رئیس مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه برخی خرده​گیری​ها را باید کنار بگذاریم، گفت: جدایی ما خوب نیست و ممکن است اتفاقات بدی بیفتد و آرا به حد کافی برای ما نباشد.

به گزارش خبرآنلاین، آیت​الله مهدوی کنی در نخستین گردهمایی بزرگ جبهه متحد اصولگرایی در ابتدای سخنان خود با تشکر از تمامی اضلاع اصولگرایی و حزب​الهی که در این مراسم حضور دارند، سخنانش را با این شعر آغاز کرد: ما برای وصل کردن آمدیم،نی برای فصل کردن آمدیم.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر جامعتین از یکسال و نیم قبل با همفکری دوستان اصولگرا به تنظیم منشور اصولگرایی پرداختند به دلیل احساس مسئولیتی بوده که در این مقطع زمانی بیش از همیشه، ضرورت آن احساس می​شده است.
وی با اشاره به توصیه امام(ره) به وحدت ، برادری و همدلی ادامه داد: همه می​دانیم که امام در روزهای آخر عمر شریفشان، اهل حل و عقد را جمع کردند و گفتند: این انقلاب راه خود را باز کرده و ادامه می دهد. اما به شرطها و شروطها. چرا که دشمنان  در کمین انقلاب اسلامی هستند و البته لازم هم هست که باشند، چرا که برای ملت مسلمان امتحان لازم است و اگر راه شوسه باشد، ملت مسلمان به کمال خود نخواهند رسید.
اهم سخنان وی را در ادامه بخوانید:
·         امام توصیه کردند با هم باشید اما این به معنی یکی بودن نیست. برخی بحث وحدت را مطرح می کنند، اما این وحدت فلسفی و شیمیایی نیست، بلکه منظور وحدت سیاسی و اجتماعی است. شیعه و سنی هم باید وحدت داشته باشند اما شیعه، سنی نمی​شود و سنی هم شیعه نمی​شود.
·         وحدت به این معنی است که برای اهداف مشترک با هم کار کنیم. ما آمده​ایم تا با بسط مسائل مشترک به نقطه مشترک برسیم.
·         برخی می​گویند چه شده که در این مقطع، شما امده​اید! ما تازه نیامده​ایم. از قبل از انقلاب بوده​ایم و تا همین الان هم یک رجل سیاسی هستیم. حالا برخی می​خواهند قبول بکنند یا نکنند. روحانیتی که با انقلاب هست،نمی​تواند کنار بکشد.
·         ما می​خواهیم یک انتخابات خوب داشته باشیم. در موقعیت حساس کنونی باید انتخابات جامع و بزرگی داشته باشیم که بزرگترین مشت بر دهان دشمنان داخلی و خارجی خواهد بود.
·         برخی خرده​گیری​ها را باید کنار بگذاریم و در برابر دشمنان داخلی و خارجی یکی باشیم. احساس می​کنم رهبری هم از این خرده​گیری​ها راضی نیستند. جدایی ما خوب نیست و ممکن است اتفاقات بدی بیفتد و آرا به حد کافی برای ما نباشد.
·         احساس مسئولیت می کنم و تمام دوستان اصولگرا را به خدا و امام قسم می دهم که برخی مسائل جزئی را کنار بگذارند و مسائل اصلی را پی بگیرند. می​گویند ما طرفدار عدلیم، خب تمام ما طرفدار عدلیم، ما که طرفدار ظلم نیستیم.
·         باید دست به دست هم بدهیم و افراد صالح را برای انتخابات معرفی کنیم. باید افراد مختلف با سلیقه​های مختلف حضور داشته باشند. منتهی به شرط قبول اصول انقلاب و سابقه نیکو.
/29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =