مهر نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تأیید نامه مقامات آمریکایی به مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت: این حق ایران است که در پاسخ به اتهامات خواستار عذرخواهی رسمی آمریکا از جمهوری اسلامی ایران شود.
رامین مهمانپرست در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در رابطه با نامه های وزیر خارجه به همتایان پیرامون ادعاهای اخیر آمریکا در رابطه با دست داشتن ایران در ترور سفیر عربستان در آمریکا، گفت: سناریوی طراحی شده آمریکا برای اتهام زنی به کشور ما یک مسئله عجولانه و نسنجیده و بی پایه و اساس است. طبیعی است که ما ایراد این اتهامات را صحیح نمی دانیم و آن را کاملا رد می کنیم.
وی تأکید کرد: نامه هایی توسط وزیر امور خارجه به همتایان ارسال و طی آن توضیح داده شده که ایراد این اتهامات شتابزده اهداف خاصی را دنبال می کند که مهمترین اهداف ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه است.
مهمانپرست در پاسخ به سوالی در رابطه با نامه ایران به مقامات آمریکایی نیز گفت: در پاسخ به نامه مقامات آمریکایی که ارسال شده بود، پاسخی از طرف ایران داده شد، این حق ملت ماست که در اعتراض به این سناریوسازی دنبال عذرخواهی رسمی طرف آمریکایی باشند.
وی افزود: تمام طراحی ها و سناریوها توسط رژیم صهیونیستی صورت می گیرد که دامن زدن به اختلافات و گمراه کردن مسیری که منجر به بیرون رفتن اشغال گران از منطقه می شود را اولویت خود می داند.
مهمانپرست اظهار داشت: بین ایران و عربستان در رابطه با مسائل دوجانبه محدودیتی وجود ندارد و تقویت همکاری ها می تواند طراحی دشمنان منطقه را خنثی کند.
سخنگوی وزارت خارجه با تأکید بر اینکه درباره مسائل منطقه ای بین ایران و عربستان اختلاف نظر وجود دارد، گفت: در رایزنی با همه کشورها ما نسبت به اشتباهات صورت گرفته، مطالب خود را منعکس کرده ایم.
17219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181422

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =