استاندار یزد: آپارتمان‌نشینی با فرهنگ و اصالت یزدی‌ها سازگار نیست

استاندار یزد با بیان اینکه آپارتمان‌نشینی با فرهنگ و اصالت یزدی‌ها سازگار نیست، گفت: بر این اساس برای اولین بار در کشور، در استان یزد تصمیم بر ویلایی سازی طرح‌های نهضت ملی مسکن گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، فاطمی با اشاره به ثبت نام ۱۰۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان و تایید نهایی ۴۵ هزار متقاضی ادامه داد: در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ طرح‌های مسکن سازی به صورت آپارتمانی و متراژ هر واحد ۷۰ ـ ۸۰ متر مربع بود در حالی که با تصمیم گیری‌های انجام شده، متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن به مقدار قابل توجهی افزایش یافت.

استاندار با بیان اینکه آپارتمان نشینی با فرهنگ و اصالت یزدی‌ها سازگار نیست، گفت: بر این اساس برای اولین بار در کشور، در استان یزد تصمیم بر ویلایی سازی طرح‌های نهضت ملی مسکن گرفته شد و هماهنگی‌های لازم برای تحقق آن صورت گرفت.

فاطمی خاطرنشان ساخت: براساس تصمیم گیری‌های انجام شده، متراژ واحدها در شهر یزد به ۲۴۰ تا ۲۵۰ مترمربع، در منطقه حسن آباد یزد به ۳۵۰ مترمربع، در شهرستان‌های دارای زمین به ۲۵۰ مترمربع و در شهرستان‌های با محدودیت زمین به ۱۸۰ تا ۲۰۰ مترمربع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پهنه هزار هکتاری در نظر گرفته شده که در حال حاضر طرح آماده سازی ۴۰۰ هکتار آن نهایی و اقدامات لازم انجام شده است، ادامه داد: این شهر براساس معماری اسلامی _ ایرانی ـ یزدی طراحی و پیاده سازی خواهد شد و در طراحی‌های تمام پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی دیده شده است.

وی با بیان اینکه احداث ۲۵ هزار واحد در یک سایت، به منزله ایجاد شهر جدید در استان خواهد بود، اظهار داشت: این شهر جدید در شش مرحله تعریف شده و به زودی پلاک، بلوک و محله واحد مسکونی هر یک از افراد واجد شرایط اعلام می‌شود.

فاطمی با اشاره به تلاش استان برای افزایش کیفیت و کاهش هزینه ساخت و سازها، تصریح کرد: به منظور عدم تحمیل فشار بر متقاضیان، واحدهای مسکونی به صورت کامل آماده و تحویل آن‌ها نمی‌شود بلکه اقدامات مربوط به سفت کاری، نماسازی و نصب درب و پنجره انجام و واحدها در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا به مرور و متناسب با درآمد خود، خانه را تکمیل کنند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده و در حال پیگیری در حوزه آب استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از طرح‌های مهم سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از دریا به استان محسوب می‌شود.

وی افزود: در فاز اول اجرای این طرح در تلاشیم در مدت ۲.۵ سال، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب از دریا به استان منتقل و مورد استفاده بخش‌های مد نظر قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1706490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =