۰ نفر
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
وصل کننده ای برای شورای عالی امنیت ملی

شورای عالی امنیت ملی مهمترین وزنه تصمیم‌گیری در سیاست خارجی و امور دفاعی و امنیتی کشور در راستای منویات اعلامی از سوی مقام معظم رهبری می باشد، که اعضای آن را مهمترین مقامات عالیرتبه نظامی، سیاسی و اطلاعاتی تشکیل میدهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، فرد و نقش مهمی در این شورا محسوب میگردد چرا که نقطه اتصال نظرات دولت مستقر و مقام معظم رهبری می باشد (نصب دبیر با رئیس جمهور است و همزمان نمایندگی مقام معظم رهبری را در این شورا بر عهده دارد). اما نکته ای که در این بین وجود دارد این است که، با تغییر دولتها و روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، معمولا دبیر هم تغییر می کند اما در دولت آقای رئیسی، دبیرکل از سال 1392 تاکنون تغییر نکرده است. اما با توجه به شرایطی که دشمنان داخلی و خارجی به بهانه حجاب و آزادی در کشور رقم زدند، موجب گردید که شرایط کشور به حالت امنیتی مبدل گردد و تشکیل جلسات شورای عالی امنیت ملی کشور، پی در پی رقم بخورد که تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید، که بحمدلله با توجه به هوشیاری مقامات و نخبگان و مردم آگاه همیشه در میدان، این شیطنت هم مانند تمامی کارشکنی های قبلی دشمنان، با شکست روبه رو گردید، اما این کارشکنی باعث شایعه یا مطرح شدن مسئله ای در مورد استعفای دریابان علی شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی را مطرح کرد که سعی در متزلزل نشان دادن اتفاق و همدلی مقامات این شورا را داشتند؛ که تیرشان به خطا خورد.

بنده به نوبه خودم از تلاشهای ایشان و سایر نخبگان در این شورای بسیار مهم، تشکر می نمایم. اما اگر به هر علتی تغییری در جانشینی ایشان رخ داد، به عنوان کارشناس مسائل داخلی و بین المللی (همانگونه که در نشستها، گفتگوها و نوشته های قبلی عرض کردم)، مناسبترین گزینه برای این منصب را، جناب آقای دکتر علی لاریجانی میدانم. چرا که ایشان بهتر از هر کس دیگری با نخبگان داخلی، منطقه ای و فرامنطقه ای گفتگو و رایزنی کرده و با مسائل، نقاط ضعف و قوت کشور آشنا بوده و با تفکر انقلاب و رهبری بسیار آگاه هستند. ایشان در عرصه های مختلف، در زمان خدمتشان، به بهترین نحو عمل نموده و مسائل را بدون هیجان و فرافکنی، پیش برده اند، اما با توجه به شرایط کنونی کشور و استقرار تیم دولت جناب آقای رئیسی، دکتر لاریجانی، بسیار می توانند خدمتگزار خوبی برای انقلاب و رهبری و مردم باشند؛ چرا که با توجه به دیدگاههای مختلفی که در مورد نحوه مدیریت اوضاع کشور در عرصه کنونی وجود دارد، ایشان وصل کننده ای بسیار مناسب برای افکار و دیدگاههای مختلف و بعضا متعارض می باشند.
دود اگر بالا نشیند کسر شأن شعله نیست جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است (صائب تبریزی)

کارشناس ارشد روابط بین الملل
v.ozeiri@gmail.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1720804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =