شرکت بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در کارگاههای توانمند سازی ازدواج در لرستان

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان از برگزاری ۱۳۵ کارگاه توانمندسازی قبل حین و بعد از ازدواج با شرکت ۳هزار و ۳۷۵نفر در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید آرش قیاسیان در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان در خرم آباد با اعلام این خبر گفت: مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد ورزش و جوانان لرستان در حوزه جوانان برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان استان است که در لرستان نیز امروز دومین جلسه را با حضور اعضای ستاد جهت تبیین و تشریح موضوع حوزه جوانان و ارائه دستور کارهای لازم در خصوص آخرین وضعیت تسهیلات جوانان و تشریح آیین نامه برگزاری مراسمات ازدواج ونقش کمیته های سامان جوان برگزار کرده ایم.


وی از برگزاری ۱۳۵کارگاه های توانمندسازی قبل حین و بعد از ازدواج در سطح استان خبر دادو افزود: این کارگاه ها با شرکت ۳هزار و۳۷۵نفر با همکاری سمن ها و همچنین ۲ مرکز فعال مشاوره ازدواج و استفاده از اساتید و مشاوران ازدواج برگزار شده اند.

قیاسیان با بیان اینکه لرستان در نرم استانی و دریک نمای کلی دارای وضعیت بالایی در حوزه ازدواج است و طلاق پذیر نیست، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نرخ طلاق ۲ در ۱۰۰۰بودهاست به این معنی که در برابر هر هزار نفر به طور متوسط دوطلاق داشته ایم ؛ همچنین شهر هایی مانند پلدختر ، کوهدشت والیگودرز نیز در برابر نرخ طلاق وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اشتغال زایی در حوزه ورزش وجوانان استان ، گفت: از سمن هایی که طرح، ایده ونبوغ کارآفرینی را دارند حمایت های لازم انجام می گیرد که به عنوان نمونه رصد خانه واقع در بام خرم آباد توانستنه است با استفاده وبهره مندی از تسهیلات بانک رسالت و صندوق کارآفرینی اتفاقات خوبی را رقم بزند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه سطح نرخ بیکاری جوانان در لرستان بالا است، عنوان کرد: با توجه به آمار سال ۹۹ استان لرستان از لحاظ نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در رتبه سوم کشوری قرار دارد ؛ همچنین نرخ بیکاری در مناطق شهری یک ونیم برابر نرخ مناطق روستایی است و نرخ بیکاری جامعه زنان نیز در لرستان به وضوح مشهود و هویدا است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت : ۲۷۰میلیون تومان برای حمایت از طرح ها و برنامه های سمن ها و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان در قالب تفاهم نامه با سمن ها و ادارات تزریق شده است که امیدواریم در فراخوان این طرح ها شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

قیاسیان در پایان با اشاره به برگزاری ۲۰ جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان ها نیز گفت: تاکنون ۱۰جلسه در شهرستان ها با حضور فرمانداران برگزار شده است که لازم است دیگر جلسات نیز با حضور فرمانداران برگزار شده و مصوبات هر نیز اجرایی شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1696028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =