فرمانده بلندپایه ارتش: به نوک قله رسیده‌ایم

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در پیچ تاریخی و نظم نوین جهانی، نشانه‌های افول قدرت و اقتدار و سلطه‌گری آمریکا و خارج شدن دلار از چرخه اقتصادی دنیا را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در بیست و دومین یادواره شهدای روستای چسکین از بخش دانسفهان قزوین، به شکل تازه‌ای از تهدیدات نظامی دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: هرگاه قدرتی قصد براندازی و سرنگونی کشوری داشته باشد و با توان نظامی و لشکرکشی نتواند آن کشور را ساقط کند به گزینه‌های غیر نظامی رو می آورد.

وی افزود: امروز با توجه به پیشرفت‌های دانش بشری و به وجود آمدن نسل جدیدی از ابزارها و تجهیزات پیشرفته رسانه‌ای، کشورهای استعماری از جمله آمریکا به شکل تازه‌ای از تهدیدات نظامی در قالب تهدیدات نرم و جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی ایران رو آورده‌اند.

امیر پوردستان ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در منطقه، به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین انقلاب فرهنگی که مانع بزرگ غارتگری آمریکا بود، شیطان بزرگ را بر آن داشت تا با راه‌اندازی انواع و اقسام جنگ سخت، فرهنگی، نرم و اقتصادی علیه ایران اسلامی، از گسترش و نفوذ قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و سطح جهان جلوگیری کند.

وی هدف دشمن در جنگ ترکیبی را تخریب ایمان و امید جوانان ما دانست و گفت: امروز دشمن پس از شکست جنگ نیابتی در موضوع داعش که مشخصاً برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده بود، به جنگ ترکیبی و جنگ نرم روی آورده است و به مراتب خطر جنگ نرم از جنگ سخت بیشتر است. هدف دشمن در جنگ ترکیبی تخریب ایمان و امید جوانان ماست که این تخریب را ما در اغتشاشات پاییز سال گذشته مشاهده کردیم.

وی گفت: از این رو با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، هر کس که ایران و منافع ملی و بهبود مسائل اقتصادی را دوست دارد باید در جهت تقویت ایمان و امید جوانان بیشتر تلاش کند و تقویت ایمان و امید جوانان در مقابل ترفندها و توطئه های دشمنان، یک واجب شرعی است.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان یادآور شد: دنیا در یک پیچ تاریخی مهم قرار گرفته است و شرایط کنونی دنیا در سطح معادلات منطقه‌ای و بین المللی دستخوش تغییرات شده است. امروز در این پیچ تاریخی و نظم نوین جهانی، نشانه‌های افول قدرت و اقتدار و سلطه‌گری آمریکا و خارج شدن دلار از چرخه اقتصادی دنیا را مشاهده می کنیم. ما امروز با توجه به مدیریت رهبری به نوک قله رسیدیم و قطعاً رسیدن به این سطح از موفقیت، فشار و سختی‌های خاص خود را دارد و در این شرایط حساس و نوک قله ما باید بیشتر گوشمان به رهنمودها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد.

۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1813940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =