حوادث ایران در شنبه 16 مهر 1390

10 کشته و زخمی در گردنه حیران

واحد مرکزی خبر نوشت: سانحه رانندگی در محور اردبیل - آستارا در گردنه حیران 10کشته و زخمی برجای گذاشت. فرمانده پلیس راه اردبیل گفت: در این حادثه که جمعه شب اتفاق افتاد یک دستگاه کامیون حامل 6 دستگاه وانت پیکان با 3 دستگاه خودروی سواری برخورد کرد که 2 نفر از سرنشینان در دم کشته و 8 نفر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. سرهنگ ظهیری افزود: یکی از مصدومان نیز در بیمارستان جان سپرد. وی علت حادثه را ناتوانی راننده کامیون در کنترل خودرو در سراشیبی اعلام کرد.

 

 

سقوط شهروند در چاه 12 متری

فارس نوشت: شهروندی که در چاه 12 متری سقوط کرده بود از مرگ نجات یافت. سرعت عمل آتش نشانان در رسیدن به محل حادثه و اجرای عملیات امداد و نجات، باعث شد شهروندی که روز گذشته به عمق 12 متری چاه سقوط کرده بود از مرگ نجات یابد. در پی تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 57 و 92 را همزمان راهی محل حادثه در تهرانپارس، خیابان جشنواره، خیابان سیری کرد.
به گفته رمضان بشیریان فرمانده آتش نشانان، این چاه در زمین بایری به وسعت300 متر مربع حفر شده و بی توجهی سبب شده بود که یکی از شهروندان به درون آن سقوط کند. وی افزود: آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات ایمنی و نجات و برپا کردن سه پایه سر چاه عملیات خود را آغاز کردند و یکی از آتش نشانان با ورود به داخل چاه موفق شد این شهروند را که پاهایش آسیب دیده بود با رعایت اصول ایمنی از درون چاه بیرون آورد. امدادگران اورژانس وی را برای مداوا به مرکز درمانی منتقل کردند.

 

 

زنم ادب ندارد/بی‌خبری‌ام از او سه ماهه شد

برنا نوشت: خانواده من فرهنگی هستند و به احترام و ادبیات کلام، توجه خاصی دارند، اما همسرم ادبیات کلامی خوبی ندارد و حتی حرف‌های معمول او با لحن توهین و بددهانی است.
در مجتمع قضایی شهید محلاتی "خانواده1 " مرد جوانی را می بینم که در حال تکمیل پرونده برای طلاق همسرش به دلیل عدم تمکین است. وی با بیان اینکه چهار ماه است با همسرش عقد کرده است، گفت: حدود سه ماه می شود از او بی خبر هستم، همسرم در این مدت سراغی از من نگرفته است.
رضا درباره علت اختلاف خود با همسرش بیان کرد: پس از گذشت مدت کوتاهی از ازدواجمان، متوجه رفتارهای غیر قابل تحمل او شدم. او زنی است که اصلا حرمت دیگران را نگاه نمی دارد و ادبیات کلامی خوبی ندارد، حتی حرف های معمول او با لحن توهین و بد دهانی است. وی با بیان اینکه در خانواده ای فرهنگی تربیت شده ام، گفت: با توجه به اینکه خانواده ام به احترام و ادبیات کلام توجه خاصی دارند، آن زن موجب سرشکستگی من در خانواده ام شده و اصلا هم تلاشی در تغییر رفتار و گفتار خود نمی کند.
وی در پاسخ به اینکه چقدر قبل از ازدواج از همسر خود شناخت داشتید، افزود: متأسفانه به صورت کاملأ سنتی ازدواج کردیم و تا قبل از روز عقد فقط یک بار در روز خواستگاری با او، هم صحبت شده بودم و هیچ شناختی نسبت به او نداشتم. رضا با بیان اینکه علاوه بر مشکل بد دهانی همسرم، خانواده اش مدام در امور شخصی ما دخالت می کردند، افزود: مشکل اصلی همسرم تربیت اشتباه اوست و من نمی توانم زنی بی فرهنگ را کنارم تحمل کنم.

 

 

سانحه رانندگی در خلخال با 22کشته و زخمی

واحد مرکزی خبر نوشت: بر اثر سقوط یک دستگاه مینی بوس به دره در بخش هشتجین از توابع شهرستان خلخال 22 نفرکشته و زخمی شدند. فرمانده پلیس راه اردبیل گفت این مینی بوس از روستای سجهرود عازم هشتجین بود که به دره کنار جاده سقوط کرد و 6 نفرکشته و 16 نفر نیز زخمی شدند. سرهنگ ظهیری افزود: 3 نفر از کشته شدگان دانش آموزان مقطع دبیرستان بودند که در دبیرستان شبانه روزی هشتجین درس می خواندند. وی علت حادثه را سرعت زیاد در سراشیبی جاده خاکی و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو اعلام کرد. هشتجین مرکز بخش خورش رستم با 6 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری اردبیل واقع است. دیشب نیز 3 نفر در سانحه رانندگی در مسیر اردبیل - آستارا جان باختند.

 

 

پدر سنگدل پسر خود را به قتل رساند

فارس نوشت: قساوت قلب پدر در بیله‌سوار مغان فرزندش را به کام مرگ فرستاد.
پدری در بیله سوار مغان فرزندش را به قتل رساند. در پی مشاجره خانوادگی در روستایی در بیله‌سوار مغان پدری فرزند پسر خود را با ضربات چاقو به قتل رساند. بنابر اعلام شاهدان عینی، این حادثه به دنبال مشاجره لفظی بین پدر و پسر و عدم کنترل عصبانیت از سوی پدر به وقوع پیوسته است. مقتول جوانی دارای یک فرزند بوده است و علت اختلاف نیز اقدام وی در رها کردن تریلی به مدت دو هفته در پارکینگ و اعتراض پدر به این موضوع بوده است. ارگان‌های ذی‌ربط مشغول بررسی این حادثه ناگوار هستند.

 

 

پیکر مطهر یک شهید نیروی انتظامی در مشهد تشییع شد

ایرنا نوشت: پیکر پاک و مطهر شهید سروان 'مرتضی مهرورزی' که در درگیری با اشرار در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده بود، روز شنبه در مشهد تشییع شد. در این آیین که باحضور آحاد مختلف مردم شهید پرور و مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی خراسان رضوی و مشهد از مهدیه مشهد تا حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، شرکت کنندگان با سردادن شعارهای الله اکبر، لااله الا الله و این گل پر پر ماست هدیه به رهبر ماست پیکر مطهر شهید مهرورزی را تشییع کردند.
پیکر شهید سروان 'مرتضی مهرورزی' بعد از طواف در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) برای خاکسپاری به بهشت رضا مشهد انتقال یافت و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت. سروان 'مرتضی مهرورزی' از پرسنل پلیس آگاهی پنچشنبه هفته گذشته درگیری با اشرار در شهرستان ایرانشهر به درجه رفیع شهادت نایل آمده بود.

 

 

5 کشته در سانحه رانندگی محور زنجان - خدابنده

واحد مرکزی خبر نوشت: سانحه رانندگی بین سه خودرو در محور زنجان - خدابنده 5 کشته بر جای گذاشت. این حادثه دیشب در خروجی شهر سجاس بین سمند ، پراید و نیسان وانت رخ داد که بر اثرآن راننده سمند و 4 سرنشین دیگر آن به علت شدت جراحات جان باختند. سرهنگ شمس آذر فرمانده پلیس راه استان زنجان علت این سانحه رانندگی را سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودروی سمند اعلام کرد. در این حادثه 3 نفر دیگر هم مجروح شدند.

 

 

کشف 1800 قطعه سکه تقلبی در الیگودرز

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز از دستگیری دو کلاهبردار سکه‌های تقلبی و کشف 1800 سکه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ لیریایی با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه یک نفر در روز گذشته به ماموران آگاهی الیگودرز و اعلام این که مبلغ 300میلیون ریال از وی بابت خرید دو کیلو و500 گرم سکه تقلبی، توسط افراد ناشناس کلاهبرداری شده، بررسی موضوع با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت.  فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات گسترده و همه جانبه و کارهای اطلاعاتی دو فرد متهم به کلاهبرداری را دستگیر کردند.
لیریایی با بیان اینکه متهمان پس از تحقیقات پلیسی، به بزه‌انتسابی اعتراف کرده‌اند خاطرنشان کرد: در این رابطه دو کیلو و پانصد گرم سکه تقلبی به تعداد 1800 قطعه از این افراد کشف و ضبط شد. به گفته وی متهمان پس از تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند. فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز همچنین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ماموران کلانتری 12 الیگودرز روز جمعه هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های شهر، به سه نفر با یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک مشکوک شدند که در بازرسی بدنی از آنان، 20 گرم موادمخدر از نوع هروئین و شیشه را کشف و هر سه نفر را دستگیر کردند. لیریایی گفت: هر سه متهم پس از تشکیل پرونده با موادمکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

وقوع زمین‌لرزه در اردبیل

فارس نوشت: زمین لرزه‌ای به بزرگی 3.5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) اردبیل را لرزاند. این زمین لرزه ساعت 14 و 55 دقیقه روز جمعه به مدت 28 ثانیه منطقه اردبیل را تکان داد.
مدیرکل مدیریت بحران اردبیل اظهار داشت: براساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زمین لرزه در بخش هیر در حدود 25 کیلومتری جنوب شهر اردبیل ثبت شده است. علی اسلامی ادامه داد: این زمین لرزه هیچ گونه تلفات و خسارتی در پی نداشته است. زمین لرزه‌یاد شده توسط بعضی از ساکنان شهر اردبیل به شکل خفیف احساس شده است. اردبیل و قسمت وسیعی از این استان در کمربند زمین لرزه واقع است و هر از گاهی زمین لرزه‌هایی در این نقاط احساس می‌شود و به گفته کارشناسان هر پنج روز یک بار زمین در این استان می‌لرزد.
بزرگترین زمین لرزه‌ای که در 200 سال اخیر در اردبیل به وقوع پیوسته به عصر جمعه دهم اسفند ماه سال 1375 مربوط است که سبب کشته شدن بیش از 700 نفر از ساکنان روستاهای دامنه سبلان شد و خرابی‌ها و تلفات سنگینی به ساختمان‌ها، تاسیسات زیربنایی و نیز احشام این نقاط به بار آورد.

 

 

32 زندانی ایرانی محکوم در زندان های ارمنستان به داخل کشور منتقل شدند

ایرنا نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان امروز شنبه اعلام کرد: در آستانه سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) و در اقدامی توام با حسن نیت ، 32 نفر از محکومین ایرانی زندان های ارمنستان برای گذراندن ادامه محکومیت خود به زندان های ایران منتقل شدند.  این اقدام در پی تلاش های صورت گرفته از سوی این سفارتخانه و مساعدت مسوولان سیاسی و قضایی ارمنستان صورت گرفته است.
در این گزارش آمده است: انتقال محکومین ایرانی زندان های ارمنستان به زندان های ایران در حالی صورت می گیرد که موافقتنامه مربوط به مبادله مجرمین بین دو کشور هنوز امضا نشده است.
در گزارش سفارت ایران در ارمنستان خاطرنشان شده است: در دو سال گذشته نیز 68 نفر از محکومین ایرانی زندان های ارمنستان برای گذراندن ادامه محکومیت خود به داخل کشور منتقل شده اند.

56282

کد خبر 177231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =