روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از «آمارهای بی‌نظیر در مأموریت استثنایی ناوگروه ۸۶»

فارس نوشت: سرلشکر باقری گفت: اقدام بی سابقه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام این مأموریت سخت و سنگین، موضوعی تاریخی، استثنایی و مبدا یک تاریخ جدید برای کشورمان شد.

  • سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم رسمی استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، عنوان داشت: امروز روز بزرگی است و آن را به همه دختران و دخترداران میهن عزیزمان تبریک می‌گویم و در آستانه سوم خرداد و روز پیروزی ملت ایران قرار داریم و امروز به استقبال دریادلانی آمده ایم که فراتر از عبور از اقیانوس ها، امواج ایمان و اراده را در دل داشته اند و توانسته اند این مأموریت بزرگ را به انجام برسانند.

بندرعباس پایتختی دومی برای ایران است

  • وی با تصریح بر این که این دلاوران، کار بزرگ و به ظاهر نشدنی را انجام دادند و موجبات سربلندی ملت ایران را رقم زدند، این پیروزی و توفیق بزرگ را به مردم هرمزگان و شهر بندرعباس نیز بواسطه این میزبانی و استقرار بندر بزرگ تبریک گفت و عنوان داشت: بندرعباس پایتخت دومی برای کشور عزیزمان ایران است.

مقاومت مهم ترین راه سربلندی است

  • سرلشکر باقری با بیان این که حوادث گوناگون و تجربه ۴۴ ساله به ما نشان داده که برای عزت و سربلندی و رسیدن به آرمان ها و سربلندی میهن مان، راهی جز طی کردن مسیر مقاومت نداریم و این راهی الهی است که باید برای عزت و قدرت ملت مان طی کنیم و در این مسیر اقتدار دریایی یکی از مهم ترین شاید مهم ترین عامل قدرت کشور ما است، عنوان داشت: ما برای این که یک قدرت دریایی بزرگ باشیم، هیچ چیز کم نداریم. ساحل طولانی، صنایع توانمند داخلی، فناوری روز برای داشتن ناوگانی بومی، مردمی دارای فرهنگ دریایی و توسعه فعالیت در دریا، رزمندگان و فرماندهان دلاوری که بدون خوف و واهمه دل به دریا بزنند. اگر مسؤولان ما عنایت بیشتر بیش از گذشته به دریا و ساحل داشته باشند، مسیر اقتدار کشور از طریق توسعه سواحل خدادادی بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

این حرکت مبدا یک تاریخ جدید است

  • رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اقدام بی سابقه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام این مأموریت سخت و سنگین، موضوعی تاریخی، استثنایی و مبدا یک تاریخ جدید برای کشورمان شد.

  • وی با اشاره به رفت و آمدها و مذاکرات با برخی طرف های نظامی خارجی، بیان داشت: مشاهده می کنیم حتی کشورهایی که بالقوه با ثروت و امکانات خویش می توانند این دست از مأموریت ها را انجام دهند اما هیچ گاه چنین جرات و جسارتی را در آن ها مشاهده نمی کنیم اما این ارتش دلاور ما است که در اوج تحریم ها، با ناوشکن تماما ایرانی با دنا و مکران چنین مسیر خطرناکی را طی می کند.

آمارها بی‌نظیر است

  • سرلشکر باقری اضافه کرد: آمارها از دل این مأموریت بزرگ، استثنایی و بی نظیر است که یک نیروی دریایی تحت تحریم بتواند چنین مأموریتی را انجام دهد و ما دیدیم که کشورهایی که خوف داشتند با دیدین این اقتدار و توانمندی این عزیزان را پذیرفتند و این ناوگروه در مسیر خود در آنها پهلو گرفت.

  • وی تأکید کرد: بسیار بزرگ تر از آنچه در ظاهر و مادیات این مأموریت می بینیم، اراده و ایمان و شجاعت و وطن پرستی شما جوانان عزیزی است که این افتخار بزرگ را رقم زدید. خدا را بر این نعمت بزرگ شکر می گذاریم و خدا را شاکر وجود خانواده های عزیزتان هستیم که این فراغ را با سربلندی طی کردند و پشتوانه و دعاگوی شما بودند و سختی های زندگی را همسران و فرزندان تان تحمل کردند.

این سرآغاز یک تاریخ جدید برای رشد قدرت دریایی ایران است

  • رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان همچنین با بیان این که این سرآغاز یک تاریخ جدید برای تولد و رشد قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران است که با این مأموریت آغاز و با قدرت و اقتدار پیگیری خواهد شد، تصریح داشت: من گزارش این مراسم زیبا و پرمعنا را به محضر رهبری معظم انقلاب اسلامی ارائه خواهم داد و پیام ایشان نیز نشانه توجه و علاقمندی ایشان به نیروی دریایی قهرمان است و از زحمات امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و یکایک مسؤولان این نیرو و فرمانده ناوگروه اعزامی و همه همرزمانم در این مأموریت کمال قدردانی را دارم در بخشی از مراسم امروز از فرماندهان ناو دنا و مکران و نیز خانواده های آنان و خانواده شهدای نیروی دریایی ارتش تقدیر شد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1768525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =