به دروغ می گویند دنبال حذف ریاست جمهوری هستم /به فائزه گفتم بخاطر جنگ داخلی فعلا مناسب نیست  /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

شبکه شرق نوشت: هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطراتش به ادعاها درباره حذف پست ریاست‌جمهوری و جایگزینی سمت نخست‌وزیری در ایران اشاره کرده است.

هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و نهم شهریور از دیدار با جمعی از زنان برای برگزاری مراسم در این خصوص نوشته‌است. او همچنین به موضوع حذف پست ریاست‌جمهوری و جایگزینی نخست وزیری در ایران نیز اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

مصاحبه مفصلی با مجله [فصلنامه حکومت اسلامی] حوزه [علمیه قم] داشتم. دربارۀ وضع تحصیل در حوزه‌های علمیه و اشکالات روش‌ها و کتاب‌های درسی و نحوه مدیریت و وضع مالی و راهکارهای اصلاح با هدف حکومتی‌کردن تحصیلات حوزه‌ها، برای جوابگویی به نیازهای حکومت اسلامی [صحبت کردم].

عصر گروهی از زن‌ها، من‌جمله مسئولان برگزاری مراسم و برنامه‌های هفته زن آمدند و گزارشی از برنامه‌ها دادند و قرآن و شعر خواندند. من هم صحبت کوتاهی، در مورد شخصیت حضرت زهرا (س) و جایگاه زن در اسلام کردم؛ چون با تأخیر آمده بودند، برنامه را کوتاه کردیم.

آقای حبیب‌زاده، دندانپزشک رفسنجانی آمد. برای انتقال دخترش از کرمان به تهران در دانشگاه آزاد اسلامی، استمداد کرد؛ این روزها از این‌گونه مراجعات زیاد دارم. با محسن [مدیرعامل شرکت متروی تهران و سرپرست دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام]، در مورد مسائل نوق و رفسنجان و مترو و امور دفتر صحبت کردیم. معمولاً در هفته، یکی دو روز ناهار را با هم صرف می‌کنیم و ضمن صرف ناهار، مسائل مربوطه را بحث و مذاکره می‌کنیم.

فائزه برای همسر [محمد فرح] عیدید، از سران گروه‌های سومالی که به ایران آمده، وقت ملاقات خواست؛ گفتم، با توجه به جنگ داخلی و اختلافات آنجا، مناسب نیست. ایستگاه بین‌المللی فضایی در دست احداث، این روزها با اعزام کارشناسان و ابزار، در حال تکمیل است.

تلویزیون ایرانیان ضدانقلاب گفته است که من درصدد حذف پست ریاست‌جمهوری و جایگزینی سمت نخست‌وزیری در ایران هستم. معمولاً از این‌گونه دروغ‌ها، برای ایجاد اختلاف پخش می‌کنند.

مسئله تظاهرات جمعی در ارومیه، با شعار آزادی و آسیب‌زدن به بعضی مغازه‌ها و اتومبیل‌ها، با شکایت اصناف در حال اوج گرفتن است؛ گرچه عوامل دولت، تلاش دارند آن را ناچیز جلوه دهند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1814474

برچسب‌ها