مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 27 مهر 1390

4 شیطان صفت در محاصره پلیس
روزنامه ایران نوشت: عملیات مأموران پلیس آگاهی برای دستگیری چهار شیطان‌صفت که دو زن را قربانی نقشه شوم‌شان کرده بودند پس از یک سال به نتیجه رسید.
رسیدگی به این پرونده از 11 شهریور 89 همزمان با طرح شکایت مردی در اداره آگاهی ورامین در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. شاکی به مأموران گفت: «امروز ساعت شش صبح برای رفتن به محل کارم از خانه خارج شدم. همسر و پسر خردسالم نیز در خانه تنها بودند. اما ساعاتی بعد همسرم هراسان، گریان و لرزان با من تماس گرفت و از هجوم چهار مرد نقابدار خبر داد. وقتی با عجله به خانه رسیدم متوجه شدم دقایقی بعد از رفتن من چهار مرد نقابدار قمه به دست وارد خانه‌ام شده و پس از بستن دست و پای همسر و پسرم به جست‌وجو پرداخته و چهار میلیون تومان پول نقد و حدود هفت میلیون تومان طلا برداشته بودند. آنها همچنین با زور و تهدید همسرم را به طرز وحشیانه‌ای مورد آزار و اذیت قرار داده بودند. با این حال همسرم پس از فرار دزدان به سختی دست و پایش را باز کرده و موضوع را به من اطلاع داد. پس از تشکیل پرونده قربانی جنایت سیاه به تیم پلیس گفت: تبهکاران صورت خود را پوشانده بودند اما صدای یکی از آنها شبیه یکی از دوستان شوهرم – پویا – بود.
به دنبال دریافت این اطلاعات مأموران با توجه به نحوه ورود دزدان و اطلاع آنها از محل نگهداری پول و طلاها فرضیه سرقت از سوی یک آشنا را مطرح کردند. با طرح این فرضیه احتمال دست داشتن پویا در این ماجرا نیز قوت گرفت. اما زمانی که کارآگاهان به خانه پویا رفتند خانواده‌اش مدعی شدند او از یک ماه قبل به خانه نیامده است.
تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا این‌که 29 شهریور ماجرای مشابه دیگری به پلیس گزارش شد. زن صاحبخانه به مأموران گفت: ساعت 6 و 30 دقیقه صبح شوهرم برای رفتن به محل کارش از خانه خارج شد. دقایقی بعد با شنیدن صدایی از خواب بیدار شده که با چهار مرد نقابدار در خانه روبه‌رو شدم. آنها تهدید کردند اگر مقاومت کنم من و فرزندم را می‌کشند. سپس با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از سرقت 36 حلقه النگو و 20 میلیون تومان پول پا به فرار گذاشتند.
کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی ورامین پس از بررسی دو ماجرا دریافتند سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند صورت گرفته است. این در حالی بود که تبهکاران ردی از خود باقی نگذاشته بودند. از سوی دیگر با توجه به این‌که احتمال می‌رفت تبهکاران مرتکب جرایم دیگری شوند تیم ویژه‌ای تحقیقات گسترده را در این زمینه آغاز کردند. آنها با دستور بازپرس پرونده و پس از ردیابی‌های تخصصی، سرانجام هفته گذشته موفق به شناسایی مخفیگاه تبهکاران در اطراف پاکدشت شده و در عملیاتی غافلگیرانه پویا، میلاد، امین و سعید را دستگیر کردند. چهار شیطان‌صفت پس از انتقال به اداره آگاهی منکر هر جرمی شدند اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات پلیس لب به اعتراف گشودند. متهمان هم‌اکنون با قرار قانونی بازداشت و تحت بازجویی‌های فنی، تخصصی قرار دارند.
 
 
سرقت مسلحانه 2 معتاد از مرکز ترک اعتیاد
روزنامه خراسان نوشت: تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته دست 2 مرد معتاد که نقشه دستبرد مسلحانه به یک مرکز ترک اعتیاد را طراحی و اجرا کرده بودند برای پلیس رو کرد.
این حادثه اواخر تیرماه در یک مرکز ترک اعتیاد در جنوب تهران رخ داد و به دنبال آن افسران پلیس آگاهی ماموریت یافتند عاملان آن را شناسایی و دستگیر کنند. زمانی که ماموران خود را به محل حادثه رساندند دقایقی از فرار مردان مسلح گذشته بود.
مدیر مرکز ترک اعتیاد که به شدت ترسیده بود در این خصوص به ماموران گفت: ساعت های پایانی کارمان بود و می خواستیم بعد از پایان کار 2 مراجعه کننده دفتر را تعطیل کنیم اما زنگ دفتر به صدا درآمد و زمانی که منشی در را باز کرد 2مرد که نقاب به چهره زده بودند وارد شدند و درحالی که اسلحه به دست داشتند شروع به تهدید ما کردند. یکی از آن ها مدام فریاد می کشید و ما را تهدید می کرد اما نفر دوم مشغول جمع آوری پول ها بود. آن ها ابتدا دست و پا و دهان من، منشی ام و 2مراجعه کننده را بستند. سپس همه جای دفتر را جست و جو کردند و موفق شدند مبلغ 8میلیون تومان چک پول، یک دوربین فیلم برداری و گوشی های تلفن همراه مان را سرقت کنند. این سرقت حدود نیم ساعت طول کشید و یکی از سارقان حین فرار تهدید کرد اگر ماجرای این سرقت را به پلیس اطلاع دهیم او و همدستش بار دیگر سراغ مان می آیند و ما را می کشند.
اظهارات این مرد نشان می داد 2سارق نقابدار با طرح و نقشه قبلی این دستبرد را عملی کرده اند. از آن جا که 2 مرد مسلح حین سرقت نقاب به چهره زده بودند شناسایی آنها برای شاکی مقدور نبود. اما زمانی که تصاویر دوربین مدار بسته ای که مقابل ساختمان مرکز ترک اعتیاد نصب شده بود بررسی شد اولین سرنخ به دست پلیس افتاد. تصاویر ضبط شده نشان می داد 2 تبهکار هنگام خروج از ساختمان نقاب شان را برداشته اند. زمانی که این تصاویر در معرض دید مدیر مرکز ترک اعتیاد قرارگرفت او آنها را شناسایی کرد و گفت هر 2 نفر به نام های حسن و ناصر از مراجعه کنندگان سابق مرکز ترک اعتیاد هستند.افشای هویت سارقان سبب شد تحقیقات با سرعت بیشتری ادامه یابد. در این مرحله ماموران محل های تردد 2 متهم را تحت نظر گرفتند و سرانجام در 2 عملیات جداگانه آنها را به دام انداختند.
حسن وناصر در بازجویی های مقدماتی اتهام شان را منکر شدند اما انکارهای شان زیاد طول نکشید و زمانی که در برابر تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته قرار گرفتند به ناچار اتهام سرقت مسلحانه از مرکز ترک اعتیاد را برعهده گرفتند. حسن در این باره به کارآگاهان گفت: من از مدت ها قبل به موادمخدر اعتیاد داشتم اما حدود 5ماه قبل به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کردم تا شاید بتوانم اعتیادم را ترک کنم. این مرکز شلوغ و پر رفت و آمد بود و مدیر آن درآمد خوبی داشت. یک روز که برای گرفتن دارو به آنجا رفته بودم چشمم به داخل گاوصندوق افتاد و همان جا نقشه سرقت به سرم زد. بعد از آن این ماجرا را با ناصر که او هم به مرکز مراجعه می کرد در میان گذاشتم و به این ترتیب نقشه مان را عملی کردیم. قبل از روز سرقت من چند مرتبه نقشه را مرور کردم اما نمی دانم چطور شد متوجه دوربین مداربسته مقابل در نشدم و به همین راحتی نقشه ام عملی نشد.
در پی اعترافات 2 متهم پرونده اتهامی شان با صدور کیفرخواست به شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت ارسال شد. صبح دیروز 2 متهم بار دیگر از خود دفاع کردند و این بار مدعی شدند تحت تاثیر مصرف موادمخدر این سرقت را مرتکب شده اند. بر پایه این گزارش قرار است طی چند روز آینده قاضی نظر خود را درباره این پرونده اعلام کند.
 
 
زمین لرزه حوالی شهر پیر در استان فارس را لرزاند
ایرنا نوشت: زمین لرزه نسبتا شدیدی به قدرت 5 و 3 دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت 6 و 22 دقیقه و 43 ثانیه بامداد چهارشنبه، حوالی شهر پیر در استان فارس در جنوب ایران را لرزاند. 
به گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری، مکان این زمین لرزه حوالی شهر پیر با مختصات جغرافیایی 28.06 درجه عرض شمالی و 54.29 درجه طول شرقی اعلام کرده است. تاکنون گزارشی درباره خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه نسبتا شدید دریافت نشده است. در ساعت 6 و 40 دقیقه باردیگر حوالی شهر پیر لرزید که موسسه های لرزه نگاری شدت آن را 4 درجه ریشتر اعلام کردند.
 
 
زمین لرزه جزیره هندورابی در هرمزگان را لرزاند
ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به قدرت 3.9 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 4 و 28 دقیقه و 3 ثانیه بامداد چهارشنبه، حوالی جزیره هندورابی در استان هرمزگان را لرزاند. 
به گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری، مکان این زمین لرزه را حوالی جزیره هندورابی با مختصات جغرافیایی 26.78 درجه عرض شمالی و 53.75درجه طول شرقی اعلام کرده است. تاکنون گزارشی درباره خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.

 

 

 

زمین لرزه سلطان آباد در خراسان رضوی را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به قدرت 3.6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 23 و 38 دقیقه شامگاه سه شنبه، حوالی سلطان آباد در خراسان رضوی را لرزاند. 
به گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری، مکان این زمین لرزه را حوالی سلطان آباد در خراسان رضوی با مختصات جغرافیایی 36.45 درجه عرض شمالی و 58.34 درجه طول شرقی اعلام کرده است. تاکنون گزارشی درباره خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.
 
 
پرداخت مهریه ۵۰۰ درهمی از سوی مرد خیاط در ازای ادامه زندگی
فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: خیاط هستم و وضع مالی مناسبی دارم و حاضرم کل مهریه زنم که 500درهم، 262 ریال، نیم دینار و یک میلیون تومان است، را بپردازم تا او در کنارم به زندگی ادامه دهد.
مردی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست مصالحه خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.
مرد در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه مهریه همسرم 500 درهم و 262 ریال و نیم دینار و یک میلیون تومان است، اظهار داشت: در حال حاضر مهریه همسرم از یک میلیون تومان، 9 میلیون و 500 هزار تومان شده است که آن را می‌پردازم تا جدا نشویم. وی در ادامه با اشاره به اینکه یک دختر 12 ساله داریم، افزود: همسرم شاغل است و وضع مالی خوبی دارد، در واقع همسرم به مهریه‌اش احتیاج ندارد و حاضر است آن را ببخشد ولی من مهریه‌اش را می‌دهم. مرد گفت: حاضرم کل مهریه زنم که 500 درهم، 262 ریال و نیم دینار و یک میلیون تومان است، را بپردازم تا او در کنارم به زندگی ادامه دهد.
مرد در ادامه با بیان اینکه به دلیل اینکه همسرم از من جدا نشود، حاضرم هر کاری انجام دهم، عنوان کرد: همسرم در آرایشگاه کار می‌کند و وضع مالی خوبی دارد؛ او 37 ساله است و من 41 ساله هستم و دیگر موقع پشیمانی ما از ازدواج با یکدیگر نیست. وی با اشاره به اینکه من و همسرم دختر عمو و پسر عمو هستیم، افزود: من خیاط زنانه هستم و وضع مالی مناسبی دارم، در حقیقت همسرم از اختلافات خانوادگی که پیش آمده، ناراحت است و می‌خواهد زندگیمان را خراب کند.
مرد در برابر قاضی این پرونده با بیان اینکه زیاد از حد در خانه‌مان مردسالاری بوده است، گفت: اشتباه از سوی خانواده‌ها و کمی هم از سوی من بوده است که می‌خواهم جبران کنم تا همسرم مرا ترک نکند. وی ادامه داد: در واقع همسرم می‌خواهد که حکم پرداخت مهریه از سوی من را نیز بگیرد ولی حکم اجرا نشود چرا که او دل این کار را ندارد و ما باید با یکدیگر آشتی کرده و زندگی کنیم.
قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، رسیدگی به پرونده را با حضور زن به روزی دیگر موکول کرد.
 
 
 انفجار مین در دهلران ایلام یک نفر را زخمی کرد
ایرنا نوشت: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران از زخمی شدن یک نفر در انفجار مین های بجا مانده از دوران دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد. 
'علی یاری' افزود: 'ریاض نصرالهی' از اعضای تیم پاکسازی میادین مین در منطقه 'ابو فلو' هنگام خنثی سازی بدلیل انفجار مین به شدت مجروح شد. وی گفت: به دلیل شدت جراحات، فرد مجروح به وسیله یک بالگرد به بیمارستانی در خوزستان منتقل شد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران افزود:این حادثه امروز صبح در پاکسازی میادین مین منطقه ابو فلو در شهرستان دهلران به وقوع پیوست. شهرستان دهلران با توجه به وجود مرز گسترده با کشور عراق یکی از آوردگاه های دوران دفاع مقدس بود.

56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباد IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    یا صاحب زمان بیا دیگر بیا دیگر تاکی مسلمان به مسلمان بر حم باشد