صبح امروز طرحی در مجلس ارائه شد که میخواست پست بانک به بخش خصوصی واگذار نشده و همچنان در اختیار دولت باقی بماند.<BR>

به گزارش خبرآنلاين، مخالفان اين طرح تايکد داشتند که تنها بانک ملي، مسکن و مرکزي نبايد به بخش خصوصي واگذار شوند و ديگر بانکها بنا به دستور رهبري و قانون اصل 44 بايد واگذار شوند. ازاين رو فرقي بين بانک صادرات و پست بانک نيست. مضاف بر اينکه سهام پست بانک در حال حاضر نيز در بورس خريد و فروش مي‌شود.
اما موافقان اين طرح نگران کارکنان روستايي پست بانک و احتمال برکناري و بيکاري آنها بودند. مخالفان دولتي ماندن پست بانک هم ميگفتند که همين الان هم دفاتر پست بانک در اختيار بخش خصوصي است و با شيب ملايمي تا سال 93 مي توان آن را واگذار کرد. کما اينکه تا کنون نيز اين کار تحت عنوان سهام عدالت و فروش در بورس، انجام شده وبايد ادامه يابد.
موافقان دولتي ماندن پست بانک بر اين باور بودند که بخش خصوصي رغبتي براي ورود به اين بخش ندارد و اگر هم وارد شود به دنبال مطامع خودش خواهد بود که منجر به بدبين شدن مردم روستاها به اين بانکها خواهد شد. اين عارضه در دراز مدت گردش مالي در روستاها و فرهنگ پس انداز را خدشه دار ميکند.
در نهايت نمايندگان به يک فوريت اين طرح راي دادند که بر اساس آن پست بانک از فهرست شرکت هاي مشمول واگذاري به بخش خصوصي بر اساس اصل 44 قانون اساسي، خارج خواهد شد. اين مصوبه هنوز به قانون تبديل نشده و انتظار مي رود که تا قبل از پايان دوره مجلس هشتم به تصويب نهايي برسد.
/2931

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    3 2
    مدیر عامل پست بانک که قبلاً مدیرعامل پست بوده از منسوبین می باشد، و در حال حاضر نیز یک نماینده در انتصاب مدیرعامل فعلی بسیار موثر بوده و نیز در این طرح نقش اساسی دارد . با توجه به اینکه پست بانک در هیچ روستایی نیرو ندارد و از کارگزاران دفاتر ICT روستایی که از بخش خصوصی هستند و هیچ وابستگی به پست بانک ندارند بصورت قرارداد استفاده میکند ، مطالب فوق کذب محض و در جهت فرافکنی است. این درحالی است که با توجه به منابع بسیار خوب و بکر در روستاها بانک های زیادی مثل بانک خصوصی شده ملت در تلاش برای ورود به روستاها می باشند و هیچ نگرانی ازاین بایت وجود ندارد.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    1 0
    دفاتر پست بانک روستایی هیچ وابستگی به پست بانک ندارند والان هم به صورت کاملا خصوصی وکارمزدی کار می کنند واین خبر کذب محض است