها از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
وی گفت: استان مازندران از جمله استان هایی است که از نظر شرایط جغرافیایی و گردشگری منطقه و تعدد روستاها، بسیار پر رفت و آمد بوده به همین دلیل ایمن سازی و بهسازی راههای ارتباطی استان از جمله فعالیتهای مهم این اداره کل به شمار می رود از این رو عملیات لکه گیری و روکش آسفالت راههای استان با اجرای همزمان 11 اکیپ در محورهای شریانی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد : یکی از مواردی که به عنوان موضوع اساسی و کلیدی در طرح واکنش سریع در فعالیت های راهداری را ، اصلاح و مرمت چاله های ایجاد شده در سطح راه است که تامین منابع مالی کافی در کاهش و یا افزایش سرعت بهبود وضعیت رویه راه بسیار موثر است . با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در سامانه PMS که سامانه سیستم مدیریت روسازی راه نام دارد ، رفع آسیب های رویه راه براساس اولویت هایی که تعیین ، برنامه ریزی و انجام می شود.
جهانیان درباره نحوه عملکرد سامانه مدیریت روسازی راه ها (PMS) تصریح کرد: این سامانه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و سنسورهای برداشت ، ناهمواری سطح راه، وضعیت رویه راه را ارزیابی کرده و بر اساس اطلاعات پایه برنامه های لازم جهت انجام فعالیت نگهداری و مرمت رویه را پیشنهاد می دهد و با توجه به اولویت ها و اعتبارات موجود ، برنامه نگهداری و مرمت رویه های سطح راه های کشور تعریف می شود.
وی خاطرنشان کرد : اجرای رویه آسفالتی ، رویه حفاظتی ، درزگیری و غیره از جمله راهکارهای ارائه شده در این سیستم بر اساس وضعیت رویه آسفالتی راه است ، البته این سیستم برای مقطع با رویه نامناسب ، طرح ارائه می کند و ممکن است ، در دو قطعه مجاور هم طرح های متفاوتی ارائه کند که آن هم بر اساس تفاوت وضعیت رویه در دو قطعه است.
جهانیان اظهار داشت: این اداره کل علاوه برروکش آسفالت راههای حوزه استحفاظی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای تحت پوشش خود اقدامات گسترده ای از ابتدای سال جاری مانند جلو گیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، جمع آوری تابلو های غیر مجاز ،پاکسازی حریم راه از زباله و نخاله ساختمانی، علف تراشی ، اقدامات ایمن سازی از قیبل نصب علایم ، نصب چراغ چشمک زن و رفع خاموشی و ترمیم روشنایی را در دستور کار دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: هدف نگهداری راه ، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن ، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت رسیدن به موقع به مقصد با تأمین ایمنی است.
48
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =