واکنش عمار حکیم به عملیات غافلگیرکننده حماس علیه اسرائیل

ایرنا نوشت: رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه صبر ملت فلسطین لبریز شده است، تاکید کرد که عملیات مقاومت را پاسخی طبیعی به اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» گفت: تحولات میدانی پیاپی در سرزمین‌های اشغالی و اقدام نیروهای مقاومت فلسطین به اجرای عملیات در عمق رژیم غاصب را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: ضمن تأکید بر حق دفاع از خود و سرزمین و مقدسات که همه ادیان آسمانی و قوانین انسانی و معاهده‌های بین‌المللی آن را تأیید می‌کنند، عملیات مقاومت فلسطینی را پاسخی طبیعی به اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی می‌دانیم .

رهبر جریان حکمت ملی عراق ادامه داد: نظامیان رژیم صهیونیستی روزانه به کشتار و شکستن حریم فلسطینیان و غصب زمین‌ها و تخریب اموال و مزارع و مصادره کرامت فلسطینیان و نادیده گرفتن حرمت مسجدالاقصی و محدود کردن عبادت مسلمانان و مسیحیان و تحمیل سلطه یهودیان با اجرای مراسم تلمودی تحریک‌کننده و دیگر رفتارهای خلاف عرف‌های انسانی و قوانین بین‌المللی دست می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی امروز مسئولیت رفتاری را به گردن می‌گیرد که خود آغاز کرده است، تصریح کرد: صبر ملت عزیز و محاصره شده فلسطین لبریز شد و با تحمل واقعیت تلخ ، با زور و آتش شورش کرد.

حکیم تاکید کرد که بر عهده جامعه بین‌المللی است که به سیاست‌های ظالمانه این رژیم در حق فلسطینیان و اجحافی که ملت مظلوم فلسطین با آن مواجه‌اند، پایان دهد و از مسئله عادلانه آنان دفاع کند.

به دنبال جنایات ادامه دار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات مسلمانان در سرزمین های اشغالی، امروز رزمندگان مقاومت فلسطین عملیات همه جانبه و پیچیده ای را علیه اشغالگران صهیونیست در سرزمین های اشغالی از هوا، زمین و دریا آغاز کردند که فقط در عرض ۲۰ دقیقه پنج هزار راکت و موشک به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی شلیک شده و پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع صهیونیست ها را هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان عملیات «طوفان الاقصی» که پیروزی‌هایی را به دنبال داشته است را به ملت فلسطین و مجاهدان به ویژه گردان‌های قسام و جنبش حماس تبریک گفت.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد که این عملیات پیروزمندانه پاسخی قاطع به جنایت‌ها و تعرض‌های مداوم رژیم صهیونیستی علیه مقدسات و تاکید مجدد بر این مساله است که اراده ملت فلسطین و تفنگ مقاومت تنها گزینه مقابله با دشمن صهیونیستی است.

سخنگوی گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز از تمام ملت فلسطین خواست که برای آزادی سرزمین‌های اشغالی،عملیات« طوفان الاقصی» را همراهی و ترس و کابوس را در دل اشغالگران بکارند؛ اشغالگرانی که سال ها به ملت فلسطین تعرض کرده است.

«ابوعبیده» در اظهاراتی گفت: زمانی که دشمن از شوکی که به آن وارد شده است، خارج شود و میزان شکست‌هایش را ببیند، غافلگیر و متعجب خواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1822047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =