یک استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد تمامی نهادها الزامی است، از بررسی طرح نظارت بر نمایندگان در مجلس استقبال کرد.

دکتر علی​اکبر گرجی که در میزگرد بررسی طرح نظارت برنمایندگان در میزگرد کافه خبر حضور یافته بود، از ایرادات احتمالی شورای نگهبان به برخی مفاد این طرح سخن گفت و افزود: برخی مفاد و تبصره​های این طرح بر خلاف اصولی از قانون اساسی است که اختیارات مشخصی را برای نمایندگان و مجلس قائل شده است.

یکی از ایراداتی که این استاد دانشگاه به طرح نظارت بر نمایندگان وارد کرد، عدم حضور نمایندگان اقلیت در هیات نظارت بر نمایندگان بود که گفت: به نظر من دغدغه اقلیت پارلمانی این است که جایگاه تضمین شده​ای در ترکیب هیات نظارت برای اپوزیسیون قائل نشده​اند.

به گفته وی منطق نظارت حکم می​کند که برای رفع هرگونه تبانی، امکان حضور اقلیت در جمع​های نظارتی فراهم شود. کما اینکه در حقوق اساسی تطبیقی با دیگر کشورها هم در می​یابیم که چنین جایگاه تضمین شده​ای وجود دارد.

قربانی هم در پاسخ به وی گفت: اتفاقا برای آنکه اکثریت نتواند اقلیت را حذف کند، مصوب کردیم که شورای نگهبان رای نهایی نمایندگان به لغو اعتبارنامه را تایید کند.

ادامه این نشست خبری را روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    کو اقلیت همش شعار الان قدرت دست اصولگراهاست و دیگه به بقیه باج نمیدند