وقتی کریستوف کلمب در سال 1942 از اقیانوس اطلس عبور کرد در سفر خود نه تنها اطلاعات دنیای قدیم را به دنیای جدید منتقل کرد بلکه مهمتر از آن غذا، حیوانات، حشرات، گیاهان و ویروس‌های موجود در قاره‌های مختلف را با یکدیگر مبادله کرد و...

در سال 1942 میلادی کریستوف کلمب برای یافتن بهشت روی زمین با کشتی به دل اقیانوس زد که این اتفاق در شعرهای درسی مدارس ابتدایی کشورهای اروپایی و به خصوص آمریکا بارها تکرار می شود که او توانست دنیاهای جدید را کشف کند. فعالیت های کریستوف کلمب در کشف سرزمین های بومی سایر مناطق کره زمین بر همه ثابت شده است ولی فعالیت های او در سالهای بعدی این اتفاق به نوشته چارلز سی.مان باعث ایجاد دنیای جدید واقعی شده است.

وقتی کریستوف کلمب در سال 1942 از اقیانوس اطلس عبور کرد در سفر خود نه تنها اطلاعات دنیای قدیم را به دنیای جدید منتقل کرد بلکه مهمتر از آن غذا، حیوانات، حشرات، گیاهان و ویروس های موجود در قاره های مختلف را با یکدیگر مبادله کرد و به جرات می توان گفت تمام این اقلام در قاره های دیگر موجود نبود.

به گزارش خبرآنلاین، چارلز سی.مان در کتابش با عنوان «1943: کشف دنیای جدید کلمب» از این اتفاق به بزرگترین حادثه تاریخ زندگی بشریت یاد می کند که یک تشنج زیست محیطی بسیار بزرگ به وجود آورد که از زمان مرگ دایناسورها می توان آن‌را کم نظیرترین حادثه بشر خطاب کرد. در کتابهای درسی تاریخی مدارس و دانشگاه‌ها همیشه از انقلاب های مختلفی مثل انقلاب صنعتی، انقلاب کشاورزی، پدیده پیدایش غرب و... یاد می شود ولی ماحصل سفر کریستوف کلمب را تنها کشف یک قاره می دانند که شاید خود کریستوف کلمب نیز به اهمیت سفر خود پی نبرده بود. تبادل زیست محیطی که با سفر کریستوف کلمب به قاره آمریکا اتفاق افتاد آنقدر در طول تاریخ دارای اهمیت است که ایجاد گونه های جدید گیاهی و حیوانی را می توان به این سفر ارتباط داد.

وی در کتاب قبلی خود با عنوان «1941» در واقع به این مطلب اشاره می کند که کریستوف کلمب در طول سفرهای خود به کشورهای مختلف جهان نوعی اختلاط گیاهی حیوانی را بین قاره های مختلف ایجاد کرد که محصول این اختلاط و آمیزش صدها سال بعد از کشف قاره آمریکا بروز کرد که نمونه آن گوجه فرنگی های باغچه نویسنده را می توان مثال زد که اصالت مکزیکی دارند و گیاهان ریحان سبز شده در باغچه جنوب کالیفرنیا از ایتالیا آمده اند!

به اعتقاد او بیشتر گیاهانی که در آمریکا رشد می کنند بومی این منطقه نیستند و در حقیقت توسط تیم کشف کلمب به سرزمین جدید آورده شده اند که البته خودشان به این مسئله واقف نبودند.

کریستوف کلمب و مردانش گندم، شتر و حیوانات اهلی شده مثل اسب و گوسفند را از سرزمین های دیگر به آمریکا آوردند که حتی حشرات و موجودات میکروسکوپی نیز همراه این حیوانات به آمریکا آورده شد که گونه های جدید آنها در سرزمین جدید متولد شدند.

ان پی آر/8 آگوست/ترجمه محمد حسنلو

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    1942 نیست. لطفا اصلاح بشه
  • عباسي IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    سال 1942 !!!!!!!!!!!
  • بدون نام US ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    تاریخ رو اشتباه نوشتیت
  • بدون نام FI ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    سال ها همگی به اشتباه تایپ شده اند 1492 درست است نه 1942
  • پارسا IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    سلام در این خبر کلا جای 9 و 4 رو اشتباه نوشتید مثلا کریستوف کلمب 1493 کشف کرد نه 1943
  • پارسا IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    راستی یادم رفت من خیلی خبر آنلاین رو دوست دارم فقط یه دی نسبت به سایر خبر گزاری ها داره اونم اینکه تعداد بازدیدکننده ی یک خبر رو نمی نویسه
  • بدون نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    عدد ها اشتباهند
  • ملا لغتگیر CH ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    واقعا نمی بینی نوشته روی عکس 1493؟ به عقل خودت 1942 امریکا کشف شد
  • بدون نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    1492
  • بدون نام IN ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    آقا این تارخ "1942" رو عوض کنید آبرومونو بردین!!!
  • شایان IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    ببخشید! کریستف کلمب در سال 1492 از اقیانوس اطلس عبور کرد ، نه 1942 !
  • han! US ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    2 0
    1943؟ 1493؟