کاشت درخت اکالیپتوس در خوزستان به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در استان با توجه به صرفه اقتصادی و توسعه کشت این درخت در استان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی پیشنهاد شود.

به گزارش خبرآنلاین از اهواز سید جمال موسویان روز دوشنبه در نشست اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در خوزستان در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: درخت اکالیپتوس از جمله گونه‌های نهالی است که در قالب این طرح در استان کاشته می‌شود و در بخش‌های مختلف صنعت چوب برای استان سودآور است.

وی گفت: درخت اکالیتپوس در مدت زمان کوتاه به ثمر می‌نشیند و سودآوری زیادی برای استان خواهد داشت.

موسویان ادامه داد: به همین دلیل برای کاشت این درخت در استان باید از سرمایه گذاران کمک گرفته شود تا برای کاشت این درخت سودآور در استان ورود کنند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بیان کرد: از تمام اجزای درخت اکالیتپوس می‌توان در بخش‌های مختلف از جمله تهیه کود، زغال، اسانس و تولید ام دی اف و صنایع چوبی استفاده کرد به همین دلیل یکی از گونه‌های درختی مدنظر در اجرای این طرح برای استان است.

وی افزود: طرح زراعت چوب با اولویت کاشت نهال اکالیپتوس به دلیل مثمر بودن دربازه زمانی کوتاه و داشتن توجیه اقتصادی در اولویت قرار دارد.

موسویان ادامه داد: کاشت این گونه درخت که با اقلیم خوزستان نیز سازگار است در برطرف‌سازی برخی از بحران‌های طبیعی و ایجاد درآمد در بخش‌های مختلف برای استان بسیار اثرگذار است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان افزود: در کنار کاشت درخت راه‌اندازی صنایع وابسته به زراعت چوب نیز در استان در دست پیگیری و بررسی است.

موسویان اظهار کرد: شرایط گلدان‌گیری و نهال‌کاری در استان برای اجرای طرح زراعت چوب در شرایط مناسبی است و از ظرفیت های مردمی برای اجرای این طرح بزرگ ملی استفاده شده است.

وی با اشاره به کمک گرفتن از مردم شهر و روستا برای تولید نهال و خریداری از آنها گفت: این اقدام در کنار سرعت بخشیدن به طرح، در ایجاد درآمد برای مردم نیز تاثیر مثبت دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ادامه داد: در مدت چهارسال باید ۱۰۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نهال در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال در استان تولید و کاشته شود.

موسویان تاکید کرد: پیاده‌سازی و به نتیجه رسیدن این‌گونه طرح‌ها نیازمند اعتبار ملی و استانی است که امید است با پیگیری‌های استاندار خوزستان اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌ زراعت چوب تخصیص یابد.

به گزارش ایرنا، طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال به مدت چهار سال با دستور مقام معظم رهبری از امسال آغاز شده و به مدت چهار سال ادامه دارد.

برش استانی اجرای این طرح در خوزستان کاشت سالانه ۸۰ میلیون اصله نهال است که به گفته مدیر کل منابع طبیعی استان باعث ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1855456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =