با صدور مجوز برای تأسیس نخستین فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی، با افتتاح اولین شعبه آن در آبان‌ماه سال‌جاری گام نخست از سوی بخش‌خصوصی برای اصلاح نظام توزیع برداشته خواهد شد.

به گزارش «خبر» کامران اعظمی با تشریح پروژه احداث اولین فروشگاه زنجیره‌ای گفت: راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی از پروژه‌های ده‌گانه اصلاح نظام توزیع در راستای طرح تحول اقتصادی دولت در بخش بازرگانی است که بر این اساس، مجوز اولین فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی در ایران در صنف کالاهای سوپرمارکتی اخذ شده است.

مدیرعامل نخستین فروشگاه زنجیره‌ای خرده فروشی افزود: توزیع زنجیره‌ای در کنترل قیمت‌ها و کاهش آن و نیز دقت و سرعت در تهیه و توزیع کالا نقش مؤثری ایفا می‌کند. از سوی دیگر، باعث کاهش هزینه‌های نگهداری، حمل‌و‌نقل و ارائه محصول به صورت کیفی در بهترین محل و بهترین زمان به مصرف‌‌کننده می‌شود. بر این اساس، تاکنون با 76 فروشگاه، موفق به تنظیم قرارداد شده‌ایم و با 253 فروشگاه دیگر نیز مذاکرات مقدماتی انجام شده و در حال تنظیم قرارداد هستیم.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر 2 میلیون واحد صنفی در کشوردر حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ایجاد فروشگاه‌‌های جدید در اصلاح نظام توزیع، توجیهی ندارد. بنابراین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی با هدف ساماندهی و مدیریت یکپارچه واحدهای صنفی موجود با برند و دکوراسیون متحدالشکل تشکیل می‌شود.

به گفته اعظمی، در راستای تأسیس این فروشگاه‌های زنجیره‌ای 12 شعبه و نمایندگی در شهرهای تبریز، رشت، اهواز، مشهد، کرج، اصفهان، شیراز، بابل، ارومیه، همدان، کرمان و گرگان به این مجموعه اضافه می‌شود تا ضمن به کارگیری مدرن‌ترین سیستم نرم‌افزاری مدیریت توزیع سراسری کالا در فروشگاه زنجیره‌ای آماده فعالیت و توزیع بدون واسطه اقلام خوار‌و‌بار‌فروشی، سوپرمارکتی با قیمت مصوب در سطح کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر فروشگاه عامل با عضویت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی صنف سوپرمارکت‌ها از خدماتی نظیر استفاده از تجهیزات الکترونیک، 30‌درصد معافیت مالیاتی، حذف قانونی مالیات بر ارزش افزوده توسط فروشگاه، حذف واسطه‌های غیرضرور، تثبیت مشتریان و بازار فروش بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: ترویج تجارت الکترونیکی و حذف پول بهترین گزینه جهت تسهیل معاملات در چرخه فروشگاه‌های زنجیره‌ای است لذا ابتکار این مجموعه، صدور نسل جدیدی از کارت‌های اعتباری است که با هماهنگی کامل بانک اقتصاد نوین و گروه کارت‌های اعتباری ایران در تیراژ 100‌هزار کارت تولید و آماده توزیع است به طوری که این کارت‌ها مزایایی نظیراستفاده از فضای اینترنتی جهت کنترل موجودی، استفاده از تاریخچه خریدها، فاکتورهای خرید، تخفیفات نقدی، شناسایی کالاهای حراجی و گزینه خرید اعتباری (نسیه) برای مشتریان خوش‌حساب است که موجبات وفادار‌سازی و ایجاد احترام متقابل و رضایتمندی از مشتری‌مداری فروشگاه‌های زنجیره‌ای را فراهم می‌کند.

اعظمی افزود: در اصلاح نظام توزیع ما با یک چندضلعی مواجه هستیم که اضلاع این چند ضلعی شامل مصرف‌کننده، فروشنده، سیستم بانکی، مدیریت فروشگاه، تولیدکننده یا واردکننده، شرکت‌های پخش و واسطه‌هاست که سود هریک از این اضلاع در گرو سود ضلع دیگر است بنابراین هیچ‌کدام منافع دیگری را تخریب نمی‌کند.

کد خبر 17840

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین