انهدام ۲۳ باند و کشف ۴۰۰ فقره سرقت سنگین در اصفهان/ ۱۵۰ از نفر اوباش محلی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کشف ۴۰۰ فقره سرقت سنگین، انهدام ۲۳ باند سرقت و دستگیری دو هزار و ۸۵۷ سارق خُرد و کشف ۱۰۹ میلیارد تومان از جمله نتایج اجرای طرح محله محور در اصفهان بوده است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سردار حمید علینقیان‌پور - روز یک شنبه- در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان با تسلیت ایام عزای حسینی، اظهار کرد: ماموریت اصلی همکاران ما در این روزها تامین نظم و امنیت در مراسم و شعائر محرم در حسینیه بزرگ اصفهان هست.

وی ادامه داد: پلیس در کنار سایر نهادها در این راستا، در حال خدمت گذاری است که برپایی جلسات مشترک با هیئات مذهبی در سراسر استان در راستای توجیه و آگاه‌سازی برای ارتقای نظم عزاداری، تعیین پلیس یاران محرم، هماهنگی با دستگاه‌ها، ابلاغ طرح‌های ویژه و اقدامات متعدد دیگر در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح امنیت محله محور در اصفهان با هدف ارتقای احساس امنیت در محلات افزود: با توجه به ویژگی های جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره در هر محله ماموریت های پلیسی تعریف شده و اجرای این طرح در یک ماهه اخیر در یک هزار و ۱۸۷ محله استان سبب ارتقای احساس امنیت شهروندان شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در این راستا بیش از ۲۵۰ طرح با موضوعات پیشگیری از جرائم، مقابله با سرقت و موضوع مواد مخدر به شکل علمی و بر اساس اصول جرم شناسی تهیه و به اجرا گذاشته شده است، تاکید کرد: بیش از ۶۷ نفر کارشناس و مددکار اجتماعی در این طرح مساعدت کردند که علاوه بر توفیقات قابل توجهی برای فرماندهی استان به نتایح ملموس و هدف محور را دسترسی پیدا کردیم که ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه است.

اصفهان برای سکونت اراذل و اوباش امن نیست

وی بیان کرد: اراذل و اوباش بدانند که اصفهان محل مناسب و امنی برای سکونت آنها نیست چراکه کوچک ترین حرکت و تردد آنها در استان پهناور اصفهان تحت رصد قرار گرفته است.

سردار علینقیان پور کشف ۴۰۰ فقره سرقت سنگین را از جمله دستاوردهای این طرح دانست و گفت: تنها دریک فقره پرونده جعل توسط تلفن همراه، ۷۲۵ میلیون ریال وجوه مالباخته به وی برگردانده شد.

دستگیری ۱۵۰ از نفر اوباش محلی اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان به انهدام ۲۳ باند سرقت و دستگیری دو هزار و ۸۵۷ سارق خُرد و کشف ۱۰۹ میلیارد تومان طی یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در طول اجرای این طرح در یک ماه گذشته، کشف و جمع آوری انواع قداره و سلاح جنگی و دستگیری ۱۵۰ اوباش محلی را شاهد بودیم، بدین ترتیب با اجرای این طرح در استان تا ۲۰ درصد وقوع سرقت در استان کاهش یافته است و کشف سرقت و دستگیری سارقین افزیش قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به شناسنامه دار شدن اراذل و اوباش در این طرح گفت: در طرح محله محور کشف کالای قاچاق دپو شده منجر به دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر شد که ارزش تقریبی اموال قاچاق نیز یک هزار میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال بوده است و در این میان ۹۸ خودرو نیز توقیف شد.

علینقیان با اشاره به اینکه شهروندان برای گزارش جرائم سایبری و پیگیری حقوق خود در این ارتباط می توانند باشماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند، گفت: بیش از ۸۵ درصد از جرائم سایبری در استان اصفهان در طول ماه گذشته منجر به کشف شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1793059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =