مروری بر حوادث ایران در جمعه 6 آبان 1390

متلاشی شدن شبکه هرمی در چالوس

 واحد مرکزی خبر نوشت: یک شبکه هرمی در چالوس متلاشی شد. فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان چالوس گفت : 18 نفر از اعضای اصلی و سرکردگان این شبکه هرمی پس از هفت ساعت عملیات پلیسی به دام قانون گرفتار شدند . به گفته سید قدیر رضایی، اعضای این شبکه اقدام به گروگانگیری کرده بودند که در این عملیات همه گروگانها آزاد شدند . رضایی یاداور شد: سرکرده این شبکه گروهی را از سراسر کشور به دور خود جمع کرده بود تا فعالیت‌های جدیدی را در منطقه آغاز کند.
 

 

بازداشت 8 سرشاخه «کوئست نت» در مشهد

 ایسنا نوشت: رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی از دستگیری هشت سردسته شرکت‌های هرمی که در شهر مشهد فعالیت گسترده‌ای در عضوگیری و تشکیل این نوع شرکت‌ها داشتند، خبر داد. سرهنگ بیدمشکی در این‌باره گفت: در پی وقوع چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان شرکت‌های هرمی، پرونده در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت که با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان مسئول رسیدگی به این پرونده شدند.
رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی ادامه داد: پس از استماع اظهارات شاکیان، محل شرکت که یک ساختمان استیجاری بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هشت عضو و سرشاخه‌های شرکت هرمی کوئست نت «QI» دستگیر و در بازرسی از این محل، تعدادی جزوات آموزشی و سیستم‌های کامپیوتری در رابطه با شرکت‌های هرمی کشف و ضبط شد.
به گفته بیدمشکی پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی و انجام تحقیقات مشخص شد هر یک از متهمان نزدیک به 30 زیر مجموعه دارند که این افراد را از شهرستان‌های مختلف به بهانه کار در مجتمع‌های صنعتی به مشهد کشانده و مجبور به تبلیغ درباره شرکت هرمی و فعالیت‌های آن کرده‌اند. 

 

آلودگی صوتی منجر به درگیری در شرق تهران شد

 خبرگزاری مهر نوشت: سرنشینان خودرویی که ضمن ایجاد آلودگی صوتی در شرق تهران، دو جوان معترض را مجروح کرده بودند، شناسایی شدند.
شب گذشته در منطقه تهرانپارس تهران، سرنشینان یک دستگاه پژو مبادرت به ایجاد آلودگی صوتی می کنند که در این میان سرنشینان خودروی پرایدی که یکی کارمند مترو و دیگری سرباز یکی از ارگانهای نظامی است، معترض می شوند.در این میان، راننده و سرنشین خودروی پژو ضمن مجروح کردن کارمند مترو و سرباز، از صحنه درگیری متواری می شوند. 

 

3مغازه در آتش اختلافات خانوادگی سوخت/دستگیری فردی که خودروی برادرش را به آتش کشید

ایسنا نوشت: رییس پلیس آگاهی استان گیلان از کشف دو فقره حریق عمدی که به‌علت اختلاف خانوادگی رخ داده بود، خبر داد. سرهنگ کریمی در خصوص این دو پرونده گفت: در پی گزارش و نظریه کارشناسی سازمان آتش‌نشانی استان مبنی بر این که حریق سه باب مغازه در بخش «ملاسرا» عمدی بوده، کارآگاهان تحقیقات همه جانبه‌ای را برای کشف ابعاد پنهان حادثه آغاز کردند و با استماع اظهارات مالباختگان و انجام اقدامات اطلاعاتی به یک زوج مشکوک شدند.
رییس پلیس آگاهی گیلان افزود: پس از احضار این زوج به پلیس آگاهی آنان در تحقیقات به ایجاد حریق عمدی اعتراف و اظهار کردند به علت اختلاف خانوادگی با یکی از شاکیان اقدام به آتش‌زدن مغازه وی کرده‌اند که با سرایت آتش به مغازه‌های مجاور، سه مغازه در آتش سوخت. به گفته رییس پلیس آگاهی استان گیلان، در ادامه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.
کریمی در تشریح دیگر پرونده حریق عمدی مکشوفه خاطرنشان کرد: در پی گزارش دیگری از سازمان آتش‌نشانی مبنی بر حریق عمدی یک دستگاه خودرو در شهرستان لنگرود، کارآگاهان با احضار مالباخته به پلیس آگاهی متوجه شدند وی با برادرش اختلاف مالی داشته و چندین بار در این خصوص تهدید شده است که با اعزام ماموران به محل سکونت برادر مالباخته، وی دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.
وی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف کرده است، اظهار داشت: متهم شب حادثه با ریختن بنزین بر روی خودروی برادرش ایجاد حریق کرده و از محل متواری شده است که سرانجام این فرد نیز با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

 

پیامک‌ پرده از راز دو قتل برداشت

ایسنا نوشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان «سرعین» راز قتل دو نفر را پس از بررسی پیامک‌های تلفنی برملا کردند.
در پی اعلام فقدان نوجوان 14ساله‌ای به پلیس آگاهی «سرعین» در سوم تیرماه سالجاری، کارآگاهان این یگان اقدامات گسترده‌ای را برای پیدا کردن فرد مفقود شده آغاز کردند، در ادامه ماموران در بررسی پیامک‌های تلفنی رسیده از تلفن همراه نوجوان فقدانی به خانواده‌اش متوجه شدند که فرستنده این پیامک‌ها شناخت کافی از خانواده گم شده دارد. در ادامه تحقیقات، با بررسی بیشتر تماس‌های تلفن همراه این نوجوان 14 ساله مشخص شد این نوجوان قبل از ربایش تماس‌های زیادی با پسرعمه 25 ساله خود برقرار کرده که این اولین سرنخ برای کشف حقیقت ماجرا بود.
در ادامه رسیدگی و همکاری خانواده فرد مظنون و مساعدت مقامات قضایی و شهرداری، چاه مشکوک موجود در داخل حیاط متهم که با سنگ و خاک پوشانده شده بود بازگشایی و در کمال ناباوری جسد متلاشی شده دو نفر در داخل گونی‌های جداگانه کشف شد.
پس از حضور خانواده فرد مفقود شده و خانواده جوان مظنون به قتل، جنازه‌ها بررسی و معلوم شد یکی از آنان متعلق به نوجوان 14 ساله مفقود شده و دیگری متعلق به مردی 33 ساله که حدود یک سال و نیم قبل به طرز نامعلومی مفقود شده بود است.
با اقدام کارآگاهان پلیس آگاهی جوان 25 ساله دستگیر و مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفت که متهم در بازجویی‌های پلیس به قتل برادر 33 ساله خود و انداختن جنازه وی به داخل چاه معترف و مدعی شده که این نوجوان نیز از جریان قتل باخبر بود وقتی با هم در داخل منزل مشاجره کردیم و تهدید به افشای حقیقت کرد، وی را با استفاده از طناب خفه و جنازه‌اش را پس از گذاشتن در داخل گونی به چاه انداخته و آن‌ را با خاک و سنگ پر کردم.
متهم به قتل این دونفر در ادامه اعترافات خود مدعی شده که از طریق تلفن همراه نوجوان 14 ساله پیامک‌هایی به خانواده وی فرستاده تا تصور کنند او در یکی از شهرهای استان مشغول کار است، اما غافل از این بودم که این پیامک‌ها سرانجام راز قتل را فاش خواهد کرد.

 

خروج تومور 10 کیلوگرمی از شکم یک دختر کاشمری

ایسنا نوشت: توموری به وزن 10 کیلوگرم توسط پزشکان در کاشمر از شکم یک دختر 23 ساله خارج شد.  دکتر منصوریان، پزشک معالج این دختر 23 ساله گفت: این دختر با شکایت بزرگ‌شدن بیش از حد شکم و لاغرشدن اندام‌ها و کاهش وزن حدود سه کیلوگرمی درماه‌های اخیر به من مراجعه کرده بود که پس از انجام سونوگرافی مشخص شد که کیست حجیمی تمام حفره لگن و شکم این دختر را اشغال کرده است که به دنبال آن، بیمار برای عمل جراحی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بستری شد. منصوریان با بیان اینکه تیم جراح بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر با انجام عمل جراحی ، کیست را از بدن بیمار خارج کردند خاطرنشان کرد: وضعیت عمومی بیمار خوب و رضایت‌بخش است.

 
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =