مروری بر حوادث صبح شنبه 15 مرداد 1390:

اخاذی از مردم با سوءاستفاده از نام عموپورنگ

جام جم نوشت: فرد کلاهبرداری که خود را نماینده مجری سرشناس برنامه‌های کودک (عمو پورنگ) در شهرستان دورود معرفی کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از مردم می‌کرد، از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد. محمودرضا جعفری، بازپرس دادگستری شهرستان دورود و قاضی پرونده به ایرنا گفت: متهم 30 ساله و اهل شهرستان مشهد طی چند روز گذشته با حضور در شهر دورود و معرفی خود به عنوان نماینده عمو پورنگ اقدام به فروش بیش از 2 هزار بلیت 40 هزار ریالی برای شرکت در مراسم جنگ کودک برای روز جمعه در این شهرستان کرده بود. جعفری اظهار کرد: این فرد در این مدت با استفاده از این همین ترفند به صورت مجانی در یکی از مراکز اقامتی شهر مستقر شده و با تهیه بنرهای تبلیغاتی و وعده پرداخت این هزینه‌ها پس از برگزاری مراسم، مبالغ هنگفتی را از افراد اخاذی کرده بود. وی تصریح کرد: این فرد براساس انتشار خبری در این خصوص و بررسی ماموران پلیس، شناسایی و مورد تحقیق قرار گرفت که با مشخص شدن واقعیت ماجرا و شیوه کلاهبرداری، در حال حاضر با داشتن ده‌ها شاکی خصوصی و عمومی در بازداشت به سر می‌برد. متهم این پرونده: در مشهد نیز با چنین طرحی و فروش بلیت‌های 100 هزار ریالی برنامه عموپورنگ، میلیون‌ها ریال از مردم کلاهبرداری و پیش از موعد مقرر برای اجرای برنامه، اقدام به فرار از مشهد کرده و با حضور در دورود، بار دیگر با این شیوه از مردم به کلاهبرداری ادامه داده است.

ده‌ها فقره سرقت در پرونده دزدهای تنومند

جام جم نوشت: 2 سارق قوی هیکل وسابقه‌دار که با تهدید رانندگان با چاقو، اموالشان را سرقت می‌کردند در آخرین اقدام در خیابان استاد معین در غرب تهران دستگیر شدند و به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند.

شامگاه 18 تیر امسال ماموران کلانتری 118 ستارخان در میدان آزادی تهران در حال گشتزنی بودند که راننده‌ای به آنها مراجعه کرد و از سرقت اموالش از سوی 2 جوان قوی هیکل خبر داد و تقاضای کمک کرد.مرد راننده به پلیس گفت: 30 دقیقه قبل 2 مرد جوان را به عنوان مسافر سوار کردم که با نزدیک شدن به یکی از بزرگراه‌ها مردان مسافر با چاقو مرا به مرگ تهدید و با سرقت پول و گوشی تلفن همراهم مرا مجبور به توقف در حاشیه پل کردند و متواری شدند.

 دزد گنده

با اطلاعات به دست آمده از مرد مالباخته، ماموران کلانتری به اجرای طرح مهار در آن حوالی پرداختند تا این که دقایقی بعد متوجه شدند 2 مرد جوان که به همان 2 سارق فراری شباهت دارند، سوار یک خودرو شده و به سمت خیابان استاد معین در حرکتند. به این ترتیب آنها را تعقیب و پس از طی مسافتی با اخطار به راننده، خودرو را متوقف و 2 متهم فراری را که در صندلی عقب نشسته بودند، دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. در بازرسی از کیف آنها، چند دستگاه تلفن همراه کشف و ضبط شد.

مالباخته نیز با حضور در کلانتری، متهمان را شناسایی و آنها را به عنوان سارقان اموالش معرفی کرد. متهمان برای تحقیقات بیشتر به اداره 17 پلیس آگاهی تهران منتقل شدند. متهمان در بازجویی پلیسی ادعا کردند، به اشتباه دستگیر شده‌اند و اموال مکشوفه متعلق به خودشان است. بنابراین، ماموران به بررسی از سوابق کیفری متهمان به نام‌های سجاد و عباس پرداختند تا این که معلوم شد آنها از سال 75 به اتهام سرقت، زورگیری، شرارت، خرید و فروش موادمخدر و جیب‌بری ده‌ها بار روانه زندان شده‌اند. با مشخص شدن سوابق کیفری متهمان، آنها دوباره بازجویی شدند تا عاقبت 2 روز پیش به ده‌ها فقره سرقت اموال درون خودروها و زورگیری از رانندگان غرب تهران اعتراف کردند. سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: با اعتراف این دزدان سابقه‌دار، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند. همچنین با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ چهره 2 سارق تنومند از مردم درخواست می‌شود در صورت شکایت از متهمان به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

 رهایی 3 گروگان از دام مرد روانی در غرب تهران

جام جم نوشت:مرد روانی که با به‌ گروگان گرفتن والدینش و مامور انتظامی که برای نجات آنها آمده بود، از سوی گروه‌های رهایی گروگان در محله کن تهران دستگیر شد و 3 گروگان بعد از 2 ساعت نجات یافتند.در تحقیق از والدین مرد جوان معلوم شد او چندی پیش نیز با گروگان گرفتن اعضای خانواده‌اش قصد کشتن آنها را داشته که حضور به موقع ماموران مانع از این جنایت شده است. پنجشنبه ـ 13 مردادماه ـ مردی سالخورده هراسان با مراجعه به کلانتری 142 کن تهران از ماموران برای نجات جان همسر و پسر بیمارش تقاضای کمک کرد. ماموران با تحقیق از این فرد متوجه شدند، پسر 34 ساله‌اش یک بیمار روانی است و پس از آن‌که مادرش را گروگان گرفته، پدر خانواده را کتک زده و از خانه بیرون کرده است و قصد دارد مادرش را بکشد و خودکشی کند. با اطلاعات به دست آمده از مرد سالخورده، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و یکی از ماموران کلانتری برای بررسی موضوع همراه شاکی عازم خانه‌اش در محله کن شد. دقایقی بعد پسر خانواده با مشاهده ماموران با چاقویی که همراه داشت به سمت پدرش حمله‌ور شد.

تهدید گروگانگیر به قتل 2 عضو خانواده‌اش

  

درپی این حادثه، مامور کلانتری برای نجات مرد صاحبخانه وارد خانه شد. وی با عملیات روانکاوانه قصد داشت، مرد جوان را خلع سلاح کند و 2 گروگان را نجات دهد. اما جوان چاقو به دست از مامور کلانتری می‌خواست تا خانه را ترک کند و در غیر این صورت بعد از کشتن والدینش خودکشی می‌کند. مرد مامور به عملیات روانکاوانه اش برای پایان دادن به این گروگانگیری ادامه می‌داد تا این‌که مرد مهاجم با برداشتن گلدانی از روی میز آن را به سمت مامور انتظامی انداخت و با بر هم خوردن تعادل وی با استفاده از این فرصت سلاح مامور را به سرقت برد.

مامور مصدوم درصدد نجات گروگان‌ها بود

  مامور کلانتری با توجه به این که مصدوم شده بود، همچنان به تلاش‌های خود برای نجات گروگان‌ها ادامه داد و با گفت‌وگو با مرد مسلح از او می‌خواست تسلیم شود اما مرد گروگان‌گیر توجهی به حرف‌های پلیس نمی‌کرد. در پی این حادثه، چند گروه از ماموران کلانتری تیم رهاسازی گروگان‌ها در محل حادثه حضور یافتند و با محاصره محل به گفت‌وگو با مردمسلح پرداختند و از او خواستند بی‌آنکه به 3 گروگان خود آسیبی برساند، تسلیم شود. عملیات روانکاوانه پلیس برای نجات گروگان‌ها ادامه پیدا کرد اما مرد مسلح با تهدید به کشتن گروگان‌ها یکی پس از دیگری، از ماموران می‌خواست از مقابل خانه‌اش دور شوند. عملیات نجات گروگان‌ها همچنان ادامه پیدا کرد تا این که پس از 2 ساعت از وقوع حادثه ماموران با ورود به درون خانه، مرد مسلح را خلع سلاح و او را دستگیر کردند. در پی این عملیات نجات، مامور مصدوم به مرکز درمانی و 2 گروگان دیگر برای تحقیق به کلانتری منتقل شدند. والدین متهم در بازجویی به پلیس گفتند، فرزند 34 ساله‌شان به بیماری روانی مبتلاست و مدت‌ها در مرکز درمانی بستری بوده است اما طاقت دوری او را نداشته‌اند،‌ بنابراین وی را نزد اعضای خانواده آورده و از او نگهداری می‌کردند. بنابراین گزارش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و گروگان‌گیر روانی به مرکز درمانی انتقال یافت.

65 ساعت عملیات نفسگیر برای نجات 2 چاه‌کن

جام جم نوشت: سقوط 2 کارگر چاه‌کن به عمق 12 متری یک حلقه چاه در منطقه شیان در کنار تپه‌های جنگل لویزان، ماموران آتش‌نشانی با گذشت بیش از 65 ساعت همچنان تلاش برای نجات را ادامه می‌دهند. حادثه ریزش چاه در منطقه شیان در شمال شرق تهران غروب سه‌شنبه به ماموران آتش‌نشانی اطلاع داده شد. با عزیمت ده‌ها امدادگر آتش‌نشانی به محل حادثه معلوم شد این 2 کارگر هنگام حفاری به چاهی به عمق 12 متر سقوط کرده و با ریزش دیواره آنها در انباری چاه گرفتار شده‌اند. شفیعی، مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی عصر دیروز با اشاره به این حادثه گفت: 4 چاه در پارکینگ ساختمان به صورت غیراصولی حفاری شده و ساختمان نیز روی یک قنات قدیمی قرار داد و خاک محل نیز بشدت سست است به طوری که امدادرسانی با کندی انجام می‌شود. شفیعی افزود: ریزش مداوم دیواره چاه موجب شد تا ماموران آتش‌نشانی در ضلع غربی خارج از ساختمان اقدام به حفاری چاه فرعی کنند. وی اضافه کرد: در حال حاضر امدادگران به عمق 12 متری چاهی که حفر کرده‌اند رسیده‌اند، اما این چاه نیز به دلیل آن که روی قنات قدیمی حفر شده است، با ریزش مداوم دیوارها، جان ماموران امدادی را با خطر روبه‌رو کرده است. مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی افزود: در مرحله دیگری از عملیات امدادی، یک دستگاه جرثقیل 55 تنی با وارد کردن لوله‌هایی به قطر 90 سانتیمتر و طول 6 متر به چاه حفاری شده، سعی در کنترل ریزش دیواره‌ها را دارد. وی تصریح کرد: به دلیل فونداسیون ناایمن ساختمان، از ساکنان محل خواسته‌ایم که محل را ترک کنند؛ زیرا کل ساختمان در شرایط ناایمنی قرار دارد. شفیعی تاکید کرد: عملیات با حضور 30 نفر از نیروهای امدادی همچنان ادامه دارد. امیدواریم بتوانیم جان این 2کارگر را که در شرایط بحرانی قرار دارند، نجات دهیم.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اعتمادی IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
    0 0
    چقدرناامن شده آدم توخونه خودش هم میترسه
  • meisam CH ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    وقتي ميشنيدم كه در عربستان كسي دزدي ميكرد دستشو قطع ميكردند زياد خوشم نمي اومد ولي مثل اينكه براي اين طور افرا د بايد اجرا بشه.