دیدار استاندار اصفهان با اسقف ارامنه جنوب ایران به مناسبت سال نو میلادی

استاندار اصفهان به همراه جمعی از مدیران استانی در کلیسای وانک حضور یافت و با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران و اعضای شورای خلیفه گری ارامنه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، استاندار اصفهان به همراه جمعی از مدیران استان در کلیسای وانک حضور یافت و با اسقف اعظم ارامنه در اصفهان و جنوب ایران و اعضای شورای خلیفه گری ارامنه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سیپان کاشچیان اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه تشکر می‌کنیم که با وجود فشردگی کار و مسئولیتهای فراوان در جمع ما حضور یافتید تا برادری‌ها تعمیق شود، اظهار کرد: عم همزیستی، برادری و همسایگی میان ادیان توحیدی در اصفهان را شاهد هستیم، در سالی که گذشت توانستیم بسیار مسالمت آمیز، دوستانه و برادرانه روابط گذشته را تعمیق ببخشیم و در راه اعتلای کشورمان تلاش کنیم.

وی افزود: شاهد این هستیم که با وجود زندگی اقوام مختلف در اصفهان، این زیست دائماً رو به پیشرفت و نزدیکی است. همه دوشادوش یکدیگر به عنوان ملت ایران زندگی می کنند و عمق این روابط در حال پیشرفت است.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود تمام واقعیت های اجتماعی که در استان وکشور وجود دارد بسیاری از افراد نمی خواهند این نزدیکی و دوستی را ببینند، از این رو واقعیت ها را تحریف کنند و با خصومت سعی در فتنه انگیزی دارند.

وی اظهار کرد: متأسفانه در روزهای گذشته شاهد بودیم کشورهای دیگر سعی دارند دوستی را میان ملت ایران بر هم بزنند که به لطف خداوند تاکنون موفق نشده اند نقشه های شوم خود را اجرایی کنند.

دیدار استاندار اصفهان با اسقف ارامنه جنوب ایران به مناسبت سال نو میلادی

اسقف اعظم ارامنه تصریح کرد: افرادی که به اسم مسیحیت و فرهنگ اروپایی در ایران فتنه انگیزی می کنند را مسیحی به حساب نمی آورم چون کسی که به خدای متعال اعتقاد داشته باشد نمی تواند توهین به مقدسات ادیان توحیدی را بپذیرد.

وی اضافه کرد: متأسفم که یک شخصیت ضد دین اعمالی را در اروپا انجام و تمامی تمرکز رسانه های جهانی را به خود معطوف می کند در حالی که ما در جمهوری اسلامی هر روز به صورت دوستانه و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می کنیم آنها این موضوع مهم را از چشم مردم دنیا پنهان می کنند.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران عنوان کرد: تشکر می کنم از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران که دوستانه و برادرانه با جامعه مسیحیت بالاخص ارامنه همکاری صمیمانه و خالصانه ای دارد و از صمیم قلب از شما سپاسگزارم.

وی خطاب به استاندار اصفهان گفت: امیدوارم خداوند به شما سلامتی و قوت دهد؛ همیشه مد نظر دعاهای من هستید. امید است خداوند قدرت و قوت بیشتری برای خدمت به مردم شریف اصفهان به شما اعطا کند. باعث افتخار است که استاندار و مسئولین فعلی اصفهان بیش از گذشته گوش شنوایی برای سخنان ما دارند.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: امسال اگرچه دیدار ما با برادران مسلمانان به تاخیر افتاد و در روزهای گذشته انتظار دیدار دوباره شما را می کشیدیم و اکنون از دیدار وگفت‌وگو با شما بسیار خوشحال هستیم.

وی ادامه داد: هر چند با تأخیر اما سال نو میلادی را خدمت اعضای شورای خلیفه گری و هموطنان ارامنه تبریک عرض می کنم، امیدوارم در سال جدید خیر و نیکی برای شما رقم بخورد.

دیدار استاندار اصفهان با اسقف ارامنه جنوب ایران به مناسبت سال نو میلادی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1724687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =