بازتاب یک خبر در میان خوانندگان خبرآنلاین

در پی انتشار خبر نگاهی به فهرست قیمت خودروهای صادراتی در تیرماه که از صادرات پژو 405 و سمند 7 هزار دلاری، و پراید 4800 دلار به کشورهایی چون آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و کره جنوبی حکایت داشت، مخاطبان خبرآنلاین که پیشتر با مطالعه هر خبری از صنعت خودروی کشور باب انتقادهای تند خود را از کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات داخلی می گشودند، این بار اکثرا سعی کردند نظرات خود را با طنزتلخ بیامیزند و برای ما ارسال کنند. برخی از این نظرها را در ادامه می خوانید:  

  • 1- بدون نام: احتمالا می خواستند یک فیلمی درباره ایران بسازند نیاز به صحنه انفجار پراید داشتند برای همین پراید واردکردند.
  • 2- Saeed: کشورهای پیشرفنه اتوموبیلهای بی کیفیت ایرانی را به این علت وارد کرده اند تا ملتشان عبرت گرفته قدر دولت خود را بدانند.
  • 3- بدون نام: فکر کنم پورشه یا ب ام و می خواهند پلتفورم سمند سریر را بخرند تا شاید از ورشکستگی رهایی یابند.
  • 4- صفا: مگه نمیدونیدشاید این پرایدا با پژوا را واسه سفیراش تو اون کشورابه اسم صادرات میفرسته تا اینجوری از خرج های الکی خودداری کنه. اینم یک نوع صرفه جویی دیگه مگه نه.
  • 5- بدون نام: المان . ایتالیا و فرانسه به احتمال زیاد برای کلکسیون می خواهند اینها رو.
  • 6- بدون نام: آلمانی ها چون سالی 600 هزار تا پراید فروش میره، فکر کردند حتما یک چیز خاصی داره. خریدن ببینند چه چیز خاصی داره! ولی نمیدونند انحصار شدیدی تو بازار خودرو ایران هست.
  • 7- شیرازی: احتمالا پژو 405 که به فرانسه صادر شده برای یک کلکسیونر ماشین های قدیمی و کلاسیک و یا برای موزه ی این کشور صادر شده تا به نسل جوان فرانسوی ها نشان داده بشه. چون این مدل خودرو مال حدود30سال پیش خود فرانسه هست.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • oo IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    خیلی باهال بود
  • بدون نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    2 0
    آقای خبر آنلاین اگه جرات داری بررسی کنید مابالتفاوت قیمت خودرو های مصرف داخلی با صادراتی تو جیب کدام نهاد واریز می شود
  • بنده خدا IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    2 1
    ما كاري باكشورهاي ديگه نداريم كه چرا خريدن ما ميگيم اگر قيمت واقعي اين ماشينها اينقدر پايين بوده چرا به ملت ايران اين مردم كم توقع ومظلوم وهميشه در صحنه با قيمت دوبرابر صادرشده ميفروشيد يعني مردم لياقتشان اينه
  • بدون نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    2 1
    فقط در اين مملكته مسئولين كشور به علاوه مسئولين خودروساز خودروهاي خارجي و غير وطني سوار مي شوند مثلا رئيس جمهور فرانسه محاله بجاي پژو ب ام و سري 7 يا بنز سوار بشه يا صدر اعظم المان سوار لندكروز بشه و ماشين هاي پليس اصليشون غير وطني باشه بعدم دم از صنعت و توليد داخل از اين شعارها داده بشود!!بهخترين ها رو براي خودتون مي خواين مزخرف ترين براي مردم!!اقايان خودشان بهتر مي دانند چه فاجعه هايي به نام توليد داخل مي سازند و سوار نمي شوند
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    2 0
    تصور مي كنيد ما به خودروسازا نيشخند زيده ايم ولي خودرسازا و قطعه سازا ته دلشون ميگن جنس بي كيفيت و گران و نامن مي دهيم دستشون و تازه صفم مي كشن براي محصولاتمون !گرو تر به مصرف كننده ايراني تحميسل كرديم برنده نهايي سودجويان و ذينفعان واقعي از خودروسازان هستند نه شاغلين اين صنعت
  • امین IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    2 1
    وااااااای الان اروپایی ها از این همه آبشن که پراید داره کفشون بریده
  • امین IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    2 1
    دانشمندای اروپایی پراید رو خریدن که ثابت کنن که انسان های اولیه هم ماشین سوار می شدند
  • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    1 0
    اظهارات رییس اتحادیه خودروسازها در جواب این ها را ببینید. دست از سفسطه و توجیه بر نمیدارد. سوال اصلی این است که چرا کشورهایی که از ما عقب مانده تر هستند تا این اندازه باید خودروهای خود ما ارزان تر به دستشان برسد. پاسخ ما با سفسطه و توجه رییس اتحادیه خودروسازها داده نمیشود. ضمن اینکه توجیهی برای تعرفه 120 درصدی خودرو وجود ندارد. به خصوص وقتی خودروها به کشورهایی صادر میشود که تعرفه خودرو در آنها نزدیک به صفر است
  • بدون نام AU ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    1 0
    جالب است که مردم بدبخت این مملکت باید این خودروهای بی کیفیت را با چه قیمتی خریداری کنند اما مسئولین متعهد خود سوار چه ماشین هایی میشوند و این آهن پاره ها را با چه قیمتی برای دیگر کشورها میفرستند. البته مطمئن باشید مورد تمسخر مردم آن ور هم قرار خواهد گرفت. .
  • ناشناس IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    1 0
    چطور وقتي موقع فروش محصول در داخل كشور مي شه، خودروساز مي گه با اين قيمتها درواقع ما داريم ضرر مي كنيم اما واسه صادرات قيمتها نصف مي شه و هيچ ضرري هم نمي كنند كه هيچ توي بوق و كرنا هم مي كنند كه صادرات كرديم
  • بدون نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    دولت چرا با انواع و اقسام عوارض و ماليات هاي داخلي و غير داخلي برگرفته از اقتصاد غرب گراني عمدي و در نتيجه تورم ايجاد مي كند چه در مورد داخلي هاي چه وارداتي ها؟چرا اقايون وقتي مي گويند اگر قيمنت صادراتي ها را بايد كم كنند و اين موضوع طبيعي است يعني مي توان در داخل هم با اين قيمت ها عرضه كردو اينكه در اين كشور با ذخاير عظيم چنين گراني هاي عمدي ايجاد مي شود چرا بايد ما 130درصد عوارض و تعرفه واردات خودرو بپردازيم؟
  • بدون نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    3 0
    مردم حقشونه بهترينم خودروي داخلي و وارداتي به قيمت واقعي سوار بشوند چطور قيمت داخلي هاي و قيمت بنزين ازاد مي خواهد بشود ولي وارداتي هاهروز گران تر از ديروز؟با اين تعرفه علاوه بر حق كشي شما گراني در جامعه ايجاد مي كنيد چرا؟
  • حق IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    3 1
    اما سوال اصلی اگه قیمت بنزین بدون یارانه و آزاد چرا خودرو قیمتش آزاد نمی شه همان طور که قیمت بنزین تو خلیج می گیرن ماشین هم به قیمت خلیج سوار بشیم اشکال نداره نزین لیتری اصلا 1000
  • نیما IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
    3 6
    من فک کنم این خودرو سازها هستن که دارن به ریش ما میخندند!!! جایی که شتر بود به یک زار ، خر قیمت واقعی ندارد!!!