فیلمساز صاحبنام اسپانیایی مدیر هنری مهمان این دوره جشنواره فیلم موسسه فیلم آمریکا در لس آنجلس است.

به گزارش خبرآنلاین، پدرو آلمودوار همچنین به مناسبت بیست و پنجمین سال نمایش فیلم سال 1986 «قانون تمایل» به کارگردانی خودش همین طور بیست و پنجمین سال تاسیس شرکت فیلمسازی «ال دسئو»، این فیلم را در جشنواره به نمایش می‌گذارد.

در عین حال، یکی از بخش‌های جنبی جشنواره موسسه فیلم آمریکا AFI به فیلم‌هایی اختصاص دارد که آثار آلمودوار از آن الهام گرفته شده است. اسامی این فیلم‌ها بعدا اعلام می‌شود.

جشنواره سالانه فیلم موسسه فیلم آمریکا سال 2004 نیز یک بخش مرور آثار را به آلمودوار اختصاص داد. این دوره جشنواره سوم تا 10 نوامبر برگزار می‌شود.

موسسه فیلم آمریکا که سازمانی غیرانتفاعی است سال 1967 تاسیس شد.

پدرو آلمودوار

پدرو آلمودوار سال 2003 برای فیلم «با او حرف بزن»‌ برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و برای همین فیلم نامزد اسکار بهترین کارگردان بود. او سال 1999 برای «همه چیز درباره مادرم» جایزه بهترین کارگردان را از جشنواره فیلم کن دریافت کرد و سال 2006 برای «بازگشت» برنده جایزه بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد.

آلمودوار سال 1988 هم برای فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره ونیز گرفت. «مرا باز کن! مرا ببند!»، «گل راز من»، «آموزش بد» و «آغوش‌های گسسته» از دیگر فیلم‌های این فیلمساز 62 ساله است.

«پوستی که در آن زندگی می‌کنم» تازه‌ترین ساخته آلمودوار با بازی آنتونیو باندراس به نقش یک جراح پلاستیک، پس از نمایش در جشنواره فیلم نیویورک از 14 اکتبر در آمریکای شمالی اکران می‌شود.

هالیوود ریپورتر / 29 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =