۰ نفر
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
ترفندهایی برای افزایش وزن سالم کودکان

ایلنا نوشت: اگر کودک لاغری دارید و مدام به چاق شدنش فکر می کنید تغذیه اش را سالم تر کرده و مواد غذایی مفید مثل موز و سیب زمینی و لبنیات مخصوصا کره به او بدهید.

چاق شدن کودکان با کره لبنی:

نه، کره همیشه بد و مضر نیست،مخصوصا اگر از برند های معروف بخرید کره غنی ترین منبع چربی است که برای بچه های که لاغر هستند ،بسیار مناسب است پس مقداری کره را به وعده های غذایی کودکانتان بیفزایید.

شیر و خامه برای چاق شدن کودکان:

شیر یک منبع طبیعی از پروتئین و کربو هیدرات است.مطمئن باشید که کودکان در روز حداقل ۲ لیوان شیر یا به صورت مستقیم یا موجود در غلات و شیرینی جات و کوکی ها مصرف میکنند

تخم مرغ برای چاق شدن کودکان:

تخم مرغ ها منبع خوبی از پروتئین هستند.۱۰۰ گرم تخم مرغ حدود ۱۳ گرم پروتئین دارد همچنین حاوی ویتامین AوB۱۲ میباشد که برای رشد کودک ضروری است.یک عدد تخم مرغ در روز ، در واقع نیاز به ویتامین ها اضافی را از بین میبرد.

چاق شدن کودکان با موز:

موز یک منبع طبیعی بریا دریافت انرژی است و حاوی ۱۰۵ کالری میباشد همچنین کربو هیدرات ها و چربی های سالم را نیز تامین میکند.شما میتوانید موز را در پودینگ ،شکلات و یا هر نوع خوراکی کودکانتان بریزید.

چاق شدن کودکان با آووکادو:

آووکادو غنی از چربی و کالری است که هر دو برای رشد کودک ضروری هستند.هم چنین غنی از مواد مغذی است که آنرا به یک انتخاب سالم تبدیل کرده است.

چاق شدن کودکان با مرغ:

پروتئین، برای ساخت عضله بسیار مهم است به همین دلیل مرغ یک گزینه عالی برای کودکان نوپا است.

چاق شدن کودکان با سیب زمینی:

اگر به دنبال اضافه وزن هستید، باید رژیم غذایتان ۴۰ درصد کربو هیدرات داشته باشد.که سیب زمینی بهترین گزینه است زیرا حاوی مواد مغذی نیز میباشد.هم چنین حاوی اسید امینه ای مانند آرژینین و گلوتامین است که به وزن اضافه کردن سالم در کودکان کمک میکند.

چاق شدن کودکان با گوشت قرمز:

گوشت قرمز خوب ، مانند گوشت گوساله یا گاو یک منبع طبیعی از آهن و چربی است که برای رشد و تکامل مناسب هستند.

چاق شدن کودکان با میوه های گرمسیری:

میوه ها و سبزیجات باید بخشی از رژیم غذایی کودکتان باشد ؛ پاپایا ،انبه،آناناس و غیره، حاوی قند های طبیعی هستند که انرژی بدن را جذب میکنند و باعث افزایش وزن سالم کودک میشوند.

به یاد داشته باشید که غذا خوردن تنها برای اضافه کردن وزن نیست اگر کودکتان بیمار است یا سو تغذیه دارد ، بهتر است با یک پزشک یا حتی متخصص مشورت کنید.

ترفندهایی برای افزایش وزن سالم کودکان

بیشتر بخوانید:

این ویتامین را بخورید تا سرما نخورید

با این ۵ نکته کلیدی درهای لاغری را به روی خود باز کنید

۳۵۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1696081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =