برقراری پرواز آبادان - استانبول خواسته بحق فعالان اقتصادی و گردشگری است

«اسدالله کردزنگنه» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان، بر ضرورت برقراری پرواز آبادان - استانبول تاکید کرد و گفت: راه اندازی این خط هوایی مسافری و باری خواسته بحق فعالان اقتصادی و گردشگردی در جهت رشد و توسعه روابط تجاری و گردشگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از آبادان، «اسدالله کردزنگنه» در نشست با «سید محمد مولوی» یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، که با حضور سایر اعضای این اتاق به منظور تسهیل در امر صادرات و واردات و رفع مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مطالبات بحق فعالان اقتصادی و گردشگری، برقراری خط هوایی مسافری و باری در مسیر آبادان - استانبول است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان، افزود: در این زمینه نیز با چند ایرلاین رایزنی کردیم که از پیشنهاد ما استقبال کرده‌اند.

وی از رایزنی و مذاکره با چند شرکت گردشگری در استان بصره عراق خبر داد و تصریح کرد: به گفته این شرکت ها سفر هوایی گردشگران عراقی از شهر آبادان به استانبول به صرفه تر و ارزان تر است.

«امین توانایی» نیز در این نشست با تقدیر از «سیدمحمد مولوی»، گفت: از اهتمام ویژه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، به حوزه اقتصادی شهرستان تشکر می کنم.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان، اضافه کرد: از ایشان انتظار داریم تا از ظرفیت مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی منطقه استفاده کنند.

در ادامه این نشست «بابک رادمهر» نیز اظهار کرد: «سیدمحمد مولوی»، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیشترین بازدید را در ادوار مجلس از شهرک های صنعتی آبادان داشته که نشان دهنده دغدغه های ایشان در خصوص تولید و حمایت از صنعتگران به منظور اشتغالزایی است.

نائب رئیس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادا، تاکید کرد: اشتغال از دروازه شهرک صنعتی عبور می کند.

همچنین «منصور ورامینی» در ادامه، گفت: متاسفانه تجارت در شهرستان آبادان دچار مشکلات و موانع بسیار عدیده است.

یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان، بیان کرد: به عنوان پارلمان بخش خصوصی در جهت رفع موانع و مشکلات این حوزه راهکار داریم اما تاکنون گوش شنوایی نبوده است.

«فرید فاطمی‌زاده» در ادامه این نشست نیز خاطرنشان کرد: به هر اندازه توسعه اتاق بیشتر باشد سود بیشتری به مردم می رسد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به ضرورت توجه به صنایع آبادان، ادامه داد: به طور حتم با توسعه صنعت، اشتغالزایی بیشتری نیز صورت می گیرد.

همچنین «حسن افخمی» نیز گفت: اتاق بازرگانی آبادان در دوره جدید پوست اندازی کرد و بیش از ۱۰ عضو جدید که جزو افراد متخصص و به نام هستند با انتخاب فعالان اقتصادی وارد این اتاق شدند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به لزوم اجرای برنامه های آموزشی، افزود: برای آموزش بودجه خاص و ویژه‌ای را در نظر گرفتیم و معتقدیم چنانچه در این خصوص اقدام نشود نمی توان شاهد اقدامات توسعه محور اقتصادی در سطح منطقه باشیم.

وی تحقق طرح های پژوهشی را مهم دانست و تصریح کرد: چند طرح در زمینه گیاهان دارویی و برخی میوه های گرمسیری متناسب با اقلیم منطقه را در دستور کار قرار داده ایم.

افخمی به مزایای اقتصادی برقراری پرواز آبادان-استانبول اشاره کرد و بیان داشت: از سوی ترکیه برای میگو و ماهی آبادان متقاضی وجود دارد و از طرف ما نیز تقاضای خرید پوشاک از این کشور مطرح است که برقراری پرواز آبادان-استانبول مناسبات اقتصادی مهم را رقم خواهد زد.

«حمید حمیداوی» در این نشست، یاد آوری کرد: تمرکز بر روی رفع موانع گمرکی برای ما مهم است.

یکی دیگر از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان، با اشاره به اقتصاد دریا محور خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات آب‌راه اروندرود ۵۰ درصد مشکلات فعالان اقتصادی رفع می شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد مشکلات گمرکات شهرستان آبادان رفع شود تا فعالیت اقتصادی با سرعت بالا تسهیل شود.

حمیداوی تاکید کرد: از سازمان منطقه آزاد اروند انتظار داریم برای واردات از طریق شهرستان آبادان تسهیلات ارائه دهد.اشتغال از دروازه شهرک صنعتی عبور می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1809216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =