۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰

این کتاب، شامل 17 داستان کوتاه اجتماعی با عناوینی چون «سیب‌زمینی و خنده»، «جفت»، «رقص عروس»، «تو از هر مرگی مرگ‌تر بودی» و «وقتی عشق بمیرد» است.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان «آرام‌بخش می‌خواهم» نوشته محمدهاشم اکبریانی در 224 صفحه با قیمت 5500 تومان از سوی انتشارات افکار روانه بازار نشر شد.

 

این کتاب، شامل 17 داستان کوتاه است که برخی از آن‌ها با نگاهی واقع‌گرایانه به مسایل اجتماعی و انسانی دنیای پیرامون نوشته شده‌اند. «سیب‌زمینی و خنده»، «جفت»، «رقص عروس»، «تو از هر مرگی مرگ‌تر بودی»، «گلدان»، «نباید ازدواج کنم» و «وقتی عشق بمیرد»، نام برخی از داستان‌های این مجموعه‌اند.

 

محسن فرجی، دبیر مجموعه «قصه نو» در بخشی از یادداشتی که در ابتدای کتاب نوشته، آورده است: «مجموعه قصه نو بر آن است تا بازتاب دهنده صداهایی نو در ادبیات امروز ایران باشد؛ صداهایی که در حین تنوع و تکثر، در دو نقطه بهم می‌رسند. یکی در نمایش جلوه‌هایی از هویت ایرانی و دیگری در ارایه شیوه‌هایی تازه در قصه‌گویی و روایت، ضمن احترام به سنت‌های ادبی و خواسته‌های مخاطب.»

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «چند روز قبل من و شوهرم تو خونه نشسته بودیم و داشتیم تلویزیون نگاه می‌کردیم که یهو شوهرم بدون هیچ مقدمه‌ای پرسید: از گذشته‌م خبری داری یا نه؟ گفتم: یه کمی از گذشته‌ات برام تعریف کردی و گفتی که چی بوده و چی نبوده ولی اینکه یادم مونده باشه چی گفتی، راستش نمی‌دونم. شوهرم گفت: نه، منظورم این نیست که از گذشته‌م بگی، منظورم اینه که بگی اون کجاست و کجا می‌تونم پیدایش کنم؟ وقتی ازش پرسیدم: حالا چی شده بعد این همه مدت فکر پیدا کردن گذشته‌ت افتادی؟ گفت: فکر می‌کنم باید بعضی جاهاشو عوض کنم. منم که ترسیدم اون قسمتی رو که مربوط به دوره عاشقی‌مون می‌شه، عوض کنه، جواب نه دادم. البته واقعا هم نمی‌دونستم گذشته‌ش کجاست و اونو کجا گذاشته. بعد شوهرم بلند شد که گذشته‌شو پیدا کنه...»

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =