صادرات بیش از ۹هزار تن محصولات کشاورزی از قزوین

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۹هزار و ۷۰۰تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ یوسف درخشان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارکرد: ۹هزار و ۷۰۰تن انواع محصولات کشاورزی شامل کشمش، انگور، هلو وشلیل، کاهو، کرفس و کلم از ابتدای سال جاری تاکنون از قزوین به کشورهای روسیه، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان صادر شده است.

او افزود: تا پایان سال جاری این میزان صادرات محصولات کشاورزی به ۱۲هزار تن افزایش می‌یابد.

درخشان گفت: ۸۵درصد صادرات امسال به کشور روسیه بوده که علاوه بر صدور گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای اکثر محصولات دارای آزمایش باقیمانده آفتکش‌ها از سازمان غذا و دارو نیز هستند.

این مسئول ادامه داد: در صورت دارا بودن شرایط و استانداردهای کشورهای مقصد و باقیمانده زیرحد مجاز آفتکش‌ها مجوز صادرات برای محصول صادر می‌شود.

او افزود: بیشترین میزان صادرات تاکنون مربوط به محصول کاهو به میزان ۵هزار و ۵۰۰تن است که پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات کشمش نیز از ۵۰۰تن به یک‌هزار و ۵۰۰تن افزایش یابد.

درخشان گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه و کلینیک درجه یک در استان نیاز به نمونه‌برداری و ارسال آن به سایر استان‌ها برطرف می‌شود که در حال حاضر تمام آزمایشات مربوط به قرنطینه گیاهی در استان انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارکرد: این اقدام موجب تسریع در فرآیند صدور گواهی و کاهش هزینه‌ها برای کشاورزان و صادرکنندگان شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =