حکیم در دیدار السودانی: عراق باید در روابط خارجی رویکرد درهای باز را برگزیند

فارس نوشت: رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه تاکید کرد بغداد باید در روابط با کشورها رویکرد درهای باز را انتخاب کند و در دولت آینده وزرایی شایسته داشته باشد.

«سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار امروزش (یک‌شنبه ۱۶ اکتبر) با «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه، روند تشکیل دولت در مهلت قانونی را بررسی و بر اهمیت تشکیل دولت خدمات‌محور ملی توانمند در تحقق مطالبات ملت عراق تأکید کرد.

کانال تلگرامی رفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی نوشت: طی این دیدار که امروز در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، او بر اهمیت انتخاب وزرای شایسته‌ای که تخصص و پاکدستی و توانایی آن‌ها در مدیریت ثابت شده باشد و بر ضرورت انتخاب تیم منسجم برای مدیریت مرحله آینده تأکید کرد.

وی ضمن تأکید بر این موضوع که جریان حکمت ملی عراق در دولت مشارکت نخواهد کرد، خواستار تعیین اولویت‌های خدماتی بر اساس نیازهای شهروندان و تأثیر آن بر معیشت آنان شد.

حکیم افزود: در این دوره عراق باید در روابط با کشورهای منطقه و جهان رویکرد درهای باز را انتخاب کند و در پی توازنی برآید که حقوق عراق و حاکمیت کشور را صیانت کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر اهمیت تکمیل پروژه‌های دولت‌های سابق و استفاده از افزایش درآمدهای نفتی دولت برای سازندگی و تحقق توسعه پایدار تأکید کرد.

این در حالی است که پنجشنبه هفته گذشته (۱۳ اکتبر)، پس از گذشت یک سال و سه روز از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و با وجود کشمکش‌های طولانی میان دو حزب اصلی کُرد، سرانجام «عبداللطیف رشید» موفق شد ۱۶۲ رای را به خود اختصاص داده و رئیس‌جمهور عراق شد. او بلافاصله پس از انتخاب شدنش، «محمد شیاع السودانی» نامزد فراکسیون بزرگ‌تر پارلمان برای نخست‌وزیر را مامور تشکیل کابینه جدید در عراق معرفی کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1684325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =