۱ نفر
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
پسر اینشتین به باهوشی پدرش بود؟

ایسنا نوشت: شما هم قطعا این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که «گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل!». توصیفات مختلفی در این زمینه مطرح شده است، ولی شاید اگر کمی دقیق‌تر به این مفهوم دقت کنیم، نمونه‌های زیادی را می‌بینیم که بسیاری از فرزندان، پا در مسیری گذاشته‌اند که والدین‌شان پیموده و تلاش کرده‌اند که مثل پدر و مادرشان، از فضل و دانش بهره‌مند شوند.

پسر اول "آلبرت اینشتین"، فیزیکدان برجسته آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۲۱ و "میلوا ماریچ" (Mileva Marić)، "هانس آلبرت اینشتین" (Hans Albert Einstein) استاد مهندسی هیدرولیک در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی بود.

انجمن مهندسین عمران آمریکا به منظور ارج نهادن به دستاورد برجسته وی در مهندسی هیدرولیک، "جایزه هانس آلبرت انیشتین" را در سال ۱۹۸۸ تأسیس کرد و این جایزه سالانه به کسانی اعطا می شود که سهم قابل توجهی در این زمینه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

اما اگر از سال‌های دور فاصله بگیریم و پا به سال ۲۰۲۲ بگذاریم مثال مشابه دیگری را خواهیم دید.

پسر اینشتین به باهوشی پدرش بود؟

"سوانت پابو" (Svante Pääbo)، زیست‌شناس سوئدی به خاطر کشفیاتش درباره «ژنوم انسان تباران منقرض شده و تکامل انسان» برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۲ شد.

اما نکته قابل توجه این جاست که پدر "سوانت پابو"، "سونه برگ اشتروم" (Sune Bergström)، درست ۴۰ سال قبل، جایزه نوبل پزشکی ۱۹۸۲ را به همراه "بنگت ساموئلسون" و "جان رابرت وین" برای اکتشاف در مورد «پروستاگلاندین و مواد مرتبط با آن» دریافت کرده بود.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1782668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =